Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '08

 
Kategori
Dostluk
 

Bir yudum şiir içer misiniz? Biraz soluklanır mısın şiir gölgesinde

Bir yudum şiir içer misiniz? Biraz soluklanır mısın şiir gölgesinde
 

ŞİİR'DEN BİR NEFES AL İNSANI SEVERSİN !!!!!!


BİR YUDUM ŞİİR İÇER MİSİNİZ ?
YA DA ŞİİR BAHSİNDE BİRAZ MOLA.
BİRAZ SOLUKLANIR MISIN ŞİİR GÖLGESİNDE.


ŞİİR’İ SEV! İNSANI SEVERSİN

Ayda bir gün şiir okuyalım. Ya da şiir dinletisine gidelim.

Ya da Şiir CD si dinleyelim. Hiç birisini başaramazsınız.

Şiirden bestelenmiş türküsü dinleyelim veya söyleyelim. Çünkü şiirlerde

Ne ararsanız mutlaka yanıtı vardır. Hangi lezzetten hoşlanırsanız

Mutlaka bulursunuz. Tatlısı, acılısı, orta şekerlisi nasıl isterseniz var.

Sevda üzerine, sevgi üzerine, ayrılıklar üzerine, kavuşmalar, kavuşamamalar.

Ezilmişlikler, hüzünler, sararıp yere düşen yapraklar, bitkiler, kırlarda açan her türden çiçek. Hayvanlar, barış güvercinleri, göçmen kuşlar, kanaryalar, bülbüller. Denizler, deniz üzerinde uçuşan martılar, Özgürlüğü açılan gemiler. Ya da uzaklaşan sevgiliye limandan el sallamalar. Gökyüzü, gökyüzündeki yıldızlar, Güneş, ay, mehtaplı gecelerde buluşmalar . Gün batımında sevgili ile ele ele dolaşmalar. Bulutlar, yağmur, kar. Gözlerden akan yaşlar. Gözlerdeki sürmeler.Al al olmuş yanaklar, kiraz dudaklar, taranmış saçlar. Uçuş böcekleri, kelebekler, arılar.

Ne ararsan hepsi var.Şiirlerde; Sevgi var, özgürlük var. Yaşamın can damarları var. Oksijen var. Soludukça şiiri, ciğerlerine oksijen dolar. Şiirle aldığın her nefesinle UMUT ekersin gelecek güzelliklere.

Açlık çekenler, savaşlarda ölenler. Yoksulluğa, sömürüye direnenler.Ağıtlar, güzellemeler, koçaklamalar, gazeller, destanlar hepsi şiirle anlatılmıştır. Anne sevgisi en güzel şiirlerde dile getirilmiştir.

Gündemde taciz, tecavüz, vahşet, savaş, işkence, ölüm haberlerine her yeni günde yenileri eklenerek boy gösterdiği , krizin kol gezdiği bu günlerde sizlere sevgiyi dair bir sunuyorum. Buyurmaz mısınız?

Hafta sonunda ciğerlerinize biraz şiir girse iyi olur diye düşündüm.Yanan yüreklerinize biraz olsunsu serpilsin. Zamlardan yanmışsınızdır. İnsanlık bende kalsın..!!

İÇİMDEN DOĞRU SEVDİM SENİ

İçinden doğru sevdim seni
Bakışlarından doğru sevdim de
Ağzındaki ıslaklığın buğusundan
Sesini yapan sözcüklerden sevdim bir de
Beni sevdiğin gibi sevdim seni
Kar bırakılmış karanlığından.
Yerleştir bu sevdayı her yerine
Yüzünde ter olan su damlacıklarının
Kaynağına yerleştir
Her zaman saklamadığın, acısızlığın son durağına
Gül taşıyan çocuğuna yerleştir
Ve omuzlarına daracık omuzlarına
Üşümüş gibisin de sanki azıcık öne taşırdığın
Tam oraya işte, uçsuz bucaksız bir düzlükten
Bir papatya tarlasıyla ayrılmış göğüslerine yerleştir
Ve esmerliğine bir de, eski bir yangının izlerinin renginde
Saçlarının yana düşüşüne, onları bölen ikiliğe
Alnından başlayan ve ayak bileklerinde duran
Yani senin olmayan, seni bir boşluk gibi saran hüzne
Yerleştir onu bir kentin parça parça aklında tuttuğun
Kar taneleri gibi uçuşan
Ve her gün biraz daha hafifleyen semtlerine
Yerleştir bu sevdayı her yerine.
Ekledim ben tattığım her şeyi denizlere
Bildiğim ne varsa onlar da hep denizlerden
Sen de bir deniz gibi yerleştir onu istersen
Sevdayı
Ve köpüklendir
Ve yaşlandır ki işte kederi anlamasın
Ama dur, her deniz yaşlıdır zaten
Öğrenmez ama öğretir mutluluğu
Bizim sevdamız da öyledir, iyi şiirler gibi
Biraz da herkes içindir.
Ve gelinciğin ikinci tadına benzemeli
Var eden kendini birincisinden
Yani bir sevdayı sevgiye dönüştüren.
Ben şimdi bir yabancı gibi gülümseyen
Tanımadığın bir ülke gibi
İçinde yaşamadığın bir zaman gibi
Tam kendisi gibi mutluluğun
Beni bekliyorsun
Ve onu bekliyorsun beni beklerken.
EDİP CANSEVER

 
Toplam blog
: 221
: 1905
Kayıt tarihi
: 27.09.06
 
 

Evli bir kız çocuğu babasıyım. Yüksekokul mezunuyum. Bir kamu kurumunda çalışıyorum.16.03.2017 ta..