Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Temmuz '07

 
Kategori
Su Sporları
 

Boğazdaki 6.5 km.lik yüzme maceram

Boğazdaki 6.5 km.lik yüzme maceram
 

15 Temmuz 2007 Pazar sabahı erken saatlerde İstanbul'da Kuruçeşme Parkı'nda bir heyecan yaşanıyordu. Çeşitli milletlerden 400 amatör ve lisanslı sporcu İstanbul Boğazı’nı yüzerek geçecek olmanın çoşkusuyla yerinde duramıyordu. Ben de bu sporcuların arasındaydım ve sizlere neler yaşadığımı kısaca anlatacağım.

Başvurular Milli Olimpiyat Komitesi’nin Internet sitesinde açıklandığı gibi yapılıyor. Ben başvuruda geciktiğimden Ataköy'deki Olimpiyat Evi'ndeki seçmelere katıldım. Önce bir form dolduruluyor, sonra doktor kontrolü ve en son havuzda yüzme testi ile başarıyla yarışmaya seçildim. Başvuru aşaması gayet başarılıydı, herşey olması gerektiği gibiydi.

Yarış günü sabahtan Kuruçeşme Parkı’nda sabah 8’de buluştuk. Bizi bekleyen gemiye binip Kanlıca İskelesi’ne gittik. Gemiye binerken sağ olsunlar enerji verir diye bize lokum dağıttılar. Tek aksaklık geminin sadece 1 tuvalet kabininin çalışıyor olmasıydı. Erkek kadın 400 kişi aynı tuvaleti kullanmak için epey sırada bekledik. Kanlıca İskelesi’nde büyükçe bir yüzer platform kurulmuş. Mayo, bone ve yüzücü gözlüklerimizle platformun üzerinde yerimizi alıp beklemeye başladık. Start 10:30’da verildi ve kendimizi Boğaz’ın serin sularına bıraktık.

Yarışın başlarında epey kalabalık bir grup olarak yüzüyorsunuz. FSM köprüsünün altından geçrken etrafta pek kimsecikler yoktu. Bir kısım önden gitmiş, genişçe bir grup geride kalmıştı. Köprüyü tam olarak ortalamaya çalıştım. Akıntı Burnu’ndan geçip GS Adası’na doğru yüzmeye başladım. Adanın açıklarında su birden serinleşip insanı ürpertiyor. Daha sonra varış yeri görünmeye başladı ve kulaçlarımı hızlandırdım. Varışa doğru etrafımdaki insan sayısı artmaya başladı. Bu arada yaprak ve dal parçalarını da yararak ilerledim ve iskeleye çıktığımda tribünlerdeki kızımı aramaya başladım.

Bu macerayı da bitirip huzurla evime gitmeden önce sonuçların açıklanmasını bekledim. Bir de ne duyayım; kendi yaş kategorimde 2. olmuşum. Çok sevindim ve madalyamı gururla aldım. Seneye de katılmak istiyorum. Derece şart değil, macera gerçekten eğlenceliydi.

Gelecek sene katılmak isteyenlerin haftada 2-3 kere 1’er saatlik idmanlar yapmasını tavsiye ederim. Gerçekten eğlenceli bir organizasyon, seneye beraber katılalım.

Sağlıcakla kalın

 
Toplam blog
: 103
: 11625
Kayıt tarihi
: 02.02.07
 
 

Yüzme aşkımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Yüzme öğrenmek isteyenlerden düzenli yüzenlere tüm yüzme ..