Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Mayıs '12

 
Kategori
Anneler Günü
 

CHP Kadın Kolları Anneler Günü Kutladı

CHP Kadın Kolları Anneler Günü Kutladı
 

BURDUR CHP ANNELER GÜNÜ PROGRAMI


CHP Kadın Kolları Anneler Günü Kutladı

CHP Kadın Kolları Başkanı Ümran Minas Ayan, parti binasında düzenledikleri Anneler Günü kutlamasında kadınlara pasta, börek ve çay ikram etti. Programın açış konuşmasında Ayan, annelere, “başlarımızın tacı, gönüllerimizin sultanı, hasta gecelerimizin ilacı… Okulda sıramızda, doğumda odamızda, askerde bavulumuzda, savaşta cephemizde olan analarımız…” diye hitabetti.

Burdur CHP Kadın Kollarının düzenlediği Anneler Günü kutlamasında partili kadınlar biraraya geldi. CHP İl Başkanı Süleyman Erman, Merkez İlçe Başkanı Barış Ayten ve il ile merkez ilçe Yönetim Kurulu üyelerinin de katıldığı programda bir konuşma yapan Kadın Kolları Başkanı Ümran Minas Ayan, “sevginin, fedakârlığın, bağlılığın eşsiz temsilcileri olan annelerimizi hatırladığımız özel bir günün içindeyiz.” Şeklinde konuştu.

Ayan şu görüşleri ileri sürdü:

“Bu anlamlı günde sizlerle birlikte olmaktan duyduğum mutluluğu ne kadar ifade etsem azdır.

“Çocuklarını yetiştirirken her türlü zorluğa göğüs geren, her çilenin üstesinden gelen, her güçlüğü yenen, sabır ve metanetle yıllara meydan okuyan Annelerimizi mutlu etmek, annelerimizin yüreklerini sevgiyle doyurmak, nefes aldığımız her gün annelerimizin merhametine, şefkatine ve ilgisine layık olmaya çalışmak hepimizin görevi olmalıdır.

“Anne için mutluluk çocuğunun mutlu olmasıdır sadece. Hayata dair en önemli beklentileri çocuklarını rahat koşullarda büyütmek, onları topluma yararlı bireyler olarak yetiştirmektir. Ve annelerimizin sevgileri bir karşılık beklenmeksizin duyulan belki de tek sevgidir. Onların bu sevgisi ve koruyuculuğu bir ömür boyu sürmektedir.

“Boşuna dememiş atalarımız ‘’ağlarsa anam ağlar, gerisi yalan ağlar’’ diye…

“Biz de istiyoruz ki;

“2.5 aylık Kübra bebek gibi hiçbir çocuk, annesinin kucağında açlıktan ölmesin. Hiçbir anne ’çocuklarıma kahvaltı hazırlayamadım, sofrada ekmek yok’ diye intihar etmesin, hiçbir çocuk çöplükten kâğıt toplarken çöp kamyonu altında kalıp anasının yüreğine ateş düşürmesin ve hiçbir ana 20 yaşındaki oğlunu terörist kurşunlarına kurban vermesin…

“İşte bu duygu ve düşüncelerle tüm annelerimizin anneler gününü en içten dileklerimle kutluyor, hepinizi sevgi ve saygılarımla selamlıyorum.“

Daha sonra partili kadınlardan Ayşe Uğur günü anlam ve önemi üzerine bir konuşma yaptı. Ardından da Nur Demirkaya, kadınlara duygu dolu anlar yaşatan ve kimilerine gözyaşı döktüren Bedirhan Gökçe’nin Sol yanım adlı şiirini okudu.

Sol Yanım/ Bedirhan Gökçe

Merhaba anne!!!,

Yine ben geldim.

Merak etme okuldan çıktım da geldim.

Anneler de babalar gibi merak eder mi bilmiyorum ama

Ali, "Okula gitmezsem annem çok kızar, merak eder."

demişti de onun için söylüyorum.

Geçen hafta öğretmen, sağ elimde Sarımsak, sol elimde

soğan dedirte dedirte öğretti sağımı solumu.

Ben biliyorum artık anne, sağım neresi, solum neresi

Ağrıyan yanımın neresi olduğunu.

Şimdi iyi biliyorum anne.

Hani geçen geldiğimde:

Şuram acıyor işte, şuram demiştim de

Bir türlü söyleyememiştim ya acıyan yanımı anne

Bak şimdi söylüyorum. Şuram işte,

Sol yanım çok acıyor anne.

Hem de her Gün acıyor anne her gün.

Dün sabah annesi Ayşe'nin saçlarını örmüştü.

Elinden tutup okula getirdi.

Yakası da danteldi.

Zil çalınca öptü, hadi yavrum sınıfa dedi.

Ben de ağladım,

Ağladım hiç de utanmadım.

Öğretmen ne oldu dedi?

Düştüm, dizim çok acıyor dedim.

Yalan söyledim anne.

Dizim acımıyordu ama sol yanım çok acıyordu anne.

Bugün ben de saçım örülsün istedim.

Babam ördü ama onunki gibi olmadı.

Dantel yaka istedim.

Babam; "Ben bilmem ki kızım." dedi.

Bari okula sen götür dedim.

"Kızım, iş..." dedi.

Ben de bana ne dedim, ağladım.

"Kızım, ekmek" dedi babam.

Sustum ama okula giderken yine ağladım anne.

Ha, bi de sol yanım yine çok acıdı anne.

Herkesin çorapları bembeyaz,

benimkiler gri gibi.

Zeynep, "Annem, beyazlara renkli çamaşır

katmadan yıkıyormuş" dedi.

Babam hepsini birlikte yıkıyor.

Babam çamaşır yıkamasını bilmiyor mu anne?

Uffff, babam, her gün Domates

peynir koyuyor beslenmeme.

Üzülmesin diye söylemiyorum ama

Arkadaşlarım her gün kurabiye,

börek, pasta getiriyor.

Biliyorum babam pasta yapmasını

bilmez anne.

Hava kararıyor, ben gideyim anne.

Babam bilmiyor kaçıp kaçıp sana geldiğimi.

Duyarsa kızmaz ama çok üzülür biliyorum.

Kim bozuyor toprağını,

Çiçeklerini kim koparıyor?

İzin verme anne,

Ne olur toprağına el sürdürme!

Eve gidince aklıma geliyor bi de

bunun için ağlıyorum anne.

Bak, kavanoz yanımda,

toprağından bir avuç daha alayım.

Biliyor musun anne?

Her gelişimde aldığım topraklarını

Şu kavanozda biriktirdim.

Üzerine de resmini yapıştırıp

başucuma koydum.

Her sabah onu öpüyor kokluyorum.

Kimseye söyleme ama anne

Bazen de konuşuyorum onunla.

Ne yapayım seni çok özlüyorum

anne.

Ha unutmadan,

Öğretmen yarın anneyi anlatan

bir yazı yazacaksınız dedi.

Ben babama yazdıracağım.

Öğretmen anlarsa çok kızar ama

bana ne kızarsa kızsın.

Ben seni hiç görmedim ki neyi,

nasıl anlatacağım anne.

Senin adın geçince sol yanım

acıyor anne.

Hiç bir şey yutamıyorum.

Bazen de dayanamayıp ağlıyorum.

Kâğıda da böyle yazamam ya anne.

Ben gidiyorum anne,

Toprağını öpeyim, sen de Rüyama gel beni öp.

Mutlaka gel anne,

Sen rüyama gelmeyince

Sol yanımın acısıyla uyanıyorum anne.

Sol yanım acıyor anne.

İşte tam şurası,

Sol yanım çok acıyor anne.

Seni çok özledim anne, çooooooook...

 

Sol Yanım

Bedirhan Gökçe

Merhaba anne!!!,

Yine ben geldim.

Merak etme okuldan çıktım da geldim.

Anneler de babalar gibi merak eder mi bilmiyorum ama

Ali, "Okula gitmezsem annem çok kızar, merak eder."

demişti de onun için söylüyorum.

Geçen hafta öğretmen, sağ elimde Sarımsak, sol elimde

soğan dedirte dedirte öğretti sağımı solumu.

Ben biliyorum artık anne, sağım neresi, solum neresi

Ağrıyan yanımın neresi olduğunu.

Şimdi iyi biliyorum anne.

Hani geçen geldiğimde:

Şuram acıyor işte, şuram demiştim de

Bir türlü söyleyememiştim ya acıyan yanımı anne

Bak şimdi söylüyorum. Şuram işte,

Sol yanım çok acıyor anne.

Hem de her Gün acıyor anne her gün.

Dün sabah annesi Ayşe'nin saçlarını örmüştü.

Elinden tutup okula getirdi.

Yakası da danteldi.

Zil çalınca öptü, hadi yavrum sınıfa dedi.

Ben de ağladım,

Ağladım hiç de utanmadım.

Öğretmen ne oldu dedi?

Düştüm, dizim çok acıyor dedim.

Yalan söyledim anne.

Dizim acımıyordu ama sol yanım çok acıyordu anne.

Bugün ben de saçım örülsün istedim.

Babam ördü ama onunki gibi olmadı.

Dantel yaka istedim.

Babam; "Ben bilmem ki kızım." dedi.

Bari okula sen götür dedim.

"Kızım, iş..." dedi.

Ben de bana ne dedim, ağladım.

"Kızım, ekmek" dedi babam.

Sustum ama okula giderken yine ağladım anne.

Ha, bi de sol yanım yine çok acıdı anne.

Herkesin çorapları bembeyaz,

benimkiler gri gibi.

Zeynep, "Annem, beyazlara renkli çamaşır

katmadan yıkıyormuş" dedi.

Babam hepsini birlikte yıkıyor.

Babam çamaşır yıkamasını bilmiyor mu anne?

Uffff, babam, her gün Domates

peynir koyuyor beslenmeme.

Üzülmesin diye söylemiyorum ama

Arkadaşlarım her gün kurabiye,

börek, pasta getiriyor.

Biliyorum babam pasta yapmasını

bilmez anne.

Hava kararıyor, ben gideyim anne.

Babam bilmiyor kaçıp kaçıp sana geldiğimi.

Duyarsa kızmaz ama çok üzülür biliyorum.

Kim bozuyor toprağını,

Çiçeklerini kim koparıyor?

İzin verme anne,

Ne olur toprağına el sürdürme!

Eve gidince aklıma geliyor bi de

bunun için ağlıyorum anne.

Bak, kavanoz yanımda,

toprağından bir avuç daha alayım.

Biliyor musun anne?

Her gelişimde aldığım topraklarını

Şu kavanozda biriktirdim.

Üzerine de resmini yapıştırıp

başucuma koydum.

Her sabah onu öpüyor kokluyorum.

Kimseye söyleme ama anne

Bazen de konuşuyorum onunla.

Ne yapayım seni çok özlüyorum

anne.

Ha unutmadan,

Öğretmen yarın anneyi anlatan

bir yazı yazacaksınız dedi.

Ben babama yazdıracağım.

Öğretmen anlarsa çok kızar ama

bana ne kızarsa kızsın.

Ben seni hiç görmedim ki neyi,

nasıl anlatacağım anne.

Senin adın geçince sol yanım

acıyor anne.

Hiç bir şey yutamıyorum.

Bazen de dayanamayıp ağlıyorum.

Kâğıda da böyle yazamam ya anne.

Ben gidiyorum anne,

Toprağını öpeyim, sen de Rüyama gel beni öp.

Mutlaka gel anne,

Sen rüyama gelmeyince

Sol yanımın acısıyla uyanıyorum anne.

Sol yanım acıyor anne.

İşte tam şurası,

Sol yanım çok acıyor anne.

Seni çok özledim anne, çooooooook...

 
Toplam blog
: 510
: 505
Kayıt tarihi
: 04.04.08
 
 

"Cv" Dedikleri Özgeçmişim 1953 yılının karanlık günlerinde Haziran ayının 24. günü, ağaçların mey..