Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Sonsuzluk (Osman Özeker)

http://blog.milliyet.com.tr/yasev

17 Kasım '13

 
Kategori
Siyaset
 

Bucada Levent Çizmeli hesabı

Bucada Levent Çizmeli hesabı
 

Yaklaşık bir bucuk yıl önce başlatılan bir hareketin lideri Levent Hoca.

56 yıldır Buca’da yaşayan, doğma büyüme Buca’lı olan ve göçmen kökenli bir ailenin çocuğu.

Çocukluk yılları bugünün Yanık Kahveler cıvarında geçen, Buca’nın henüz kentleşmediği, kalabalıklaşmadı ve göç almadığı dönemlerde, üzüm bağlarının, sebze bahçelerinin içersinde, tabiatın bahşettiği o gerçek Buca’da yaşayan, eğitimini tamamlayan birisidir Hoca.

80 Öncesi Buca Eğitim Enstütisinde Beden Eğitimi Öğretmenliği bölümünde öğrenciliğini sürdürmüş, o gerçekten zor günlerde vatanını seven, milletini seven ve devletine bağlı olan kesimlerle birlikte hareket etmiştir.

Levent Hoca’nın üniversite yıllarında ki mücadelesi daha sonraki yıllarda mesleğine de yön vermiş, öğrencilerine vatan sevgisini, millet sevgisi ve en önemliside dürüst ve doğru olmaları yolunda çaba sarf etmiştir.

Yıllarca eğitim camiasında mücadele ederken hep doğru olmayı, kimsenin yandaşı olmamayı ilke edinen Levent Hoca emekli olduktan sonrada kendi kişiliğini oluşturan bu ilkeler doğrultusunda, dürüst ve düzgün insanlarla, siyasetin çok kirlendiği son yıllarda “en az namussuzlar kadar namuslu insanlarda cesur olmak zorunda” diyerek siyasete soyunmuştur.

Levent Hoca Bucanın evladı olarak siyasette yıllardır Buca’da oynanan “tahtaravelli siyasetine” dur diyebilmek, Buca’da oluşan lobilerin oyunu bozabilmek, menfaat şebekelerinin karşısına dikilebilmek için Belediye Başkanlığına aday olmuştur.

Belirli diyetler ödeyerek bir yere gelenlerin, öncelikle iktidara geldiklerinde bu diyetlerin bedelini ödemek zorunda kalmaktadırlar diyen Levent Hoca;

“Biz bu harekete başlarken kimseye diyet borcumuz olmadan başlamış bulunuyoruz.

Kendisi gibi inanmış, çalmadan, çırpmadan ve diyet ödemeden siyaset yapmak isteyenler, ilkeli dürüst bir siyasetle Buca Halkına hizmet etmek isteyenleri de ekibine katarak aday çalışmalarına başlamıştır.

Levent Hoca’ya az çok siyasetin içersinde olarak sorduğum bir soruya aldığım cevabı ise hiç unutmayacağım.

Buca siyasetini iyi koklayan ve Buca’da seçim çalışmaları esnasında büyük maddi kaynakların harcandığını bilen bir kişi olarak Hocaya şu soruyu özellikle sormuştum:

“Levent Hocam, adaylık çalışmaların gördüğüm kadarıyla başarılı bir şekilde devam ediyor, ancak, yarın AKP ve CHP adayları kim olursa olsun senin karşına bir trilyon, beşyüz bin TL lik bütçelerle çıkacaklar, oysa senin bildiğim kadarıyla sermayan sadece kendin ve sana inanan kişiler var, nasıl mücadele edeceksiniz.”

Hocanın bana verdiği cevap gerçekten çok ilginçti:

“Sizinde ifade ettiğiniz gibi karşımda trilyonluk bütçelerle seçim kampanyalarını yürütecek adaylarla mücadele edeceğim, işte benim sloğanımın anlamıda burada ortaya çıkıyor. İçinizden biri Levent Çizmeli derken ben kendime olan inancı, bana inanaları ve benim gibi düşünenleri kastediyorum. Benim sermayem ise 56 yıllık Buca sevdamdır, Buca halkına eğitimde olsun, sporda olsun verdiğim emektir. Geriye baktığımda bana inanan, beni seven binlerce yetiştirdiğim öğrencimin desteğidir. Böyle bir sermayeyi hiçbir aday trilyonluk bütçeleriyle satın alamazlar. İşte benim gücüm ve varlığım ise buradan gelmektedir. Bizler Buca’da ezber bozacağız ve anlı şanlı Lobileri yerle bir edeceğiz.”

İşte size kısa bir Levent Hoca profili; Kimsenin adamı olmamış, tek sermayesi bugüne kadar Buca halkına yaptığı o doğruluk ve dürüstlük timsali verdiği emekleri.

Levent Hocayı ve gücünü tahlil edebilmek için kısa bir araştırma yapmam gerektiğine inanarak öncelikle ekibinde görev alan insanları araştırmaya başladım.

 Hocanın etrafında bulunan insanların büyük çoğunluğu eski öğrencileri. Zaten bu harekete de öğrencilerin biraz baskısıyla Hoca girmiş. Öğrencilerinin çeşitli siyasi partilerde üye olmasına, hatta siyasi partilerde yönetici olmasına rağmen Hoca’nın yanında yer almalarının başlıca sebebi; hocaya inanmaları, gerçek Bucalı olmaları ve artık Buca’da bir şeylerin değişmesi gerektiğine olan inançlarıdır.

Yine Hocanın etrafında bütünleşen insanların bir bölümüde Bucanın göçmen kesiminden gelmesi önemli bir etken olarak karşımıza çıkıyor.

Levent Hoca ile Hukuk Fakültesi yakınlarında bir kahvenin bahçesinde otururken 65-70 yaşlarında bir amca Hoca’ya hasretle sarıldı ve Hoca’nın aday olduğunu duyuncada ; “Hocam ben bir arnavutum, yıllarca benim çocuklarımı torunlarımı okuttunuz, sen de gerçek bir Bucalısın. Hangi siyasi partiye gidersen git, Buca’daki arnavutların oylarını sana verdireceğim.”

Evet, size bizzat yaşadığım bir olayı burada naklettim, görülüyor ki insana yapılan yatırım bir gün geri dönecektir.

Levent Hoca’nın özenle hazırladığı Buca ile ilgili birçok projesi olduğunu, şu anda bir siyasi partiden aday olmak için çalışma ve görüşmelerinin devam ettiğini, buradan sonuç alınaması halinde ise yola bağımsız olarak devam edeceğini açık bir dille bana söyledi.

Hoca Buca sevdalısı olarak belli ortak fikirler etrafında hareket ettiklerini,bu hareketin “buca sevdalıları hareketi” olduğunu özellikle vurgulamaktadır.

Hocayı biraz tahminlerime dayanarak sıkıştırmak ve hangi parti ile görüşmelerin devam ettiğini öğrenmek için baskı yapmama rağmen parti ismi vermekten kaçındı ancak ipuçlarını da vermeyi ihmal etmedi.

“Vatanın birliğine, , devletin bölünmezliğine milletin tekliğine inanan ve bayrak inmez, ezan susmaz diyenlere saygı duyan, Türkiye Cumhuriyetinin üniter yapısına; demokratik, laik ve hukukun üstünlüğüne inanan, Atatürk ilke ve devrimlerine her zaman sahip çıkan, bu ilkeleri savunan bir siyasi partiden aday olabirim.”

Hoca gerçekten Buca’ya inanmış, Cumhuriyeti, devleti ve milletin bütünlüğünü savunan, ilkelerinden asla taviz vermeyen bir kişi.

Dilek ve temennimiz Levent Çizmeli gibi dürüst, lekesiz insanların “artık siyasette bizde varız” diyerek çıktıkları bu yolda başarılı olmaları, gelecek nesillere örnek olmalarıdır.

Levent Hocaya çıktığı bu kutlu yolda başarılar diliyoruz.

SONSUZLUK  (Osman Özeker) 17.11.2013

 
Toplam blog
: 287
: 3107
Kayıt tarihi
: 11.07.08
 
 

1949 Konya Ereğli doğumlu olup, halen İzmir'de oturmaktayım. A.Ü. Eğitim Fakûltesi mezunuyum  Ata..