Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Haziran '10

 
Kategori
Öykü
 

Blog yazarı Ezgi Umut'un öyküsü Çocuk ve Kırmızı Pelerinli Balık Yerkesik Kütüphanesi'nde işlendi...

Blog yazarı Ezgi Umut'un öyküsü Çocuk ve Kırmızı Pelerinli Balık Yerkesik Kütüphanesi'nde işlendi...
 

Seda'nın öykü için hazırladığı kitapçık


Öyküye yolculuk nasıl başladı? Önce bunu konuşmak gereklidir. Ezgi Umut’un öyküsünü seçmek duygusu nasıl gelişti? Ne kadar da doğru bir öykü ve yazar gündemi seçmiş olduğumu, görmekteyim.

Çünkü Ezgi Hanım bugünlerde Orhan Kemal Öykü yarışmasında 3.lük derecesinde seçilerek, ödül almıştır. Kendisini tekrar kutluyoruz.

Ezgi Umut Milliyet Blog’un en candan, en mutlu yazarı. O yaşayarak yazıyor…

Çocuk ve Kırmızı Pelerinli Balık öyküsüne giden yolculuk nasıl başladı demiştim, yazımın başında?

Kütüphanenin kitap kurdu öğrencisi Sedanur . Yerkesik İlköğretim Okulu 3. Sınıf öğrencisi . Öğretmeni, Burçin Yanar. Çok candan ve çocuklarına düşkün bir öğretmen Burçin hanım, sürekli gülümsüyor .. Burçin hanımın performans ödevi vermesi ile başlıyor öyküye gidiş.

Yerkesik Halk Kütüphanesi’nde bir öykü seçtik “ Çocuk ve Kırmızı Pelerinli Balık” .

Öyküyü bir Cumartesi günü, odada benim de, gün boyu orada çalıştığım günde hazırladı, Seda , İzledim . Diğer masada çalışırken kıvrıla kıvrıla yazıyor, şekillerle tasvir ediyor çalışmaya kendini vermişti, Seda. Çok mutluydum , ..

Önce bir kitapçık olarak hazırladı yazacağı kağıtları, sonra öyküyü okudu , bir kez daha okudu, öyküden anladıklarını bu hazırladığı kitapçığa yazmaya şekillerle çizmeye başladı, renklendirdi kitapçığını … Kapağına da yazarı Ezgi Umut öğrenci Sedanur, diye ismini el yazısı ile yazdı.

Bu duygularımızı, sevinçlerimizi o günlerde Ezgi Hanıma anlattık ve paylaştık . Sedanur’a önce Ezgi Umut’un resmini ve bölümünü gösterdim tanıdı. Ve dedi ki , lütfen benim resmimi gönderir misiniz?

Seda emek verdi öyküye Ezgi Hanım yazdı, emek verdi önce öyküye. Öğretmeni Burçin Yanar emek verdi öğrencisine. Sevgili annesi emek v eriyor, ne mutlu Seda’ya.

Öykü Yerkesik Kütüphanesi’nin kitap kurdu öğrencisi ile buluştu.

Bugün için heyecan vardı, Kütüphanede. Sedanur elinde Öykü kitapçığı tüm arkadaşları ile Kütüphanede toplandı.

Önce yazıcımdan çıkarttım öyküyü, okudum onlara. Sonra Seda anlatacaktı neler yaptığını.

Emek verdiği öyküsünü anlatırken gerçekten bilgi dolu, mutluydu. Sedanur kitap kurdum, başarıları hep devam edecek, çünkü o hep , okuyacak.

Tüm çocuklarım hepsi de sevgi dolu dikkatle nasılda dinlediler. Gözleri ile, elleri ile duruş ve sevgileri ile, onlar bugün Ezgi Hanım’ın öyküsünde buluştu. Ezgi Umut’u anlattım, onlara. Ödül kazandığını .

Devam etti öykü işleme saatimiz. Anladıklarını hepsi de öyle heyecanla yarışıyorladı ki, onlarda düşüncelerini ve öyküyü anlatabilmek için…Anlattılar hepsi de heyecanla ve mutlu.

Ne denir bu güzel tabloya .YERKESİK HALK KÜTÜPHANESİ yaşayan ve çalışan bir Kütüphanenin adıdır.

Mutluyum bu akşam… Yazmadan yaşadığımı anlayamam… Paylaşıyoruz dostlarımızla….

(Yazım; Muğla Devrim gazetesi'nde www.mugladevrim.com.tr adresinde yayımlanmaktadır.)

 
Toplam blog
: 642
: 524
Kayıt tarihi
: 19.07.08
 
 

Muğla'nın YERKESİK  beldesinde dünyaya gelmişim.  Yöremin o solunacak havasını, coğrafyasını çok ..