Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Şubat '07

 
Kategori
Kuş Gözlem
 

Bizim evin güvercinleri

Bizim evin güvercinleri
 

Anıttepe, Çankaya, Oran...

' Bizim ev ' dediğime bakmayın. Bugüne dek 3 ev değiştirdim. Üçünde de güvercinlerle birlikte yaşadım. Kaç nesil güvercin yetiştirdiğimi eğer bu kuş türü içinde secere tutan bir bilge varsa ancak o bilir.

Güvercinlerin öyle ilginç bir yanı var ki, seviyorlarsa hayatta vazgeçmiyorlar ve terketmiyorlar. Ne balkon demirlerine dizi dizi dizilmiş poşetler, ne günlük kova kova su savaşları... Hiç birşey onları yuva diye benimsedikleri bizim ev(ler)in balkonlarından uzaklaştıramadı.

Nasıl mı?

Tek Bir sabah bile bilmem ki 'balkon kapısını açıp da yalnız başıma günün ışığını karşıladım' diyeyim. Mahmur mahmur kapıyı açarım, gözlerim ovuşturur etrafa bir göz gezdiririm. Gri, kırmızı, yeşilin türlü kombinasyonlu parıl parıl tüyleriyle mutlaka orada olurlar. Kafalarını çevirir öyle bir bakarlar ki bana. 'Rahatsızlık verdim, özür dilerim' deyip, içeri dönesim gelir.

Eskiden kışt derdim, kaçarlardı. Sonraki Bir dönem bu yetmedi, gürültülü adımlarımı kulllandım, uçtular. Şimdi??? Oooohoo, otorite sıfırı tüketti: Ağız dalaşına başlıyorum, saydırıyorum 'kuzum bu balkon benim' diye. Yüzüme bile bakmadan güneşlenmeye devam ediyorlar.

Anlayacağınız, durum fazlasıyla vahim, balkonda unutulmuş bir çalı süpürgesi bir gecede kuş yuvasına dönüşebiliyor, yoklamaya kalktığım mukavva kutuların içinde veya çiçek saksılarının dibinde 2 bazen 3 güvercin yumurtası birden bulabiliyorum. Vicdan muhasebesi, her seferinde, yazık günahla noktalanıyor. Bir de bulgur, ekmek kırıntısı koymak zorunda hissediyorum, tabii söylene söylene...

Bu güvercinlerin hep aynı aile olduğuna dair ciddi şüphelerim var:

Taaa anıttepe'deki dedeleri nineleri, yeni adreslerimizi nesilden nesile geçirmiş, torunları yemeyip içmeyip bizim yeni balkonu buluyor ve yerleşiyorlar. Ya da genlerine yazılmış bizim balkonun onların yuvası olduğu olgusu. Başka bir ihtimal, iyi örgütlenmişler!!!! (GGB-Güvercin Göçmen Bürosu(!)).

Böyle söylenip durduğuma aldanmayın,

Artık alıştım, fena komşu değiller aslında. Bir de kuruyunca yapış yapış fayanslara imza atan kakaları olmasa...Seveceğim bile.

Bunca yıllık zorunlu ilişkide güvercinlerle ilgili bir öğrendiğim var,

Bu kuşlar inatla terketmiyorlar, terketseler de mutlaka dönüyorlar. Ne istediklerini ve nerede bulacaklarını çok iyi biliyorlar...

 
Toplam blog
: 146
: 1061
Kayıt tarihi
: 05.12.06
 
 

Hep yazmak istedim. İnsan düşüncelerini yazıya dökünce kendi başınadır çünkü, kaygısız, katıksız ..