Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Aralık '19

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Bir varmışız, Bir Yokmuşuz...

Ehh,İnsanız!

GERÇEK YAŞANMIŞ İNSAN HAYAT HİKAYELERİ’NDEN, BENDENİZDE İZİ KALAN VE HATIRASI OLAN KISA VE ÇARPICI İKİ AYRI İNSAN HİKAYE ÖRNEĞİNİ: SİZLERLE, BUGÜN KÖŞEMDE PAYLAŞMAYI İSTİYORUM EFENDİM.

HİKAYELERİMİZ, KISACA ŞU ŞEKİLDEDİR: Gerçek bir insandan bir zaman hikayesini dinledim. Bir de gözüme görünen bir diğer insanın hikayesini öğrendim. İlk hikayemiz, yoksul, eğitimsiz, hayata tutunmaya çalışan genç bir adam tanıdım diğer normal insanlar örneği, hayalleri, umutları, istekleri, arzuları, özlemleri olan. Doğal ve çok haklı olarak O da, mutlu olmak, gün yüzü görmek istiyordu her genç insan evladı gibi... Bunun için çok çalışıyor, çabalıyor, gecesini gündüzüne ekliyor, mutlu olmak istiyordu kendi küçük dünyasında. Çevresinde sevilen, yeni tanıştığı insanların sempati ve sevgisini kazanmış, iyi niyet sahibi, çalışkan, karakter timsali, dürüst bir gençti O!

BİR DE ÇOK ZENGİN ve maddiyatı ile mağrur, emir eden, kibirli, lakin hiç bir şey yapmayan fakat cüzdanı hayli kalın para dolu bir adam! İkinci hikayemin kahramanı öyle umursamaz ve yüksekten bakıyordu her şeye. İnsanları alçaktan görüyordu anlayacağınız. Mesela burnu kaf dağından yere eğilmiyordu hiç. Toprağı unutmuştu, güneşi, suyu, mütevaziliği, inceliği, insan kalbini, insan soyluluğunu, vicdanı, adaleti, eşitliği, erdemi, güzelliği, çirkinliği unutmuştu ya! Tabiri caizse benim nazarımda İki ayaklı sürüngenleri andırıyordu adeta. Onlarında bir görevi vardı şüphesiz bu dünyada! Doğayı dengeliyordu. Ya bizim çooook parası olan adam. Dünyaya kötü bir ayak izi, kırık yürekler bıraktı geriye. Kimsenin hatırlamadığı. İnsanların aklına her düştüğünde içlerinin burkulup, kendini kötü hissettikleri, kıymet vermedikleri, sadece çok yazık dedikleri...Hiç bir şey ve kader de bizim elimizde değil.

O YÜZDEN BENDENİZ DİYORUM Kİ CANIM EFENDİM; Hayatın konusu, insanın hikayesi, evrenin açıklığı, cehaletin karanlığı varmış. Yani bir varmışız, bir yokmuşuz! İnsan olmak önemlidir tabi. Ancak insan kalmak çok daha önemlidir, efendim. Doğrulukta yarışmak, iyilikte buluşmak, güzellikte var olmak, değerli olanda hayat sürmek umuduyla: Kişi olarak, hayatınızda ve işinizde saygın ve sağlıklı kalın, huzur bulun, mutlu olun. Aklınız bilgiyle, kalbiniz hep sevgiyle dolu olsun.

TAVSİYEM OLUR: Evrensel ölçekte 50 büyük dünya yazarının kaleme aldığı insanlığın medeniyet ışığı sayılabilecek 50 kısa hikaye örneğini yazar ve hikaye isimleri ile birlikte internet üzerinden bulup okumanızı da özellikle öneririm. Bu muhteşem  hikayeler, insanı ve hayatı keşfetmek yolunda size çok şey katacaktır.

 
Toplam blog
: 643
: 67
Kayıt tarihi
: 20.02.17
 
 

Eğitim Durumu Halkla İlişkiler Yüksek Lisansı İsletme Fakültesi Sosyoloji Bölümü Gazeteci ..