Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '18

 
Kategori
Mizah
 

Büyüme

Halkımın en çok güvendiğim özelliği sezgilerinin sağlamlığıdır.

Haberi duymuş olmalısınız, 100 sterlin yatırıp internet kanalıyla penis büyütücü siparişi verenlere gönderilen kolilerden kullanma kılavuzuyla birlikte 15 liralık büyüteçler çıkmış. Haberin hayranlığımı artıran yanı, bunlardan binlercesinin, rezilliği göze alıp durumu polise bildirmeleri.

İşkence altında bulunmama karşın 16 yıldır bu memleketten kaçmıyorsam nedeni budur.

Şimdi bir büyüteç de ekonomi haberleriyle birlikte geldi.

Dolar 4 lira, avro 5 lira, benzin 6 lira, işsizlik % 10,3, enflasyon % 12 ama büyüteç… pardon büyüme % 7,4.

Amacım sorun çıkarmak değil;

Benzine verdiğim 100 liranın 61,8 lirasına neden el koyuyorsunuz, demiyorum.

Lüks yata 1,70’e verdiğiniz motorini çiftçiye neden 4,50’ye veriyorsunuz da demiyorum.

Bir tane bile yeni fabrika açılmazken, binlerce esnaf işyerlerini kapatırken… nasıl oluyor da işsizlik bu düzeyde kalabiliyor, diye sormak da aklımdan geçmiyor.

Hatta temel tüketim maddeleri % 30 dolayında artarken enflasyonu % 12’de tutmayı nasıl başardığınızı da sormuyorum.

Benim derdim büyüme.

Misal, girdiniz eve; hanım sordu:

-Adam, 7,4 lük büyümeden söz ediliyor; ne diyorsun?

Çarşıya, pazara çıkan odur, sorar; gösterebilecek misin, büyütecin var mı?  

Dua edin, evdekiler büyüme rakamlarından habersiz olsun.

 

 
Toplam blog
: 54
: 55
Kayıt tarihi
: 18.06.16
 
 

Kaya Çetin, 1944 yılında Refahiye'de doğdu. İlk ve ortaokulu memleketinde, liseyi Sivas'ta okuduk..