Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mayıs '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Çiçek Çocuklardan Tikilere

Çiçek Çocuklardan Tikilere
 

Hepimizin annesinden babasından ya da büyüklerinden duyduğu bir laf vardır.”Biz sizin yaşınızdayken ………” diye çeşitli varyasyonları olan bu cümle pek tabi hepimizin tüylerini kısa süreli olarak hazır ol vaziyetine geçirir.

Hal böyleyken isterseniz bir de şu bizim ebeveynlerin gençlik kuşaklarına bir göz atalım. Kendilerine 68 Kuşağı veya Çiçek Çocuklar denilen nesil şu zamanlarda 60’lı yaşlarını süren nesil. Yazılı ve görsel medyada sıkça adını duyduğumuz bu nesil, sol eğilimli, isyankar kimlikli, özgürlük arayışında olan bir nesil. Rengarenk çiçek desenli kıyafetleriyle, rock müzik, Joan Baez, Bob Dylan dinler, tüm dünyanın barış içinde yaşamasını hayal ederlerdi. Bugünkü dünya konjonktürüne bakınca o zamanın gençliği ne saf ne temizmiş demekten kendimi alamıyorum doğrusu. Siyasete girmekten, seslerini duyurmak için meydanlara çıkmaktan sakınmazlardı. Onları bugün hala yolda görseniz tanırsınız çünkü o döneme damgasını vurmuş yeşil parkaları, dillerinde devrimci söylemleriyle o dönemdeki fikirlerinden ve hayat tarzlarından büyük çoğunlukla vazgeçmediler. O dönemin sloganlarıysa “savaşma seviş”, Türkiye’de “yankee go home”.Gördüğünüz gibi bugünün gençliği yankee go home yerine starbucksız bir hayat düşünemiyorum diyor.

78’liler ise kendilerinden önceki 68’lilerin ilerici söylemleri yerine daha gelenekçi ve taşralıydı. Ancak bu kavram 68’liler gibi tüm dünyaya ait bir kavram değil, Türkiye’ye aittir. Bazı görüşlere göre onları bu kavramla niteleyemeyiz.80 ve sonrasındaki döneme gelirsek 80 gençliğinin amacı 68’liler gibi dünyayı kurtarmak değil, kendilerini kurtarmaktı. Tüm dünyada dalga dalga yayılan serbest ekonomi rüzgarları bu döneme damgasını vurdu. “Yuppieler” yani Young Urban Professionals-Genç Şehirli Profesyoneller adıyla anılan bu kuşak, yüksek eğitimli, en az bir yabancı dil bilen, genellikle ekonomi eğitimi görmüş kişilerden oluşuyordu. 80 sonrası bu kuşağın en önemli özelliği gençlerin apolitik olmasıydı. Bu dönemin sloganı “Herıld Yani”. Lacivert blazer ceket, kabarık permalı saçlar, şalvar pantolon, tight, vatkalar dönemin can alıcı kıyafetleriydi. 80 sonrası dönemde liberal ekonominin gelişmesiyle gençler arasında siyasi ideoloji düşüşe geçerken, para ve güç yükselen değer oldu.

90 lı yıllardan günümüze ise tiki (tikky) kuşağı olarak adlandırılıyor. Tikkyler platin sarısı saçları, solaryumdan turunculaşmış tenleri, üstlerinde bilboard gibi marka isimleriyle onları 40 kilometre uzaktan tanırsınız. Umursamazlık, alışveriş yapmak, doğalarında vardır. Doğuştan markadırlar:) Değişmez sloganları “Oha falan oldum” “Kal geldi” “Gecelere akalım”. Değişmez aksesuarları son model cep telefonları, değişmez mekanları Bağdat Caddesi, Nişantaşı, Etiler. İşte size birkaç tikky özlü sözü!

Kal geliyorum demez!

Pantolonum Diesel’den clubberım ezelden

Geçti Mango indirimi sür Porche’yi Zara’ya!

*17 Mayıs tarihinde Milliyet gazetesinin Gencim ekinde yayınlanan yazımdır.

 
Toplam blog
: 44
: 1522
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

Hayat akıp giden upuzun bir ırmak, bu ırmakta bazen bir akıntıya koyveriyoruz kendimizi, nereye çarp..