Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '12

 
Kategori
Küresel Isınma
 

Cehennem de böyle mi acaba ?

Sıcak sıcak daha da sıcak olacak… Ya hava çok sıcak. Otururken birden eriyip azaldığımı hissediyorum. Banyoya girmek soğuk suyu açıp altında öyle sıcaklar geçene kadar kalmak istiyorum. Ama her zaman mümkün mü duşa girmek? Girme şansı yakaladığınızda da duştan çıkar çıkmaz ferahlamıyor insan. Sanki deri gözeneklerinin boyutları iki katına çıkmış gibi daha da terliyor. Bu nasıl bir şey depo edip kışın kullansak ya…Akşam terasda bile oturulmuyor. Hiç serinlik çıkmıyor. Hareket etsen daha da çok terliyorsun. Yemek pişmesi bir işkence . Her gün kahvaltı edilmiyor. Her gün dışarıda yenmiyor. Ocağın başında biraz daha eriyorsun.

İş yerinde sözde klima var. Klima ısıtmaya mı soğutmaya mı çalışıyor anlaşılmıyor. Herkes yapış yapış .Bu halde iş yapmaya çalışıyoruz. Şimdi bir de ramazan nedeniyle oruç var. Giden su da yerine konmuyor. Bu durumda insanların bir deri bir kemik kalması gerekiyor  ama herkes tombul.

Gece uyumak işkence yattığın yer ısınıyor ısınıyor neredeyse yatak eriyip yere düşeceğim. Şişte et çevirir gibi döne döne ısınıyorum. Camı açık bırakıyorum . Olmuyor. Klimayı açıp önüne yatıyorum her yanım ter içinde oram buram tutuluyor. Kapatıyorum. Pişmiş et kokusu ortalığı sarıyor. Klimanın karşısında hareketsiz otursan üşüyüp donup kalıyorsun zaten hep aynı yerde kalmak mümkün değil.

Bir de sıcaklarla gelen barsak bozukluları da cabası. İki kişiden birinin barsakları bozuk ya da midesi bulanıyor. Sular mikrop kaynıyor. Damacana suyu bile kirliymiş. Geçen gün acile gitmiştik orada duydum personelin de da yarısı acildeydi.

Yürüyüş yapmak mümkün değil. En iyisi alışveriş merkezleri . Buz gibi. Ama orada da yatıp kalamazsın ya.. Elbet evin yolunu tutacaksın. Hele soğuk bir yerlerde biraz vakit geçirmişsen sonrasında  daha da fazla sıcağı hisediyorsun.

O kadar soğuk geçen kara bir kıştan sonra bu yaz bekleniyordu zaten. Kara geçen kışların yazları çok sıcak olur derdi rahmetli anneannem..

Düşünüyorum inşaat işçileri veya açık havada çalışan başka insanlar veya temizlik işinde çalışanlar ya da dönerciler ateşin karşısında bütün gün serin bir tek köşe bulamadan nasıl dayanıyorlar diye… Allah yardım etsin onlara. Halime şükür edip oturuyorum. Ama yine de biraz serinlik temenni ediyorum hepimize…

 

 
Toplam blog
: 80
: 640
Kayıt tarihi
: 06.07.10
 
 

Fizik Mühendisiyim. Ankara'da oturuyorum.Türkiye' radyoaktif kaynak giriş ve çıkışını takip eden bir..