Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Kasım '12

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Can büyük, beden küçük. Can bedene sığmıyor.

Can büyük, beden küçük. Can bedene sığmıyor.
 

Bundan iki gün önceydi. Şu aralar ev taşıma modunda olduğumuz için çok yoruluyorum. Bir ara yorgunluktan koltukta bitap düşmüş oturuken televizyonda kanallar arası gezineyim dedim ve bir kanala takılı kaldım.

Televizyonda ülkemizin çok tanınmış sanatçısı Sezen Aksu, gene çok tanınmış bir sunucu hanımla sohbet ediyordu. Bir klasik müzikçi annesi olmama ve evimizde genelde klasik müzik dinlenmesine rağmen Sezen Aksu benim de şarkılarını severek dinlediğim bir sanatçımız. Klasik müzikçiler kendi müziklerinden başka müziği pek kabul etmez ve dinlemezler ama kemancı kızım ve ben müziklerin birbirinden beslendiğini düşündüğümüzden iyi icra edilen her türlü müziği pop, caz, etnik, halk zevkle dinliyoruz.

Sezen Aksu her zamanki şirin sohbeti ile çocukluğunu, müziğe başlamasını anlatıyordu ki birden geçen bir cümle dikkatimi çekti. Sezen Hanım 8 yaşında minik bir kızken çok yaramaz ve diğer çocuklara pek benzemeyen bir kişiliğe sahipmiş. Çocuklarının normal olmadığını düşünen öğretmen ebeveynleri onu bir doktora götürmeye karar vermişler. İzmir'de yaşayan aile minik kızı Dr. Bekir Urfalı'ya götürmüşler. Dikkat ederseniz Sezen Hanım doktordan o kadar etkilenmiş ki bunca yıl sonra bile adını hatırlayabiliyor. Doktor bey yaramaz kızı iyice muayene ettikten sonra anne babaya dönüp beni çok etkileyen şu teşhisi söylemiş. Can büyük, beden küçük. Can bedene sığmıyor demiş. İşte o zamanlar bedene sığmayan o büyük can büyümüş büyümüş ve sonunda Sezen Aksu olmuş.

Bu sohbeti dinlerken bir an düşündüm. Küçük kızımın gelişim süresince ben de çoğu zaman aynı düşünceye kapıldım. Kızımı izlerken kapağını her an üzerinden atabilecek kaynayan bir çaydanlık izler gibi oldum. Zaman içersinde büyüdükçe kendisi de küçücük bedenine büyük gelen canını fark etmiş olmalı ki 'Akan suyun önünde durulmaz'diye kendini ifade eder oldu.

Sezen Aksu ve Burcu Göker küçük bedenlerine büyük gelen canlarını anlayan ve onları destekleyen anne babaları olduğu için çok şanslılar. Sezen Aksu'yu tanıdık da Burcu Göker kim diyenler olabilir. Daha önceki yazılarımı okuyanlar hatırlarlar . Burcu Göker A.B.D Florida'da yaşayan, oradaki Üniversite de hocalık yapan, Amerika, Kanada ve Avrupa'da konserler veren ve otoritelerin Kemanın Genç Divası diye adlandırdığı bir Klasik müzik sanatçımız. Burcu uzun yıllardır ayrı olduğu ülkesine her yıl bir ay gelen ve çoğu Üniversiteler de olmak üzere bir dizi konserde çok sesli müziğe uyarlanmış kendi özgün müziğimizin de yer aldığı repertuarı ile müzik dostları ile buluşan bir sanatçımız. Bazen annesi olarak ben bile onun temposuna ve bedenine büyük gelen canına bakıp şaşırıyorum.

Burcu Göker ve Sezen Aksu şanslı idi. Umuyorum  ki diğer büyük canlı çocuklar da onları destekleyen ve anlayan ebeveynlere sahip olurlar. Zira ülkemizin adını dünyada duyuracak sanatçı ve bilim insanına çok ihtiyacı var. 

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..