Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '10

 
Kategori
İzmir
 

Bostanlı Altınkapı'da Kapıda Kalacaktık

Bostanlı Altınkapı'da Kapıda Kalacaktık
 

Şok olmadım dersem abartmış olmam inanın.

Altınkapı Restoran’ları, bilenler bilir, Güzel İzmir’imizin medar-ı iftiharı işletmelerinden biridir. Ünü, ülke çapına kadar yayılmıştır. Hürriyet Gazetesi tarafından her hafta yayınlanan ve artık bir klasik haline gelmiş olan “en iyi 10” listelerine iki farklı kategoride girmeyi başarabilmiştir. Türkiye’nin en iyi on kebapçısı ve en iyi on İskender dönercisi arasında İzmirli Altınkapı da vardır.

Dün akşam, beş kişilik bir grup olarak Bostanlı Altınkapı’da yemek programı yaptık. Hem Sevgililer Günü, hem hafta sonu olması hem de normalde de Altınkapı Restoranları’ndaki yoğunluğu biliyor olmam nedeniyle gün içerisinde rezervasyon yaptırmak istedim.

Gayet şık bir internet siteleri var. Tavsiye ederim, giriniz dolaşınız. Amacım telefon numaralarına ulaşmaktı. Ben telefon numarası ararken “on-line rezervasyon” linkini fark ettim. Hoşuma gitti, bir kere daha takdir ettim köklü işletmeyi. Helal olsun dedim içimden ve Bostanlı Altınkapı’da, ekranda açılan link ve pencereleri takip ederek sorunsuz ve hızlı bir şekilde rezervasyonumuzu yaptırdım. Her türlü iletişim bilgilerim sistemlerine girdi. Ve son açılan ekranda işlemin başarı ile tamamlandığı mesajı çıktı.

Akşam, tam rezervasyon saatimizde restoranın kapısından girdik. Şef garson olduğu belli olan orta yaşının üzerinde bir bey ile yirmili yaşlarının sonlarında göstermekte olan bir garson bizi karşıladılar. Mekan, tamamına yakın doluydu. Beş kişilik grubumuzu görünce biraz tereddüt ettiler.

Ben gönül huzuru, biraz da onları bir an evvel rahatlatmak refleksi ile sanıyorum hemen konuya girdim: “Bizim rezervasyonumuz vardı zaten.

Şef garson ve garson, ne rezervasyonu dercesine bir bakış attılar. O değilden ismimi sordular. Sonra da rezervasyonumuzdan haberli olmadıkları ortaya çıktı. Dört kişilik bir masanın yanına, koridora masa atılmak suretiyle oturtturulduk.

Durumu anlattım. İnternetten rezervasyon yaptırdığımı ve teyit mesajının ekranda çıktığını söyledim. Garsonun bana verdiği cevap enteresandı: “Bizim sitemiz yok ki Beyefendi”.

Şaka gibiydi. Tüm bunları anlı-şanlı Altınkapı Restoranları’nda yaşadığıma inanamıyordum. “Yahu nasıl olmaz siteniz Kardeşim? Yok mu burada bir bilgisayar, beraber girelim internete, size göstereyim sizin siteyi?” dedim.

Bu sözüm üzerine “O, Alsancak şubemizin sitesi, bizim yok” cevabını alınca durumu daha fazla uzatmanın bir anlamı olmadığı sonucuna varmam zor olmadı.

Oysa ki sitede açılan rezervasyon formundaki ilk sorulardan biri rezervasyonun hangi şubeden talep edildiğiydi. Ve kapı gibi Bostanlı Altınkapı da orada vardı. Tıpkı kapı gibi rezervasyon teyidinin de sonradan olacağı gibi.

İşte böyle dostlar. Bir Sevgililer Günü akşamı, bir Pazar akşamı, sevdiklerimizle gerçekleştirmeyi planladığımız bir yemekli meclis akşamı az daha Altınkapı’nın kapısında çok tatsız başlayacaktı. Dört kişilik masayı beşledik, biraz sıkıntılı oldu ama olsun ne yapalım artık.

Bu arada Altınkapı İskenderi her zamanki gibi harikuladeydi ama üzerine yediğimiz künefe tatlısı için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Ben daha başarılı bir performans beklerdim şahsen. İyi künefenin en önemli özelliği yerken ve yedikten sonra insanı yormamasıdır. Dün akşam biraz yorulduğumu hissettim.

Not: Yazımın yayınlanmasından yaklaşık dört saat gibi kısa bir süre sonra Altınkapı Restoranlar zinciri ortaklarından Akın Bey, bana telefonla ulaştılar. Yazımı okumuşlar ve durumdan haberdar olmuşlar. Bostanlı şubelerinden de gerekli malumatı aldıktan sonra bana dönme ihtiyacı hissetmişler. Yaşanan bu aksi durum için özür dilediklerini ifade ettiler. Ben de zaten Altınkapı gibi bir markaya yakışmayacak bir durumdu ama sizin bu hassas yaklaşımınız yine de kurumsal kimliğinizin olumlu bir ifadesi olmuştur diyerek kendisini tebrik ve teşekkür ettim. Bilgilerinizi rica ederim efendim (Aydın Sevinç,15-02-2010).

tüm İZMİR yazılarım için

tüm YEMEK-MUTFAK-GASTRONOMİ-GURME yazılarım için

tüm ÖZEL LEZZET DURAKLARI yazılarım için

 
Toplam blog
: 898
: 3759
Kayıt tarihi
: 09.06.06
 
 

İzmir'de yaşıyorum.    Çok uzun yıllar öncesinden başlayıp, hiç ara vermeden bugünlere kada..