Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ekim '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çekim yasası bizi ne zaman çekecek?

Çekim yasası bizi ne zaman çekecek?
 

Bir bilen anlatsın lütfen, anlatsın ki bilelim Çekim Yasası diye bir yasa var mı evrende? Fizikçiler, hani bu durum Kuantum Fiziği'yle alakalı, biz de bunun ilmini yaptık hesabı bas bas bağırıyorlar çekim yasası doğrudur, onunla oyun olmaz diye. Öte yandan felsefeye yakın duranlar, bunu felsefik bir biçimde anlatıyor ve savunuyorlar. Psikoloji meraklıları zaten olumlu düşünme gücü herşeyi çözer, olumlu düşünelim ki olumlu şeyler yaşayalım hesabındalar ben kendimi bildim bileli... Madem bu işin temelinde olumlu düşünme yatıyor, neden her olumlu düşünen insan düşündüğü söz konusu olumlulukları çekemiyor hayatına? Bu Çekim Yasası bazılarını sevip kendine çekerken, bazılarına üvey evlat muamelesi yapıp itiyor mu yoksa? Hani hepimiz aynı evrenin çocuklarıydık???

Efendim, bendeniz Çekim Yasası ile dünyada satış rekorları kıran, aylarca bestseller olup meşaleyi kimselere bırakmayan SIR:The Secret adlı kitapla tanıştım. Kitap inanılmaz derecede ilgimi çekmekle birlikte, olumlu düşünmenin sadece olumlu düşünerek olmayacağını anlatıyor. Bunu yaşamımıza tamamen adapte edip, olumsuz fikirleri, korkuları ve endişeleri tamamen aklımızdan çıkarmamız üzerine "olumlu ve çekim yasasının dostu" birer birey olacağımızı belirtiyor.

Kitabı okumaya başladığımda tamam dedim, ben karamsarlığa olan bütün yatkınlığıma rağmen bu işi çözerim, sabah akşam da olumlu düşünürüm. Sonraları, kitabın derinliklerine indikçe anladım ki meğer olumlu düşünmek pek çoğumuzun yaptığı gibi "Her şey güzel olacak", "Beş aya kalmaz evleneceğim", "Ülkemin sayılı zenginlerinden olacağım", vb cümlelerle düşünmek demek değilmiş. Bu işin bir "Sır"rı varmış...

Peki bu sır ne olaymış? Bir defa düşüncelerimizden -cek'li -cak'lı ifadeleri çıkarmakla başlıyormuşuz işe. Yani olumlu düşünme dünyasında gelecek zaman kipi yokmuş, her şeyi şimdiki zaman kipiyle düşünecekmişiz. Şöyle ki; "Her şey güzel" (aslında değil ama evreni kızdırmamak için öyle diyoruz), "Oldukça varlıklıyım" (belki asgari maaşla geçiniyoruz ama olsun, evrene kafa tutmamak lazım), "Harika bir evliliğim var" (aradığınız ruh eşinizi hala bulamamış, üstelik bulma ümidinizi de yitirmiş olabilirsiniz ama bu evreni ilgilendirmez). İşin "Sır"rı şimdiki zamanda düşünmekmiş çünkü sahip olmak istediğimiz mutluluk, eş, para pul hepsi zaten evrenin bir köşesinde bizi bekliyormuş. Bir de, istediklerimizin nasıl olacağını düşünmemek, bunu tamamen evrene bırakmak şartı varmış. O yüzden isteyin istediğiniz kadar, sınırlama yok, evren "ama sen de abarttın biraz" da demiyor.

Bu şekilde olumlu düşündükçe evren bize bütün nimetlerini ve o bize bugüne kadar bir türlü ulaşmamış arzuladığımız güzellikleri sunuyor, daha doğrusu bizi olumlu frekansa çekerek bunlara ulaşmamızı sağlıyormuş. İlgilenenlere duyurulur.

Not: Yazının neredeyse tümünü miş'li geçmiş zamanla yazarak evrene ayıp etmiş bulunuyorum, saklanacak bir yer arasam fena olmaz...

 
Toplam blog
: 3
: 644
Kayıt tarihi
: 15.10.08
 
 

1983 yılında Marmara' nın küçük bir şehrinde doğdum. Şu an Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri F..