Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '07

 
Kategori
Siyaset
 

Biz Kaç Kişiyiz - Tucay Özkan

"Ben" yada "Biz" onların varolmasıyla oluşur ya da "ben" ve/veya "biz" i kullandığımız zaman "onlar" ı varsaymış oluruz.

Tucay Özkan, yorgun savaşçı, halk kahramanı ya da bir halk düşmanı kendi deyimiyle, tekrar sahnede kalan Sol'u bitirmek üzere, "biz kaç kişiyiz" sloganıyla..

Peki Tuncay Özkan'ın "biz" inden olmayanlar kimler acaba, mesela ben, onun bizine katılmıyorum, çünkü onun Biz'i beni ilgilendirmiyor. Bana göre biz Laik, demokratik, ilerici yurtsever, 70 milyonuz. Ama nasıl bir 70 milyonuz ; Musluman (aşırı olanlarıyla), Kürt (Fanatik olanlarıyla) Laz, Gürcü, Sünni, Alevi ...v.s Ama Türkiye'nin bölünmez bütünlüğünü, laikliğini, cumhuriyetini sorgulamayan Biz

Bir gün bu değerler için savaşmak gerektiğinde o zaman Bizim Kaç kişi olduğumuz ortaya cıkacaktır ve o zaman 70 Milyon Biz olduğumuzu anlayacak Sayın Özkan...

Merak ediyorum, Biz'in dışında kalanlar kimler acaba Sayın Tuncay Özkan'a göre, nasıl bu değerlerin bayraktarlığını yapabiliyor, nasıl boyle birşeyi kendine görev edinebiliyor? Böylesine Türkiye Cumhuriyeti'nin Temel değerleri üzerinden bir "Biz" yaratması hangi aklın bir sonucudur acaba..

Sayın Özkan, parti kur veya bir sivil toplum örgütü kur, adını koy, başına geç ve o zaman "Biz kaç kişiyiz" de. Hiç kimse "Biz kaç kişiyiz"e katılarak Atatürkçü, cumhuriyetçi, laik olduğunu tescil ettirmek zorunda mecburiyetinde değildir. Böyle bir şemsiyenin altında da insanları toplamaya hakkınız da yetkiniz de yoktur. "Biz" diye hergün verdiğiniz yüzbinler, ikiyüzbinler Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarına yapılmış bir saygısızlıktır. Çünkü herkes "biz"dir ve senin ne olduğu belli olmayan amacının arkasından gitmek zorunda değildir.

 
Toplam blog
: 20
: 665
Kayıt tarihi
: 23.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İşletme Bölümünden mezun, siyasi , ekonomik ve konjüktürel gelişmeleri birlikte..