Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mart '07

 
Kategori
Kitap
 

Bir Türk ailesinin öyküsü

Bir Türk ailesinin öyküsü
 

Kitapların, öykülerin, kahramanların ilginç dünyasına yeterli zamanı ayırabildiğim günlere özlemim her geçen gün artıyor. Lise ve Üniversite yıllarında okuduğum sayısını bilmediğim kitabın yanına kitaplar ekliyorum her ay birkaç tane daha ama malesef son dönemde aldığım ve ‘hadi bu adam artık okusun beni’ diye bekleyen o kadar çok kitabım var ki! Annem ve babam sayesinde yüzleri gülebiliyor neyse ki kitaplarımın.

Bir de sırf kitaplar ve isteyenler mutlu olsun diyerek paylaştığım ve büyük çoğunluğu beni yeniden bulamayan kitaplarım var. Hepimizin değer verdiği bir çok şey olduğu ortada. Kitaplarım da benim için çok önemliler listesinde, paylaşmayı seviyorum okuduğum kitapları, tavsiye etmenin keyfini yaşamayı da seviyorum ama malesef birçok kitabım gittikleri yerden yolu bulup bana geri gelemiyorlar.

Bu nedenle ne zaman bir kitapçıya girsem yeni aldığım kitapların yanında daha once okuduğum ama kitaplığımda olmayan bir tane kitabı da almayı ihmal etmiyorum.

Geçtiğimiz günlerde büyük kitapçılarımızdan birinde okumayı istediğim kitapları almış geçmişe ait izler aramak için rafların arasında ki olağan turlarımdan birini yaparken gözüme yıllar once okuduğum bir kitap ilişti ve emin olduğum nokta kitaplığımda olmadığı idi bu kitabın.

İrfan Orga’nın ‘Bir Türk Ailesinin Öyküsü’ isimli kitabı. -Aklımda kaldığı kadarı ile kitap yazarın anılardan oluşuyordu. İstanbulda zengin bir ailenin çocuğu olarak dünyaya gelişi, çocukluğu, aile yaşantısı, savaş yıllarında babasını kaybedişi, subay olmak için başladığı Kuleli’deki hayatı, görevleri, deneyimlediği bir çok şeyden ve tabiki sonrasında yaşadıklarından oluşuyordu. 1900’lü yılların başlarında başlayan bir yaşam öyküsünün o zamanın İstanbul’u ve aile yaşantısına dair bir çok ipucu vereceğini düşünüyorum okuyanlara. Keyifle okumuştum yıllar once şimdi başucumdaki kitapların en üstünde beni bekliyor ikinci tur için.-

Sadece kitabı görmek dahi okuduğum döneme ait ne kadar yaşanmışlık varsa hafızamın derinliklerinden bugüne ulaştı ve gülümsetti beni. Sayfalarda kaybolmak, kitabın kahramları ile özdeşleşmek ya da bazı kahramanlar ile dost olmak, hayatın içerisinde yaşamaya fırsat bulamadığın bir çok şeyi onlarla birlikte yaşamak, sayfalarını bitmesin diye güçlükle çevirirken diğer taraftan da bir sonraki sayfada neler olduğuna duyulan önlenemez merakla çevirmek her sayfayı.

İhmal ettiğim kocaman dünya beni çekiyor yine yanına hissediyorum, aslında ben günlerimi o dünyaları keşfederek geçirebilerim ama ‘ama’larımız var işte.

Bana yeniden keyifli bir kapıyı araladığı için İrfan Orga’nın ‘Bir Türk Ailesinin Öyküsü’ isimli kitabından bahsetmeden geçsem haksızlık yapmış olacaktım.

 
Toplam blog
: 41
: 1436
Kayıt tarihi
: 15.09.06
 
 

27 yıl geçmiş ilk günden bu yana... Okullar okunmuş, MBA'ler yapılmış, Amerikalara gidilmiş, hayat h..