Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Cemal Süreya ve "Üstü Kalsın" sahnede

Cemal Süreya ve "Üstü Kalsın" sahnede
 

alıntıdır


Dün akşam haberim oldu.

Hava şartları şuan zorlayıcı olsa da, gidip izlemek isteyenlerin olacağını düşündüm.

Bugün CKM de “Üstü Kalsın” isimli oyunda, Cemal Süreya şiirleri ve düz yazılarına müziğin eşlik edeceği tek perdelik bir gösteri olacak.

Şairin eserlerine Hakan Gerçek ve Tilbe Salim can verecek.

Caddebostan Kültür Merkezi’nde yapılacak olan bu manidar oyun, 20:30 da başlayacak.

Yetişmem çok zor, gidememek beni oldukça üzecek.

                                                                              ***

Cemal Süreyya ve sürgünü anlatan şiirleri…

O dizeleri yazmakta ki en büyük etkendi Dersim İsyanından sonra ailesinin Bilecik’e sürgün edilişi.

Oysa Tunceli’de doğmuştu kendisi. Şair olmak için neden oldu gördükleri.

Geleneğe karşı olmasına rağmen şiirlerinde geleneği en güzel kullanan şairlerdendir.

Üvey kızı Gonca Uslu’nun verdiği bilgiye göre bir iddia sonucu soyadındaki “y” harfinden birini sildirmişti.

Soyadını sadece “süreya” olarak kullandığını ise, 1956 yılında yayınlanan “Elma” şiiriyle duyurmuştu.

İkinci yeni şiir döneminin önemli isimlerden biridir.

En sevdiğim şiiri;

 İKİ KALP
 

İki kalp arasında en kısa yol:
Birbirine uzanmış ve zaman zaman
Ancak parmak uçlarıyla değebilen
İki kol.

Merdivenlerin oraya koşuyorum,
Beklemek gövde gösterisi zamanın;
Çok erken gelmişim seni bulamıyorum,
Bir şeyin provası yapılıyor sanki.

Kuşlar toplanmışlar göçüyorlar
Keşke yalnız bunun için sevseydim seni.

CEMAL SÜREYA

Unutmayalım, unutturmayalım.

Edebiyata emek veren isimleri her daim ölümsüz kılalım.

 


 

 

 

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..