Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Haziran '15

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Buraları bozmayın...!

Buraları bozmayın...!
 

KAHVECİ


ABD li kahvecinin medeniyeti...
 
İstanbul'un merkezi yerlerindeki caddeler yabancı markalı kahveci dükkanları ile doldu.
 
Bunlardan biri, ilk ve en yaygın olanı Starbucks. Öğrencilerin diz üstü bigisayarları ile ders çalıştığı, kimisinin de ofis gibi kullandığı bir yer bu dükkanlar.
 
Önemli bir ihtiyacı karşılıyor. Arada bir yaşlıların kahve sohbeti yaptığıda görülüyor. Dekorları ve tefrişatları oldukça güzel ve kullanışlı.
 
Ama çok eskidiler, artık kir pas içindeler. Kötü görünüyorlar.
 
Asıl daha önemli bir çirkinlik var. O da tuvaletler. Bunu, gittiğim her dükkanın yöneticisine her seferinde ikaz ediyorum. Birkaç yıldan beri hiç bir dükkanlarında değişen bir şey olmadı.
 
Yöneticilerden aldığım yanıt ise “merkeze haber verdim” oluyor. Bir kez de merkeze ben bildiriyorum. Çünkü bu caddeler ve üzerindeki dükkanlar bizim için.
 
Temiz olmalılar.
 
Sayın merkez,  tuvaletleriniz çok pis ve bakımsız. Temizlik kontrolü yok. Armatürler ve diğer donanımlar bozuk. Kağıt havluluklar ya boş ya da makinaları bozuk. Yerler ıslak.
 
Yani tuvaletlerinizin durumu berbat. Dikkatinize sunuyorum. Lütfen ilgilenin.
 
Uyarmam gereken bir konu daha var. Küçük büyük dilenciler Sturbuckslarda serbestçe dolaşıp dileniyor. “fink atıyor” Bunu da çok ikaz ettim. Bir kez de buradan yineliyorum.
 
Dükkanları tamir edin ve temiz tutun.  Bizim ülkemizde müşteri "velinimettir" 
 
Benim bir önerim var. Mesela kalite yönetim sistemlerinden yararlanabilirsiniz Çünkü bu bir yönetim sorunu.
 
Amerika'dan geldiniz. Buraları bozmayın lütfen!

 

 
Toplam blog
: 89
: 985
Kayıt tarihi
: 09.07.10
 
 

Marmara Üniversitesinde  İşletme okudu. İstanbul Üniversitesinde yüksek lisans yaptı.  Dış Ticare..