Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

01 Nisan '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Büyüklerimiz: Başbakanlar, cumhurbaşkanları

Büyüklerimiz: Başbakanlar, cumhurbaşkanları
 

Buralarda bir sekilde kendi tarihimizi yaziyoruz diyebilir miyiz? Tarihimizi yazarken, hayatimizi etkliyen buyukerimizle ilgili anilarimizi yazmazsak, olmaz eksik kaliriz diye dusunduk. Anilarimizi dediysek, hicbiri ile oturup kalkmisligimiz yoktur. Oradan, buradan, yakindan uzaktan, onlarin bilmedigi bizim bildigimiz iliskilerimiz olmustur. Onlarin verdikleri kararlar hayatimizi etkilemistir. Uzaktan...

BASBAKANLAR:

Adnan Menderes:
Aslinda Adnan Menders'le dogmus, onunla buyumusuz. Hayat Dergisindeki siyah beyaz fotograflarini, anamin arkasindan gizli gizli doktugu gozyaslarini biliyorum. Neredeyse sekiz yasina, Adnan Menderes ile birlikte ulasmisiz.

Cemal Gursel:
Cemal Gursel'i pek Basbakan olarak hatirlamam. Onu Cumhurbaskani olarak gorduk. Amerikaya gittigini, orada komaya girdigini hatirlariz. Herhalde; Erzurumlu olmasindan kaynaklanan, kendisine duydugumuz, ustu kapali bir bag vardi. Sanki; Erzurumdan Pasa olunuyor, Reisi Cumhur olunuyor sa, Gokce Bostandan da birgun olur, diye icimizden geciyordu.

Suat Hayri Urguplu:
Babamin dinledigi ajans haberlerinden ismini duymuslugumuz vardir. Kendimi zorluyorum. Baska da birsey hatirlamiyorum.

Suleyman Demirel:
Hava Harp Okulu'ndan sonra ucusu sagliktan kaybetmistim. Piyade Okulu'ndan sonra, Kutahya'ya gittigimde de, bir umut diye saga sola kafa atiyordum. Basi kesik horoz gibi! Basbakanimiza da yazdim. Ne olur yardim edin, diye. O siralar bana Suleyman Demirel, Basbakan imzali bir kart geldi. Durumunuzu ilgili bakanliga ilettim, diyordu.

Nihat Erim:
Bizim Hava Harp Okulunda ilk aylarimizdi. Nihat Erim basbakan oldu. Bende gorunusu gizli bir korku, saygi uyandirirdi.

Ferit Melen ve Naim Talu:
Bu Basbakanlarimiz doneminde biz kendi derdimizdeyiz. Harbiye ogrencisiydik. Gun sayiyorduk? Sayili gunun cabuk gecer oldugunu, bir turlu anlayamiyorduk.

Bulent Ecevit:
Kibris Harekati oldu. Ecevit'de bizim kahramanimiz. Kutahya'da kisa donem yedek subay ogrencilerden biri CHP den epeyce yerlere gelmis biriydi. "Yahu beni Ecevit'le gorustursene?" demistim. Olur, demisti. Sonrasinda dedi ki; "Sayin Ecevite soyledim, -asker adam, benimle gorusmesi onun icin iyi olmaz- diyor." Sahiden sordu mu, bilemem.

Sonra? Oglumuz Umut'a Umut ismini koyduk. Bir arkadasimiz, manidar manidar sormustu. Niye Umut, diye. Dedemin adi, demistim. Genclik!

Son Basbakanligi doneminde de, Basbakan Ecevitle ilgili bir kose yazisi yazan bayan yazara, Basbakan Ecevit gibi bir eposta gondermistim. Kadin bizim epostayi Basbakana sormus. Siz boyle bir eposta gonderdiniz mi, diye. Hayir, demisler. Kadin yazarimiz da, mektubu yazana catmisti: "Yahu kardesim erkek gibi ortaya cikip, ne dusundugunu yazsana? Niye Ecevitin adini kullanirsin?"

Ben bir sahtekar miyim?

Ferit Melen, Bulent Ulusu, Sadi Irmak:
Hayatimizi nerede nasil etkilediler? Bilmiyorum bile!

Turgut Ozal:
Oldugunde Mecliste Cenazesini ziyarete gittim. Gecenlerde de, findagrave.com diye bir sitede onunla ilgili bilgilere baktim. Fotografi bile yok. Cumhurbaskanligi sitesinde ki fotografini aldim, gonderdim. Bu olmaz dediler. Bugun de baska bir fotograf buldum.

Yildirim Akbulut:
Bizim hakim bey Gumushane de gorev yaptiginda, Yildirim Akbulut onemli biri olmustu. Yildirim Akbulut'u bilenlerden, Yildirim Akbulut'u dinledik.

Necmeddin Erbakan:
Necmeddin Erbakan Basbakanken Irakla aramizdaki sinir icin Sinir-Guvenlik Projesi uzerinde calismis, Amerikalilari taa Turkiyelere kadar gondermistim. Derler ki Basbakanimiz projeyi cok begenmis. Olur, demis. Fakat, basbakanlikta ki omru yetmedi.

Tansu Ciller:
Benim emekli olmamin nedeni; emekli ikramiyesi ile Amerikada duzen tutturmakti. Tansu hanim bizi bir vurdu! Alacagimiz emekli ikramiyesi dolar karsisinda kus oldu. Emekli maasi da. Geriye donus de yok. Vazgectim diyemedik. Diyemezdik. O gun, bugun surunuruz. Biliriz ki Tansu Hanimin hali vakti verindedir. Ben derim ki Tansu Hanim bana borcludur. Ama ne care ki; Tansu hanim, Yarbay Kemal de kim, ne duymus, ne de isitmistir!

Mesut Yilmaz:
Benim bir asker arkadasimla ayni memlekettenler. Bizim arkadasla bir ara yumruk yumruga dogusmusler. Kim kimi daha cok hirpaladi, bilemem. Bildigim simdi Sayin Yilmaz emekli, bizim arkadas Albaydir.

Abdullah Gul:
Bizim ortagimiz Necmeddin Bey "iyi tanirim, " dedi. "Git yahu su bizim isi anlat. Belki bir telefon eder..." Bizim ortak, gittim, gorusemedin, diye haber saldi.

Recep Tayyip Erdogan:
Benden bir yas kucuk. Bizim ortaga gore, Abdullah Gul daha kaliteli adam. Su siralar insan kalitesini nasil olcuyorlar?

Cumhurbaskanlari:

Celal Bayar:
Bursali, Zengi ve kibar biri oldugunu biliriz.
Ben resimlerine baktigimda, bana doktor amca gibi gorunurdu.

Cemal Gursel:
Bir gelisini, bir de olumunu hatirlariz.

Cevdet Sunay:
Hakkinda cok fikra duymustuk. Sonradan Yildirim Akbulut'un fikralari onunkini gecti. Biz harbiyede ogrenciyken, Cumhurbaskani olarak torenlere gelmisti.

Fahri Koruturk:
Biz havacilar bayagi bayagi Muhsin Batur'un Cumhurbaskani olacagina inanmistik. Derler ki, Hava Kuvvetleri Karargahinda top seslerini bekliyorlarmis. Olmadi. Yerine bir denizci Cumhurbaskani oldu. 1981 veya 1982 Harp Akademileri Mezunlari'nin mezuniyet torenine gelmisti. Sanki yeni ekiple aralari soguk gibiydi. Cok mutavazi bir sekilde karsilamis, yine oyle ugurlamistik.

Kenan Evren:
Cumhurbaskani olmadan once takim komutani olarak kosup tekmil vermistim. Sonradan, Hava Harp Okulu'na gelisinde Toren Birligi ile karsiladim. Resimlerimiz var. Fotografta uc kisiyiz. Kenan Evren. Tumgeneral Ahmet Corekci, Hava Harp Okulu Komutani. Sonradan Hava Kuvvetleri Komutani oldu.

Turgut Ozal:
Karsilikli konustugum tek Cumhurbaskani. Aslinda karsilikli degil de, tek tarafli. Ben konustum. O beni sessiz sessiz dinledi. Turkiye Buyuk Millet Meclisi'nde.

Suleyman Demirel:
Cumhurbaskanligi doneminde, Sinir Guvenlik Projesi'nin bir kopyasini da kendisine gondermistim. Bana, Cankaya'dan, sari bir zarfla bir cevap gelmisti. Yillar sonra, Suleyman Demirel'den aldigim ikinci posta.

Ahmet Necdet Sezer:
Aslinda, Sayin Sezer'in Cumhurbaskanligi'na aday gosterilmesinden once, ben Cumhurbaskani adayiydim!
Kendi kendime? O donemde Milletvekillerimizden biri bana cok kibar bir cevap gondermisti. "Meclis Disindan Cumhurbaskani secilmesine karsiyim..." diyordu. Sanirim ayni Milletvekili, benim mektubumu Cumhuriyet Gazetesinde yayinlatmisti. Internet Vasitasi ile Cumhurbaskanligi'na Aday Var, diye.

Bizim yazdigimiz dilekcenin tamamini ne kimse gormustur. Ne de kimse okumustur. Aslinda Turkiye Buyuk Millet Meclisi Baskanligi'na hem faks, hem de mektupla, gondermistim. Niye bir kisa cevap vermediler?

Kendi sitemizde "BIZIM HIKAYEMIZ" basligi altinda yayinlariz.

Kim daha iyi Cumhurbaskani olurdu? Ahmet Necdet Sezer mi? Mustafa Kemal Ozturk mu?

Bana sorarsaniz, Ahmet Necdet Sezer, derim.

Haziran 2003

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..