- Kategori
- Blog
Blog Yazarları için 20 Altın Kural
Blog Yazarları için 20 Altın Kural
Blogger blog yazarlarının Webmastır konusunda dikkat edebilecekleri yirmi, altın değerindeki kuralları dikkatlice incelemenizi tavsiye ederim. Blogunuz, siteniz, sonuç olarak web internet ortamında değer gören yazılardan ibarettir.
Görsel resimlerinizde bu değerler içindedir.
Blogunuzu bir fabrika, kaleminizi de işçi olarak gördüğünüzde geriye kalan sadece üretimizdir. Yazılarınızı üretim olarak gördüğünüzde, onların tanıtımı ve pazarlanması (Sosyal paylaşım siteleri) biz, blogculara ve okuyucu paylaşımlarına düşmektedir. Yazılarınızın tanıtımını yapan Google arama motorlarını (SEO) unutmayın. Arama motorları, bloglarınızda ürettiğiniz yazılarınıza okuyucu yönlendiren en büyük araçlardır.
Hepsi güzel de, arama motorlarının blogunuzu tanıtması için, Blogunuz/Siteniz gereken alt yapıya sahip mi ?
Aşağıda sıraladığım maddeler, Blog/Site araçlarınızı, kontrolünüzde tutmanıza, test yapmanıza olanak sağlayan yardımcı anlatımlardan ibarettir.
Blogunuz/Siteniz aşağıdaki maddelere uyum sağlıyor mu? Kontrol ediniz.
1. Web sayfanıza tıkladığınızda sayfanız hızlı açılıyor mu ?
2. Sayfa yazılarınıza bağlı olarak fazla resim var mı ?
Resim boyutları büyük mü ? Flaş resimler, Animated Gif ve büyük ebadlı resimler varsa asgari seviyeye düşürmelisiniz.
Görselleri tarayıcınızın okuması uzun süreceğinden, sayfanız da geç açılacaktır. Arama motorlar robotları geç açılan sayfaları taramadan bloğunuzdan ayrılacaklardır. Bu işlem sonucu yazınız dizine eklenmeyecek hatta Web Yönetici araçlarınıza baktığınızda 404 hatası ya da internet hatası 503 ile karşılaşacaksınız.
Web yönetici araçlarında, 503 tarayıcı hatalarını, 404 bulunamadı hatalarını düzelterek Google Dizinine tekrar gönderebilirsiniz.
Biz blogcular yazılarımız da “Nofollow” takip etme pek kullanmayız. Ancak farkında olmadan kopyala yapıştır içeriklerde gizli olan bu kodlar bulunur.
Siz göremezsiniz. Bu tür yazılarla, izlenmeyen sayfalara sahip olabilirsiniz.
Bu konuda yazdığım, “Blog Yazılarınızdan hatalı linkleri kaldırın” yazımı okuyarak, yapmanız gerekenler konusunda bilgi edinebilirsiniz.
3. Yazılarınızda Javascript, CSS gib kodlar kullandığınızda blog sayfa açılışını etkilediğiniz kesindir. Bende kullanıyorum. Bilgi vermek amaçlı kullanmak zorundayım. Siz görsel güzellik olsun diye kullandığınız da aşırıya kaçmayın.
4. Kaliteli bir Web sayfasına bağlandığınızda, açılan sayfada site sahibini tanıtan (hakkında), iletişim sayfası olan bir sayfa ile karşılaşırsınız.
5. Ana Sayfanızda kendinden açılan introlar koymayın. Facebook beğen, üye ol vs. gibi bu sayfalar okuyucuyu iten sayfalardır. Şahsen ben sevmiyorum. Siteyi görmeden neden siteyi beğeneyim ki ? Siz söyleyin bu konuda haksız mıyım ?
6. Blogunuzda bir sayaç sisteminiz olsun. Alexa trafik verilerinizi gösteren bir banner olsun. Okuyucuya bilgi vererek, güven sağlamaya çalışın. Dinamik bloglarda pek yapılamayan bu sistem klasik bloglarda rahatlıkla uygulanabiliyor.
7. Blogunuzda e-posta ile abonelik, sosyal paylaşım butonları folow me benzeri gadgetleri kullanarak blog okuyucularınızın yazılarınızı takip edebilmesine, beğenmesine, sosyal paylaşım sitelerinde sizi takip edebilmesine olanak tanıyın.
8. Ana sayfanızı kendinize göre tasarlayın. Sayfanız sizin düşüncelerinizi yansıtsın.
9. Sayfalarınızdaki linkleri zaman zaman kontrol edin. Hatalı kırık linkleri Web Yönetici Araçlarından düzeltebilirsiniz.
10. Yazılarınızdaki okuyucunuzu belirli bir sayfaya yönlendirmek istiyorsanız, okuyucunun okuduğu aynı sayfa içinde link açtırmayın. Linkleri yeni sayfada aç tik’ini kullanın. Okuyucu bulunduğu sayfayı kaybedebilir.
11. Sayfalarınız, blogunuz hakkında eleştirileri alabilmek için özel bir misafir defteri kullanabilirsiniz. Dinamik bloglarda fazla yer olmadığından bu işlem pek yapılamıyor. Klasik bloglar için uygulamayı kullanabilirsiniz. Bu eleştiriler sayesinde sayfalarınızdaki hataları güncelleyebilirsiniz.
12. İnternette yapacağınız araştırmalarda, blogunuzun içeriğine uygun konuları paylaşın.
13. Sayfalarınız arasında link kısmı bulunuyorsa arada bir linkleri kontrol edin. Kırık linkleri düzenleyin, güncelleyin.
14. Blogunuzun başlığı ile, yazılarınız arasında bağlantı olmalı.
Örnek : Blog ile ilgili bilgi veren bir yazarın blogunda varez yayınlar olmaz veya bulaşık makinasını tanıtan bir yazı hiç olmaz.
15. Blogunuzda sizi tanımlayan bir resminiz olsun. Okuyucular güvenli siteleri severler.
16. Blog resimlerinizde resminizi, tanımlayan özellikler kısmını mutlaka doldurun. Google görsellerinde bu resimlerin yayınlandığını ve okuyucu kitlenizin bu resimlerden de geldiğini unutmayın.
17. Yazılarınızda internet kullanıcılarının işine yarayacak bilgiler vermeye bakın. Okuyucu bu tür bilgileri sever. İlgi odağı olmaya çalışın.
18. Yorumlarda veya iletişim formu sorularında mümkünse laubali olmamaya özen gösterin. Ziyaretiilerinize “siz” kelimesini kullanarak hitap edin.
19. Yazılarınız yazdıktan sonra ilk beğenen siz olun. Düşünün Google Plus kullanıyorsunuz. G+ butonuna tıkladınız.
Bunun anlamı şunu ifade etmekte ; Ben bu sayfayı beğendim ve öneriyorum. Önerdiğiniz bu sayfa google aramalarında çıkmaktadır. Kendinizi deneyin. Yeni bir sekme açın ve blog başlık ismini yazın. Arama sonucu gelen sayfada sizin adınızın olduğu kısımda siz bu sayfayı beğendiniz önerdiniz şeklinde ifadeyi göreceksiniz. Bu işlem de bana göre Google dizinleme işleminden hiçbir farkı yoktur. Bu yüzden hertürlü aracı kullanmak zorundasınız.
20. Yorum yazmaktan çekinmeyin. Günler ve aylar sonra arama motorlarınca, siz bu yorumu yaptınız şeklinde karşınıza çıkacaktır. Yazdığınız yorumlar, blog sayfanıza bağlantı veren linklerle doludur. Okuyucu bu yorumu beğendiğinde ve ilgi duyduğunda sizin blogunuza yönlenecektir. Yorum yazarken gerçekci olun.
Yazdığınız yorum faydalı ve katgı sağlıyorsa değer kazanacaktır. Sırf blogunuzu tanıtmak için yorum yazmayın. Bu blogunuza zarar verir.
SEO’u iyi kullanmak için önce kendiniz olun. Her zaman şu soruyu sorarak işlem yapın.
Benim blogumda yazdığım yazıyı neden okusunlar ? Neden yorum yapsınlar ? Neden soru sorsunlar ?
Bir gazeteciyi değerli kılan sorular şunlardır;
Ne, nerede, ne zaman, nasıl, kimle, gibi sorulardan oluşan kısa ama açılınca roman olan kelimelerdir.
Sizde bir gazeteci gibi düşünün, blogunuzun tasarımını ve yazım şeklini bu sorular çerçevesinde yapmaya çalışın.
Mutlu bir Dünya dileklerimle...