Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Aralık '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Çevremizdeki insanların bize olan faydalarını sağlayabilmek icin...

Merhabalar,

İlk yazımı kaleme almaya şu an başlıyorum ve bu anın farkındalığını sizlerle paylaşmak benim için çok büyük bir keyif. Belki hiç kimse okumayacak bu yazdıklarımı, milyarlarca sayfa arasında kaybolup gidecek ama en azından kendimi bu şekilde ifade ederek bir iki kişiyle paylaşmak istiyorum.

Kısa önsözümüzden sonra konumuza geçmek istiyorum. Uzun bir süreden beri bir kitap yazmayı düşünüyordum. Konusu ise uzun zamandır kendimi adadığım kişisel gelişim birikimlerim ve bunlardan kendi çıkarımlarım olan bilgi ve deneyimlerdi.Aklıma geldikçe konu başlıklarını ekliyor fakat içeriklerini yazmak için bir türlü vakit ayıramıyordum. En güzeli bu şekilde bir blog sayfası ile yazma alışkanlığımı geliştirmek ve daha sonra bunları toparlamak olacaktı.

Hepimizin farkettiği bir gerçek; zor zamanlarımızda kime gideceğimizi bilememek ve yardım isteyebileceğimizden % 100 emin olduğumuz kişilerin bile bu tür durumlarda anlam veremediğimiz kaprisler yapması. Sorunumuzla uğraşmayı bir kenara bırakıp , bu tür dostlarımızın gönlünü yapmaya uğraşmak da işin tuzu biberi oluyor.

Çevremizdeki tanıdık ve arkadaşlarımızın olanaklarını düşündüğümüzde zaman zaman imrenme duygusu içinde ahh ahh :) çekeriz. Fakat önemli bir ihtiyacımız olduğunda nedense arayacağımız kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmez. Tabiki yardımlarını isteyebilecek kadar ricada bulunacağımız insan sayısı fazla olmayabilir ama önemli olan karşımızdaki kişinin bize yardım etmek istemesini gönüllü hale getirmek.

Öncelikle yapmamız gereken bir ajanda şeklinde çevremizdeki kişilere 1 yada 2 sayfa ayırarak onların künyelerini tutmaya başlamak. Tutulan kayıtları yazdıkça aslında bilinçaltımıza da bu kişilerin özelliklerini daha kalıcı hale getireceğiz. Detaylı bir künye olacağı için fiziki özelliklerinden tutun da onun için önemli günlerin kayıtlarını ve başından geçen talihsiz olaylara kadar çok detaylı bir şekilde kaydedeceğiz.

En iyi tanıdıklarımızdan başlayarak yapılan sıralama ile elimizde işimize yarayacak bir veri tabanı oluşacak. Böylelikle artık bu kişilerle karşılaştığımızda onları daha farklı bir gözle inceleyeceğiz. Çünkü onların hayatındaki her yeni gelişmeyi az çok tahmin eder hale gelmiş bulunuyoruz ve ona nasıl davranmamız gerektiğini refleks haline getirmiş olacağız.

Daha sonra sanal senaryolar üreteceğiz. Acil bir durumda kimin bize öncelik tanıyacağını, kimin ikinci plana atacağı şeklinde bir tahmin listesi oluşturacağız. Oluşturulan listedekileri , gerçek olmayan bir durum ile test ederek maddi yada manevi bir şekilde yardım talebi ile 1 den 10 a kadar değerlendireceğiz. Değerlendirme de yardım talebimize karşı olan tutumlarını ve sonraki davranışlarını inceleyerek 7 den aşağı not alanları hayatımızda ikinci plana alacağız.

Karşımızdaki kişinin müsait olmadığı bir durumda ise tutum olarak yaklaşımını baz alacağız. Bize yardım edemeyecek bir durumda olsa bile tutumunun bunun tam aksi yönde olması gerekir ve sonrasında bize dönüş yapıp yapmadığını da değerlendireceğiz.

Karşılıklı çıkar üzerine kurulu dostluklarda bu tip ufak tefek denemeler olabilir ama orta yaş ve üzeri insanlarda insanın kendine güven duyması için olmazsa olmaz durumlardan birisi olarak nitelendiriyorum.

Yazan : Turgay GEZİCİ

 
Toplam blog
: 98
: 414
Kayıt tarihi
: 11.12.09
 
 

1977 İstanbul doğumluyum. Web Tasarım ve Bilişim Danışmanlığı yapmaktayım. Uzun yıllardır ilgi du..