Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Bitkiler de kadın sever...

Bitkiler de kadın sever...
 

Bir yazımda; bitkilerin gizli dünyası ile ilgili yapılan deneylerden bahsetmiş ve onlara yapılan hareketlere karşı, tepki verdiklerinin anlaşıldığını yazmıştım.

Yalnız hareketlere değil aynı zamanda onlarla konuşulunca da tepki verdikleri artık herkes tarafından biliniyor sanırım.

Bir ara çeşitli kategorilerde müzikler dinletilmiş ve ilginç sonuçlar alınmıştı.

En son yapılan deneylerde ise; kadın sesinin bitkiler üzerinde oldukça büyük etkileri olduğu anlaşılmış.

Britanya Kraliyet Bahçecilik Derneğinin (RHS) yaptığı araştırmada, kadın seslerinin domates fidelerinin daha çok büyümesini sağladığı gözlemlenmiş.

Daily Telefraph'ın haberine göre, RHS'nin Surrey'deki bir bahçesinde nisanda başlayan deneyde, John Wyndham'ın "The Day of the Triffids", Shakespeare'in "Yaz Gecesi Rüyası" ve Charles Darwin'in "Türlerin Kökeni" adlı eserlerinden parçalar çeşitli kişiler tarafından okunarak kayıt yapılmış.

10 domates fidesiyle yapılan deneyde, bu kayıtlar fidelerin saksılarına iliştirilen kulaklık vasıtasıyla bitkilere dinlettirilmiş. Kontrol grubu olarak 2 domates fidesine ise hiçbir şey dinlettirilmemiş.

Sonuçlara göre kadınların söylediği şarkıları dinleyen fideler, müzik dinletilmeyenlerden 2.5 cm daha çok uzamış. İşin tuhaf tarafı ise; erkeklerin şarkılarını dinleyen fideler, müzik dinletilmeyenlerden daha az gelişmiş.

Sonuç; bitkiler erkek sesinden pek hoşlanmıyorlar :)))

Efendim eskiler ne demiş?

Kadın sesi, para sesi , su sesi...

Biz kadınlar, daha nelere pozitif katkılar sağlıyoruz kimbilir.

Zaten Yaradan , ilk erkeği yarattıktan sonra yine ondan bir parça ile...Ondaki eksiklikleri tamamlayarak kadını yaratmış:)))))) (neyse burası biraz şaka ile karışık).

Bu haberi duyunca, acaba yeni bir iş kolu açılabilir mi diye düşündüm. Bitkilerin çabuk büyümesi için hormon yerine , kadınlar onlara şarkı söylesinler. Hem sağlığa hem de bütçeye katkısı olur.

Hahahha ne akıllıyım bazan kendime ben bile şaşırıyorum:))))

Sevgimle...

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..