Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '06

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Biriktirdiklerim...

Biriktirdiklerim...
 

Bir bana diyor ki:" söyle bakalım nelerin var?" Şaşkın şaşkın bakıyorum "Ne gibi?" diyorum. "Bilirsin" diyor "Bugüne kadar kazandıklarınla neler aldın?" Düşünüyorum pek kayda değer bir şeyim yok. İşin tuhafı bu umurumda da değil. Bir çokları gibi kocaman buzdolapları, çamaşır makineleri, bulaşık makineleri, aslında şu anda hiç de ihtiyacım olmayan bir dolu bardak çanak,çil çil altınlar, sürekli tamir isteyen, benzin isteyen, bakım isteyen arabalar, dört koca beton bloktan oluşan evler ya da mal mülk veya çeyiz olarak nitelenen hiç bir şey almadım. Bunlara gerek de duymadım. Gelecek için dolaplara, odalara bir şeyler yığan biri hiç olmadım, olanı da anlayamadım. Sadece saygı duydum. Baktıkça gelecek vaad eden eşyalar alanlara ve onları arada bir açıp okşayanlara, onların içinde bir gelecek yaratanlara saygı duydum. Hepsi bu...

İnsanız, çör çöp ne bulursak toplayan cinsteniz. Kimi değerli, kimi değersiz (başkalarına göre) herşeyi biriktiririz. Peçete koleksiyonu yaparız mesela ya da kart postal. Zamanı geçmiş ve artık değeri olmayan paralar biriktiririz. Kimimiz ise anılarını biriktirir. Mektuplar, eski resimler, bir tutam saç (hala bu kadar romantik olan kaldı mı?) ya da buna benzer birşeyler...Lise yıllarında defterimize karalanmış küçük muzip notlar, kurutulmuş bir çiçek, bebekliğimizden kalmış bir giysi, binlerce fotoğraf, eski kaset ya da plaklar, raflardan taşan kitaplar...

Ben daha farklı şeyler biriktirmişim düşünüyorum da. Kimsenin göremediği kafamın içinde gizleyip durduğum zaman zaman gün ışığında açıp baktığım pek çok şey. Mesele ailemin kahkahalarla geçirdiği bir akşam havadaki yanan odun kokusunu, çok sevdiğim biri ile yağmurlu bir günde içilen pencere önü kahvesini, defterimin arasında bulduğum ilk "seni seviyorum" heyecanını, deniz kıyısında güneşlenirken okuduğum Marquez kitaplarının tadını, sevdiğim yazarların kederli bakışlarını, bir şiirden bir kaç mısrayı, çocukluğumda çıktığım dut ağaçlarının yapraklarının kokusunu biriktirmişim...

Satsam beş para etmez değil mi? Hiç bir değerleri yok.Tüm sahip olabildiğimin hepsi bu. Bunları saysam bana "Ne aldın kazandıklarınla?" diyene, gülüp geçmez mi bana? Hiç değerleri yok. sahi yok mu?

RESİM: Sir Lawrence Alma-Tadema

 
Toplam blog
: 408
: 1090
Kayıt tarihi
: 17.06.06
 
 

Gazetecilik okudum... Ama gazeteciliği sırf yazabilme serüvenine bir adım daha yaklaşabilmek için ok..