Blog, bana karı bul lan Allahsız! / Blog / Milliyet Blog
Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Temmuz '08

 
Kategori
Blog
 

Blog, bana karı bul lan Allahsız!

Blog, bana karı bul lan Allahsız!
 

"Blogcunun hastasıyım"


Sanıyorum artık bir Alptekin Yıldız klasiği oldu; “Efendim, uzunca bir zaman ara verdiğim blog yazılarım…” şeklinde başlayarak sürüp giden ifade…

Tam üç aydır blog girişi yapmamışım. Bunca yazmama rağmen üstelik. Kıyısından köşesinden dedikoduları görüp, MB âleminde neler olup bittiğini izleyebilmek için Blog kategorisine göz attım.

İşin aslı, zaten çeşitli nedenlerden ötürü soğuduğum MB’den daha da bir soğumama sebep oldu okuduklarım.

Blog yazar sayısının arttırılması, seçiciliğin neredeyse kaldırılması ve en kötüsü şiir kategorisi açılarak MB’nin yazı çöplüğüne çevrilmesi, diğer blog yazarlarının tüm sigortalarını attırmış doğal olarak. Öfke nedeni malumunuz: Aşırma yazılar!

Açıkçası bu aşırma yazı meselesi yeni değil. Daha doğrusu tersten bakmak gerek biraz konuya. Burada şikâyet edilen, “Başkasının yazısını kendine aitmiş gibi MB’de yayınlatma” meselesinin tam tersi var bir de. Burada yayınladığımız yazıları, kaynak göstermeden başka başka sitelerde yayınlayan ciddi bir kitle var. Özellikle: Kadınım, Düş peşindeyim düş peşime, Giden mi sürgün kalan mı başlıklı yazılarımı, birbirinden farklı sitelerde başkasının imzasıyla gördüm.

ENTELEKTÜEL ÇÖPÇATAN

Türk toplumunun interneti kullanış amacının; chat, flört, oyun ve seks ağırlıklı olduğu düşünüldüğünde, karşılaşılan bu manzaraya şaşmamak gerekiyor. Bilhassa yurdumun yağız delikanlıları, internetin “nimetlerinden” sonuna dek yararlanmak için her kapıyı sonuna dek zorluyor.

Bunca aşırma yazının temel nedeni bu aslında. Genel kültür seviyesi görece yüksek sayılabilecek bir siteden (çok afedersiniz) “düşürülecek” hatunlar (!), diğer pespaye sitelerden (ki belli başlı birkaç sitedir sadece burada kastedilen) “gelecek” olanlara nazaran daha çok cazip geliyor.

Yurdum insanın içindeki pisliği “itiraf” ettiği meşhuuur sitedeki yorumculardan biri, konunun iç yüzünü ortaya koymuş: Öylesine ortaya yazılmış bir platonik aşk itirafının yazarına mesaj atan yorumcumuz, aldığı cevabı aktarıyor: “Abi çaktırma. Karılar böyle romantik laflara tav oluyor diye yazdım, yok öyle biri yaaa”

Her türlü “edebiyat” ve “blog” sitesinden de envai çeşit yurdum güzeliyle “tanışılabildiğini” keşfeden yurdum insanı, MB’ye de el attı doğal olarak. Üstelik burada daha bir “mürekkep yalamış”, “eli yüzü düzgün”, görece “seçkin” bir ortam (!) var…

Ha, burayı çöpünü çatması için kullananlar salt aşırmacı grup değil elbette. Kendi özgün sözcüklerini kullanarak yazı oluşturan ve kendi çapında hafif yollu bir şöhret yakalamış bir tayfayı da göz ardı etmemek gerek. Velâkin, ana konu kendileri değil şu an için.

Gözlemlediğim kadarıyla, “Eski MB’yi” özleyenlerin sayısı günden güne artış gösteriyor. Şimdiki süreci geri çevirebilmek mümkün mü peki? Korkarım ki hayır! Ola ki; editörlerimiz, yazar seçimi konusunda çok daha seçici, çok daha eleyici bir tavır geliştirirler.

Velhasıl, şikâyetçi olduğumuz bu aşırma yazıların temel nedeni, ekşi sözlükte açılan o çok güldüğüm başlıkta belirtilmiştir:

“Sözlük bana karı bul lan Allahsız!”

http://sozluk.sourtimes.org/show.asp?t=sozluk+bana+kari+bul+lan+allahsiz

 
Toplam blog
: 70
: 1618
Kayıt tarihi
: 23.07.06
 
 

Milliyet Blog'un ilk yazarlarındanım. Uzun yıllar gazetecilik yaptım, sonra bir sabah uyandım ki ..