Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ağustos '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Bozuk para tümletmek

Bozuk para tümletmek
 

Genelde tam tersi hayatımızda yer almışken, kimi zaman ihtiyacımız ola gelmiş bir fiildir. Cebimizdeki bozuklukların sesi ve ağırlığından rahatsız olduğumuzda başvururuz daha ziyade...

Geçenlerde bir yerde bozukluklarını tümleten birini gördüğümde, eski yazdığım bir yazı geldi aklıma. Ben de seçtiğim konu hakkında bilgilerimi, gözlemlerimi deneyimlerimi paylaşmak amacıyla sizinle paylaşmak istedim. Ticarete olan yeteneğimin ilk ışıkları denebilir...

1989-2003 yılları arasında üniversitedeyken babamdan aldığım harçlık kendisinin cimri olmasından dolayı sadece yol ve yemek parası olduğundan ek işler yapmaya başlamıştım. Gerek oynattığım lotaryalar, gerek ufak tefek işler sebebiyle cebimde biriken bozuklukları, İ.Ü. bahçesi içindeki tek atm olan pamukbankınkine yatırıp, para biriktirmek amacıyla arkadaşlarımdan istediğim iyiliktir. Aşağıda normal bir eğitim gününün sonundaki mutad konuşmayı bulabilirsiniz. İçerisindeki argo kelimeler tarafımdan özenle temizlenmiştir.

-şişşşş (para birimlerini unuttuğum için şimdiki para birimiyle anlatacağım)10 ytl bütünü olan var mı?
-genemi para yatırcan bilader
-heee tersmi geldi bilader.böle para biriktiriyoruz yahu
-tamam ver hadi ver.
-al
-e burda 8.5 lira var.
-bilader 8.5 lira kağıt paramı var. Olsa, yeminlen...
-ver paramı geri
-canım biraz önce zarfı yalayıp attım makinadan içeri. borcum olsun
-bunu da katınca 20 lira alacağım var.
-arkadaş diilmiyiz, ne büyütüyosun?
.....
-şişşş döner yiyelim mi?
-yiyelimmm
-ben de para yok bilader.
-e demin yatırdınya
-ya ne biliyim canım çekti be...
-gel be gel, gene bizden gitti.

Bu böyle 4 yıl sürmüş ve 4 yılın sonunda parama kıyarak, bana kıyağı geçmiş tüm arkadaşlarıma kantinde çay ısmarlama gafletinde bulunmuştum... Arkadaşlardan biri "ben farkını vereyim, plastik bardaklan içeyim" dedi. "peki" dedim nasıl olsa farkını veriyor...
Sonradan öğrendimki, kızlar, plastik bardağı küçük parçalar halinde sınıfa dağıtmışlar. İnanışa göre; 4 yıl boyunca tek ısmarladığım şey olduğundan, çok bereket getirecekmiş. Hayır aslında cimri de değildim neden böyle bir şey yapıldı anlamıyorum...

not:10 ytl si olan var mı?

 
Toplam blog
: 40
: 7324
Kayıt tarihi
: 20.03.07
 
 

Karga, kargagiller (Corvidae) familyasından Corvus cinsini oluşturan, iri yapılı, düz gagalı, pençel..