Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mart '08

 
Kategori
Blog
 

Bloglarımızda değişiklik yaparken...

Bloglarımızda değişiklik yaparken...
 

Bloglarda kimi değişiklikleri kolayca yapıp, eskisinden hiç iz kalmazken, kimi değişiklikleri yapmak o kadar kolay olmuyor.

1. YORUM İZNİ DEĞİŞİKLİĞİ

Yorum yapılmamasını istediğimizde blogu ilk yayımlarken "HAYIR" dememişsek sonra değiştirme şansı olmuyor. Bu belli ki gözden kaçmış bir yazılım hatası veya yanlışlıkla yorumların silinmesine karşı bir önlem. Eskiden yazdığımız blogumuzda her türlü değişikliğe izin varken, yorum yazılmasını engellemeye veya izin vermeye karar veremememiz bir eksiklik.

Daha önce bloglarımın kimilerini yoruma kapattığımı yazmıştım. Eskiden yazdığım ve polemiğe yolaçan kimi bloglarımı da yoruma kapatmak istediğimde bunu yapamadığımı gördüm.

Bloglara fotoğraf eklemek için yazıyı yeniden yayına almamız gerekmiyor. Fotoğrafı silebiliyoruz, yeni bir fotoğraf gönderip onaylanmasını bekleyebiliyoruz. Buna benzer bir uygulama Yorum İzni için de yapılabilir. Böylece, yorum izninde yaptığımız değişiklik nedeniyle editörlerin önüne denetim için bir blog değişikliği de gelmemiş olur.

2. BLOG METNİNDE DEĞİŞİKLİK

Yazılarımızda daha sonra değişiklik yapıp yeniden yayına alıyoruz. Eski yazılarımda içerik veya anlam değiştirecek değişikliklere yapmıyorum ancak kimi blog yazarlarının ciddi değişiklikler yaptığını farkediyorum. Milliyet Blog'un bu konuda bir kısıtlaması yok, benim yazılarımda içeriğe yönelik değişiklik yapmamamın yalnızca kendi yazdıklarıma saygı gereği olduğunu düşünüyorum.

Daha önce yayımlanan bloglarda yapılan değişikliklerin loglarının tutulup tutulmadığını bilmiyorum. Logları varsa bunların yalnızca yazının sahibi olan blog yazarı tarafından şifresini girerek görmesine izin verilebilir. Loglar tutulmuyorsa Vikipedi'de olduğu gibi bir log sistemi geliştirilebilir. Hangi değişikliğin ne zaman yapıldığı belli olur. Yayımlanan sayfada ise yalnızca, ilk yayım tarihi ve saati ve son güncelleme tarihi ve saati bilgisi yeralır. Okuyanlar yazının ne zaman yazıldığını ve son güncellemenin ne zaman olduğunu öğrenmiş olur.

Yakında Milliyet Blog 2 yıllık olacak. Yıllar geçtikçe, kimi yazıların güncelliği bittiği için önemi kalmazken, kimi yazılar eskidiği için değerlenecek. Bu yazıların yayımlanma ve güncellenme bilgileri bu nedenle önemlidir.

Ankara, 13 Mart 2008

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..