Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '08

 
Kategori
Yolculuk
 

Bu yaz hayatımın hatasını yaptım !

Bu yaz hayatımın hatasını yaptım !
 

Acilen hızlı tren seferlerinin başlaması lazım.


Hem iş yoğunluğundan uzaklaşmak hem de akraba özlemi sebebiyle Temmuz ayının 15 gününü Konya’da geçirdim. Konya’da akraba sayısı biraz fazla. Bir gün birinde, bir gün birinde kaldım. Dinlendiğimi söyleyebilirim.
İstanbul’dan Konya’ya giderken ‘hayatımın’ hatasını yaptım. Rahat olduğu söylentileri ile ‘tren’ ile gitmeye karar verdim. Aslına bakarsanız rahatlıktan yana pek şikayetim olmadı. Ancak sorun, trenin varış saati meselesinde. 19:20’de kalkan trenin ertesi gün 08:20’de Konya’ya varacağını sanıyor, trene binmeyip sadece sefer saatlerine, daha doğrusu ‘planlanan varış saati’ denilen bölüme bakan halkımız. Ancak yok öyle bir şey. 19:20’de kalkan trenin Konya’ya varış saatini tahmin edemezsiniz. 12:25 sularında Konya sınırları tren garındaydım. Sinirden ne yapacağımı şaşırdım.

Aslında 19:20’de hareket eden bir trenin 08:20’de varması dahi kötü gibi. Ancak trene biner binmez uyuyorsunuz zaten. Sabaha kadar gitsin. Ama sabah oluyor, halâ yoldasın. Ve ne hikmetse sabah olunca tren yavaşlıyor. Gece saatte 50 km hız yapan tren, sabah 25 km hıza indi. Bunu da trenin dijital göstergesinden gördüm. Gerçek rakamlar(tahmini değil).

Saat 07:00; uyandım. Yoldaydık. Gözümü kapattım.

Saat 08:00; uyandım. Yoldaydık. Gözümü kapattım.

Saat 08:30; uyandım. Yoldaydık. Gözümü kapattım.

Saat 11:00; uyandım. Yoldaydık. Daha uyuyacak takatim de kalmadı. Sinir küpü oldum. Konya’daki tüm akrabalar ‘daha gelmedin mi?’ diye aramaya başladı. Çünkü onlar da biliyordu ki, ‘planlanan varış saati’ çoktan geçmişti.
Bu ‘planlanan varış saati’ ne zaman tutacak diye merak ediyordum.

Konya’dan Ankara’ya geçtim, otobüsle. Bu yaz tatilinde araba kullanmadım, toplu ulaşımla şehirler arası yolculuk yaptım.

Yaklaşık 3 buçuk saatte AŞTİ’ deydim(Ankara Şehirler arası Terminal İşletmesi). Daha kitabımın yarısına gelmeden(300 sayfalık kitabın) Ankara’daydım. Kendi otomobilimle gelseydim en fazla 2 saat sürecekti. Ancak yine 3 buçuk saatte varacağım söylendi ve zamanında birkaç dakika önce Ankara’daydım. Ankara’da 4-5 gün kaldım ve İstanbul’a yine ‘trenle’ döndüm.

Daha önce Ankara-İstanbul arası trenle yolculuk yapanlardan öğrendiğim kadarıyla, yolculuk süresi 7 saatmiş. Peki, niye otobüsle gitmedim, o daha kısa sürede gidiyor. Çünkü Trenin rahatlığını otobüslerde bulamıyorum.

Ancak trenlerin eksik yönlerini daha tam bitirmedim. Konya’ya giderken de, şimdi İstanbul’a giderken de bir ayrıntıya gözüm çarptı. Ki elinde laptop olan birinin her zaman gözüne çarpacağı bir ayrıntı bu. Trende her koltuğa prizler konulmuş. Daha önce seyahat eden dostlarım, prizin bulunmadığını açıkça belirtmişti. Konya’ya giderken film izliyordum. Laptop’ın şarjı bitmek üzereydi. Ve daha önce gördüğüm prize uzandım. Fişi taktım. Ancak ‘tık’ yok. Priz çalışmıyordu. Daha sonra ‘lavaboda’ bulunan prizi de bir şekilde denedim(pc ile değil). ‘cık’. O da çalışmıyor. Yazık, çok yazık. Bu şikayetimi TCDD Genel Müdürlüğüne de göndereceğim.

Bu trenlerde bir de ‘eksprese’ göre farklılıklar varmış. Mesela Konya’ya da uğrayan ‘Toros’ ekspresinde vagonların çıkış kapıları ‘otomatik’ değilmiş. Ankara’dan İstanbul’a Başkent Ekspresi ile gittim. Şimdiki trenlerin en iyi donanımlısı olarak gösterilen, Başkent ekspresiyle. Ancak aynı ‘priz’ sorunu bunda da var. Her yolcuda olduğu gibi yanınızda bir adet elektrik prizi var. Ancak kullanılamıyor. Neden? Yani, kullanılmayacaksa neden konuluyor ki?

Dersimi aldım…
Hızlı tren faaliyete geçene kadar(ki ne zaman geleceğiyle ilgili tam bilgim yok) Konya’ya trenle gitmeyeceğim. Ankara olabilir belki. Şuna bakın bir; Ankara’ya 7 saatte giden tren, Konya’ya 17 saatte gidiyor. Ama ben otobüsle Konya’dan Ankara’ya 3 buçuk saatte gelmedim mi? Bunun sebebini de söyleyeyim. Tren Konya’ya Eskişehir üzerinden gidiyor. Ankara’ya yakın bir yerden gitmiyor. Ve bazı yetkililere de daha önce sorulmuş. Cevap olarak şunu söylemişler:’Eskişehir’le Konya arasında ray çalışmaları yapılıyor. Yeni yollar açılıyor.’ Sanırım bu yollar hızlı tren için. Rayları ben de gördüm, yol kenarlarında. Ancak başlarında düzenli olarak çalışan birileri yok gibiydi. ‘Bunu yolculuk sırasında nasıl gördün?’ diyebilirsiniz. Görürüm. Çünkü dediğim gibi tren, sabah saatte 25 km hızla gitmeye başladı. Her şey çok net bir şekilde görülebiliyordu.

Bu yazıyı neden yazdım?
Kesinlikle hızlı tren faaliyete geçene kadar normal trenlerin ‘planlanan varış saatine’ inanarak yola çıkmayın. İyi ki bari öğlen vardım Konya’ya. Bir an yolculuk akşama kadar sürecek sandım. Sanırım herkes alışmış bu işe. Yolcular arasında ses çıkaran da yok. Herkes kendi gırgırında. Bundan sonra Konya’ya giderken ilk tercihim uçak olacak. Uygun bir saatte alırsam bileti, 15 dakika’da Atatürk Havalimanındayım. Oradan Konya’da 45 dakika. 1 saatte Konya’ya varmak… Bir diğer yanda 17 saat var. Halâ şoktayım. Ankara’ya 7 saatte giden trenin Konya’ya 17 saatte gitmesi zaten bir mesele.
Başka bir makalemde görüşmek dileğiyle…
Saygılar, sevgiler…


 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..