Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '15

 
Kategori
Eğitim
 

Bülbül güle karga çöplüğe götürür

Bülbül güle karga çöplüğe götürür
 

Bülbül güle karga çöplüğe götürür


Kimle gezdiğinize, kimle arkadaşlık ettiğinize dikkat edin;  çünkü bülbül güle, karga çöplüğe götürür.” der Hz Mevlana.

Ve şöyle bir hikaye anlatılır Hz Mevlana ile ilgili.

Sevgiyi, aşkı, heyecanı hayatının her sürecinde ilke edinmiş büyük alim, günün birinde, bulunduğu dergahtaki yardımcısını yanına davet eder. Ve:

“Dergahın eşeğini satın.” der.

Dergahta her gün vefanın önemini hocasından dinleyen talebe, Hz Mevlana’nın, yıllarca kendilerine hizmet eden eşeğin satılması isteğine bir anlam veremez. Ve:

“Dergaha yeni bir eşek lazım herhalde efendim?” der.

Mevlana kendisine tekrar:

“Oğlum, bu eşeği satın ve yerine yeni bir eşek alın.” der.

Talebesi:

“Ama neden efendim? Bu eşek yıllardır bize hizmet ediyor. Kahrımızı ve yükümüzü çekiyor.” karşılığını verir hocasına.

Bu karşılık üzerine Hz Mevlana, talebini, öğrencisine izah etmek zorunda kalarak:

“Evladım, öncelikle eşek hakkında konuşmak istemezdim seninle. Ama madem ki açıklama istedin, sana izah edeyim. Evet haklısın, bu eşek yıllardır bize hizmet etmiştir ve vefayı hak etmektedir. Ancak ben görüyorum ki bu eşek birkaç haftadır ne anırmakta ne de hareket etmektedir. Maalesef pek şevksiz ve heyecansızdır. İşte ben, bu heyecansızlığın, size de bulaşmasından korkarım. İşte lütfen bu nedenle bu eşeği satınız.” der.

Der ve bu hikaye ile Hz Mevlana, bir yandan bize, tüm yaşamımızda “aşk ile heyecanın” ne denli önemli olduğuna vurgu yaparken; diğer yandan da yakın çevremizdeki her varlığı özellikle de arkadaş çevremizi titizlikle seçmemiz gerektiğinin altını çizer. Çünkü güzel ve çirkin tüm alışkanlıklar; bulaşıcıdır ve bize arkadaşlarımızdan sirayet eder ki Mevlana’nın veciz ifadeleri ile “Bülbül bizi güle; karga ise çöplüğe götürür.”

Facebook: https://www.facebook.com/rifatokuyanlar

Twitter: https://twitter.com/rifatokuyanlar

Google +1: https://plus.google.com/103445836285402246871

Blogspot: http://aklinyolub1r.blogspot.com.tr/

 
Toplam blog
: 10
: 3832
Kayıt tarihi
: 17.06.15
 
 

1971 İzmir doğumlu olup; siyaset, tarih, bilişim, eğitim ve kişisel gelişim alanlarına ilgi duyma..