Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '09

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Cahilliklerimiz

Cahilliklerimiz
 

Dünya üzerinde binlerce hayvan yaşadı.En tehlikelisini ben arslan olarak düşünmüştüm.Meğer yanılmışım.Sivrisinekmiş.

Şu ana kadar dünya üzerinde yaşamış insanların yarısı (45 milyar kadar) sivrisinekler tarafından bulaştırılan hastalıklar sebebiyle ölmüşler. (sıtma, sarı humma, beyin zarı iltihabı vb). Günümüzde bile her 12 saniyede bir insan sivrisinekler yüzünden ölmektedir.

Çağımızda kuraklık önemli bir sorun.Dünyanın en kurak bölgesi hakkında bilginiz var mı?

Antarktika kıtasının kurak vadiler olarak tabir edilen bazı kesimleri 2 milyon yıldır yağmur görmemiş. Bundan sonra en kurak yer Şili’deki Atacama çölü. Burası Sahra çölünden 250 kat daha kurakmış..

Savaşlar insanlığın yüz karası.Savaşlar olmasa yaşam ne güzel olurdu.Savaşlardan çok insanların iş kazalarında öldüklerini biliyormuydunuz?

Her yıl savaşlarda ortalama 650 bin kişi hayatını kaybederken, 2 milyon insan işle ilgili kazalar ve hastalıklar yüzünden hayatını kaybediyor.

Şimdi farklı bir konuya değineceğimGümüşü hepimiz süs eşyası olarak biliriz.Farklı alanlarda kullanıldığını doğrusu ben bilmiyordum..

Gümüş en iyi iletkendir, fakat yüksek maliyeti sebebiyle yerini günlük kullanımda ikinci en iyi iletken olan bakıra bırakmıştır. Süs amaçlı kullanımının yanı sıra günümüzde fotoğraf endüstrisinde, uzun ömürlü pillerde ve güneş panellerinde kullanılıyor. Ayrıca güçlü bir dezenfektandır.


Radyasyona en dayanıklı canlının karafatma olması beni şaşırtmadı.Özellikle nemli bölgelerde çocukların korkulu rüyası.Bilimsel olarak anlatırsam;

Radyasyon seviyesi rad ile ölçülür. İnsanlar 1000 rad’a maruz kaldıklarında ölürken karafatmalar 20 bin, meyve sineği 64 bin, parazitler 180 bin, “Dionococcus Radiodurans” bakterisi ise 1, 5 milyon rada kadar dayanır. NASA uzmanları bu bakterinin Mars’taki yaşamın varlığına dair ipucu olabileceğine inanmışlardır.


Su yosunları en çok oksijen üretirler. Ayrıca bir tür yosun olan “spurilina” % 70 protein (dana etinde %22), % 5 yağ, % 0 kolestrol ve çeşitli vitamin ve mineraller içerir. Besin değeri inanılmaz derecede yüksektir. Zirai olarak çorak arazilerde tuzlu su ile ilaca gerek olmadan yetiştirilebilir. Hem havayı temizler hem de erozyona neden olmaz.


Zatürre ve Bronşittir Dünyada sık görülen hastalıkların başında gelmektedir. Onu ishal, HIV/AIDS ve depresyon izler (Dünya Sağlık örgütü, 1999)


Tüm insanlar için en önemli konu sağlıktır.Sağlığımıza yeterli özeni gösteriyor muyuz?Spor yapmanın gereğini artık hepimiz biliyoruz.

Yapılan araştırmalara göre düzenli egzersiz yapmak depresyon belirtilerini % 50 lere kadar azaltırken, prozac gibi ilaçlar %52, yalancı ilaçlar ise %38 oranında tedavi sağlıyor .


2000'li yılların en tehlikeli alışkanlığı sigara.Genç, yaşlı , çocuk herkesin elinde görünce çok üzülüyorum.Zararlarını bilmeyen yok.Fakat içme oranı gittikçe artıyor.'Kapalı yerlerde içilmemesi 'kararı beni mutlu etti.Dizilerde, filmlerde de kısıtlanırsa daha iyi olur.Gençleri özendirmez.


Dünya Sağlık örgütü verilerine göre, Türkiye dünyada en çok sigara içilen on ülke arasında yer alıyor. 18 yaş üstü nüfusun % 34’nün sigara içtiği Türkiye’de sigara içenlerin sayısı 17 milyon civarındadır(erkeklerin % 52’si, kadınların %17’si)

Bugünler’de NTV yayınlarından “Cahillikler kitabı” nı okuyorum. Öğrendiğim bazı ilginç bilgileri sizlerle de paylaşmak istedim. Tabi bu kadarla sınırlı değil fakat sizleri de fazla sıkmak istemedim. Bir çırpıda okunacak güzel bir kitap

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..