Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '06

 
Kategori
Okullar
 

Bu testi çevrenizdeki en yakın lise mezununa yapın!

Bu testi çevrenizdeki en yakın lise mezununa yapın!
 

Mehmet Ali Birand 08 Temmuz 2006 tarihli Posta Gazetesindeki köşe yazısında, okullarda Aleviliğin öğretilmediğini yazmış. Bu vesile ile okullarımızdaki eğitimi ele almak istiyorum.

Okullarımızda ilköğretimden itibaren; Din Bilgisi, İngilizce ve İnkılâp Tarihi dersleri zorunlu verilir. Eğitim programlarına göre de birinci sınıftan başlayarak, her derste Atatürk ve Atatürkçülük anlatılır.

İstediğiniz gün, istediğiniz yerde, istediğiniz saatte yoldan geçen herhangi bir lise mezununu çevirelim.

İddia ediyorum, bir A4 kağıdını Atatürk’ü anlatarak dolduramaz. Atatürk ilkelerini yazıp, her biri için ardı ardına 5’er cümle yazamaz. “İnkılâp” kelimesini bile doğru yazamaz.

İddia ediyorum, bir A4 kağıdını İslam Dini’ni anlatarak dolduramaz. İslam dinindeki en önemli 3 mezhebi yazıp, bu mezhepler hakkında 5’er cümle yazamaz.

İddia ediyorum, bir A4 kağıdının üzerine şu beş cümleyi İngilizce yazamayacaktır.

1- Çok hastayım, en yakın hastane nerede?

2- Lise mezunuyum. 6 ay önce, çalıştığım sektördeki kriz nedeniyle işten çıkarıldım.

3- (Kendisine sorulan bir kitapçıyı tarif için) En yakın kitapçı için 300-350 metre kadar gidin, daha sonra ilk ışıklardan sola dönün, 200 metre kadar yürüdükten sonra sağdaki gri boyalı bina.

4- (Bir markete gittiğini hayal edelim) İki ekmek, bir kg zeytin, 250 gr peynir verir misiniz? Bunların toplam ücreti ne kadar?

5- Buraya ailemle birlikte geldik. Onları kaybettim. Ailemle buluşmamda bana yardımcı olacak en yakın kurum, kuruluş nerede?

Bu testi çevrenizdeki en yakın lise mezununa sorarak yapabilirsiniz. Denemesi bedava. Bizim okullarımızda; Din Kültürü, İngilizce, Atatürkçülük ve İnkılâp Tarihi öğretilmez. Öğretiliyor gibi yapılır.

Not: Bu yukarıdaki iddia konusu soruları doğru cevaplayanlar, mutlaka özel ilgi göstermiş ayrı kurs almışlardır.

 
Toplam blog
: 22
: 865
Kayıt tarihi
: 26.06.06
 
 

Lise mezunuyum. Zaman zaman her şeyi kafaya takan zaman zaman hiç bir şeyi kafaya takmayan bir yurtt..