Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Ağustos '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Pamukova'da tren kazası: 'Oradaydım'

Pamukova'da tren kazası: 'Oradaydım'
 

Kaza sonrası çekmiş olduğum fotoğraf...


30 Temmuz 2008 tarihinde 10:20’de Ankara’dan İstanbul’a doğru yola çıkan ve 16:50’de Haydarpaşa’da olması planlanan 11001 sefer numaralı Başkent Ekspresi isimli tren, Adapazarı(Sakarya) yakınlarında, Pamukova’da kaza yaptı. Hiç de küçük sayılmayacak bir kamyona çarpan trenin yolcuları arasında bulunuyordum.

Daha önce aranızda kaza geçirmiş olan var mı, bilmiyorum. Mutlaka vardır. Kaza sonrası bir sürü hurafeler çıkar. Aslında buna dedikodu da denilebilir. Bulunduğum vagonun çoğunluğu bayandı. Makinistin frenlerine şahit olduk. Frenler sıklaşmaya başlamıştı. Herkes bir şeyler olacağını sezmişti. Ayaktakiler yerlere savrulmaya başlamışlardı. Vurduğunda tren biraz yavaşlamıştı. Yoksa büyük bir felaketle karşılaşabilirdik. Trendeki bayanlardan hepsi başka bir şey söylüyordu. Biri şu yaralı biri bu yaralı diyor. Çoğu yolcu gibi indim trenden. Yanımdaki Blackberry ile bir-iki fotoğraf çektim. Ancak fotoğraf çekmememiz istendi. İsteyenlerin resmî bir statüsü yoktu. Eklediğim fotoğrafı, kazadan sonra çektim.

Önce yaralılara müdahale edildi. Kamyon şoförünü dışarı çıkardıklarında gördüm. Yüzünü tam göremedim, çünkü ilk yardım müdahalesi yapılıyordu. Makinistin de yaralı olduğunu söylediler. Sanırım ya 2 ya da 3 ambulans geldi. Her türlü aksiliğe karşı itfaiye de olay yerindeydi.

Haydarpaşa’dan Lokomotif gönderildiği söylendi. Bir yolcunun yakını TCDD’den öğrenmiş. Lokomotif geldi ve hasarlı olanla değiştirildi. Kamyon, vinçle biraz kenara çekildi. Zaten trenden indiğimde kamyonun yan yattığını ve ciddi hasarlı olduğunu görmüştüm. Nasıl olmasın ki? Tren raydan savurup atmıştı. Sanırım karşıya geçeyim derken ‘nasılsa tren gelmeden geçerim’ deyip, geçememişti. Kim bilir? Kamyon şoförü -bildiğim kadarıyla- ağır yaralı değildi. Ondan öğrenmişlerdir olayın nasıl geliştiğini.

Polisler gelip zabıt tuttular, normal olarak…

Neyse, lokomotif değiştirildi ve yolumuza devam ettik. Kullanmakta olan makinist hiç hız kesmeden bir sonraki istasyona yetişme derdindeymiş gibi gidiyordu. ‘Alifuatpaşa’ istasyonuna geldik. Yolcular indi-bindi. Sonra 20 dakika kadar burada kalacağımızı öğrendik. Sebebi, vagonları kontrol edeceklermiş. Vagonlar kontrol edildi. İlk takılan tren Haydarpaşa’dan mı geldi, bilmiyorum. Ama o kadar kısa zamanda gelmiş olabileceğini düşünmüyorum. ‘Mazotlu lokomotif takılacak, klimalar çalışmayacak’ dedi hostes bayanlar, üzgün ve masum bir halle. Daha sonra Alifuatpaşa istasyonunda 20 dakika daha bekleyeceğimizi öğrendiğimizde de, ilk vagonun da değiştirileceği bilgisini aldık. Lokomotif de değiştirildi. Mazotlu bir lokomotif geldi. İlk vagon da devre dışı bırakıldı ve kullanılmayan bir rayın üzerinde bırakıldı. Daha sonra da klimalar çalışmaya başladı.

Sonunda yine normal hızla yola koyulduk. Tren biletinde ‘planlanan varış saati’ olarak 16:50 yazıyor. Ancak kazadan önce(kaza 16:13 sularında oldu) hostes bayanlar trenin 45 dakika kadar tehir edeceğini söylediler. Haydarpaşa’ya vardığımızda saat 21:30 gibiydi.

Diğer yolculara geçmiş olsun diyorum. Yanımıza gelerek ‘bir şeyiniz var mı?, iyi misiniz?’ gibi sorular soran hosteslere de teşekkür ederim. Trenlerde Konya seferlerinde her zaman erkek, Ankara seferlerinde bayan hosteslerle karşılaştım. Sanırım bunun sebebi de şu: Konya’ya 17 saatte giden trende hostes bayanlar mahfolur. Rezil olurlar(rezil derken, yorulurlar, bitkin düşerler). Oysa ki 7 saatlik Ankara seferleri daha da bayanlara göre. TCDD, bunu özellikle düzenliyorsa tebrik etmek lazım.

Aklıma bir şey daha geldi. Bu tren kazasıyla ilgili basında hiçbirşey yer almadı. Sadece ben çektiğim fotoğrafı ve haber içeriğini Cnnturk.com’daki ‘Haberim’ bölümüne gönderdim. Zaten basınla ilgili birini de göremedim, kaza yerinde. O zaman düşündüm ki, bu kazadan kamuoyunun haberi olmuyorsa, kim bilir nasıl kazalar oluyor da bizlerin haberi olmuyor. Zor şey. Tüm kaza mağdurlarına sabır diliyorum. Canına, malına bir şey olsun ya da olmasın. Kaza psikolojisi çok farklı bir şey. Ben daha yanımda bağıran bayanlar sayesinde bir tuhaf oldum ve trenden indim. İyi ki de inmişim. Fotoğraf çekip bunu sizlerle paylaşmayı düşündüm.

Başka bir makalemde görüşmek üzere…

Saygılar, sevgiler…



 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..