Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

16 Ağustos '06

 
Kategori
Yurtdışı Eğitim
 

Bob Jones University (Üniversitesi) 'ne nasıl kayıt olunur?

Bob Jones University (Üniversitesi) 'ne nasıl kayıt olunur?
 

Bir saniye önce yüreğin sevgiyle, özlemle yanıp tutuşurken, birdenbire nasıl da nefret fışkırabiliyor?

Bob Jones University (Üniversitesi), Amerika'nın en tutucu okullarının başında geliyor. Buna rağmen; politikacılar, başkan adayları bu üniversitede konuşmaya can atıyorlar!

Bob Jones Üniversitesi'nin Başkanı, televizyonda sevgiden, anlayıştan söz ediyordu. Programı yöneten beklenmedik bir soru sordu:

"Okulunuza Müslüman öğrenci alır mısınız?..."

Başkanın yüzü değisti. Alı mor oldu... Yüzünde, sevgi yerine nefret gördüm:

"Müslüman bir ögrenci bizim okulumuzda rahat edemez!.."

Ben Amerika'ya geldigimden bu yana, çeşitli vesilelerle, kiliselere gidiyorum. Vallahi ve billahi hiç de kendimi yabancı hissetmiyorum. Tanrı bizi disarıdan bilir diye, iceriye girdigimizde de hic yabancılık cekmiyorum. Müzik güzel, ortam güzel, insanlar temiz...

Kac yılıydı? Rahmetli Dr. Üzeyir Garih ile New York'ta bulusacagım. Bir gün önce ora senin bura benim dolasırken baktım büyük bir bina. Iceri girdim. Kocaman bir kilise. Icimden geldi. Oturdum, bildigimce dua ettim.

1992 yılıydı. Hong Kong'da bir ibadethaneye gittim. Her yer mum dolu. Bir de cok güzel koku veren incecik cubuklari yakmıslar. Oturdum. Dua ettim. Budist Tapinagi oldugunu biliyordum. Icim rahat etti.

1981 yılıydı. Akademi ögrencisiyiz. Selimiye Cami'yi geziyoruz. Bir güzel kokuyor. Bir güzel esiyor. Bir sessizlik. Bir kösede durup, dua ettik.

"Haydar, Haydar" diye semah cekenleri seyrederken de aynı hazzı duyduk, Katolik kilisesinde org dinlerken de. Güneylilerin kilisesinde coskuyla sarkı söyleyen zencileri izlerken de aynı duygularla yüregimiz pırladı.

Gücünden, sevgisinden hicbir süphemiz olmayan yaradanın, degisik dönemlerde, Isa, Musa, Muhammed, Ali, Buda vasitasıyla bizlere ulasması kadar dogal ne olabilir?

"O"; istedigi zaman, istedigi sekilde bizlere ulasmis... Goktanrisina yakarislarimiz da, Buda ya dualarimiz da, zencilerin sarkilari; bizim ezanimiz, turkumuz ayni yerde bulusmuyor mu?

Inanclarin cesitligi; bizim sevgimiz, nefretimiz kadar yurek zenginligimiz. Butun dunyada yalnizca bir din, yalnizca Katolik Kilisesi veya Sinagog olsaydi, icimiz sikilmaz miydi?

Benim Sayin Jones'a onerim, okullarina Musluman ogrenci de alsinlar. O da, okul da bir yerlere ilisir, istediginde kendi tanrisina ulasir.

Hic merak etmesin!...

***

Fotograf: Bob Jones Universitesi'nin kurucusu Bob Jones, Sr.
Founder of Bob Jones University: Bob Jones, Sr.

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..