Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Kasım '06

 
Kategori
İlişkiler
 

Çocuğu olan biriyle evlilik sorun yaratır mı?

Çocuğu olan biriyle evlilik sorun yaratır mı?
 

Aileme sevdiğim ve evlenmek istediğim kişiden bahsettiğimde çok karşı çıktılar. Nedeni onun kişiliği, huyu suyu, mesleği, yaşı değildi. Nedeni bir tane çocuğu olmasıydı. Onlara göre mutlu olamaz, muhakkak sorun yaşardım. Onları bu konuda ikna etmem kolay olmadı. Daha önce evlenmemiş ve çocuğu olmayan biriyle mutlu olacağımın garantisi olup olmadığını sorduğumda yanıt veremediler. Ondan sonra razı olup evliliğimize onay verdiler. Gerçi onlar onay vermesede sevdiğim adamla (ruh eşim olan) evlenmeyi kafama koymuştum.

Bir tek ailem çocuk olayını sorun etmiyordu. Çevremdeki hemen herkes bana aynı şeyi soruyordu. "Çocuk sorun çıkarmasın? Bak eski eşiyle falanda görüşmesi gerekecek. Bunlara katlanabilecek misin?" Böyle sorular geldikçe elimden geldiğince açıklamaya çalışıyordum. Ben bu adamın çocuğu olduğunu biliyorum eski eşiyle görüşeceğini de biliyorum. Zaten gerçekten bunları sorun edecek olsam bu evliliğe asla sıcak bakmazdım gibi açıklamalar yapıyordum. Ama insanlar yaşayıp gördükçe ikna oldular daha önceki evliliğinden çocuğu olan biriyle yapılan evliliğin sorunsuz yaşanabileceğine.

Onlara hak verdiğim zamanlar olmadı değil aslında. Etrafımızda o kadar çok kötü örneği varki böyle ilişkilerin. Eşler ayrılıyor. Çoğunlukla çocuk velayeti konusunda tartışılıyor. Eğer o konuda sorun yoksa görüş günleri problem oluyor. Ya da en büyük sorun olan eski eşlerin boşanma sonrası birbirlerini çocukları için bile olsa görmeye dayanamadıkları gerçeği ortaya çıkıyor. Anne ya da babadan biri evlendiğinde sorunlu olan eski eşler çocuğuna yeni evlenilen kişiyi kötülüyor. Bazı çocuklar bu konuda gerçekten ciddi sorunlar yaşıyor. Yeni evlenen çift eski eş krizi falan yaşıyor. Ya da eski eş çocuğunun yeni anne ya da babayı kendisinden daha çok sevebileceği düşüncesiyle çıldırıp problem yaratmak için elinden geleni yapıyor. Yani görünen, yaşanan örnekler oldukça iç karartıcı aslında. Ailemin bu örnekleri benim de yaşayabilme ihtimalimi düşünmeleri bu evliliğe karşı çıkmalarını haklı gösteriyor ister istemez.

Aklı başında olan, gözünü aşkın kör etmediği her insan böyle bir evliliğe karar vermeden önce düşünmeli tüm bunları. Gerçekten evleneceği kişinin çocuğunu, kendi çocuklarından ayırmayacaksa, eski eşle yapılacak görüşmeleri asla sorun etmeyecek hatta çocuğun problemsiz bir yaşantı sürmesini sağlayacak bu görüşmeleri destekleyecekse zaten bir sorun yaşanmayacaktır. Her insan az çok kendini tanır. Bazı bünyeler her şeyi kabullenemez. Eğer siz de bunlar benim için de problem olmaz, eşimin mutluluğu için her şeye varım (kaprisli eski eşe bile) diyorsanız kimsenin aklınızı çelmesine izin vermeyin.

Hem şunu da asla unutmayın önceden çocuğu olan biriyle evlenmek, sizin onun nasıl bir anne/baba olduğunu görmenizi sağlayacaktır. Çocuğuyla ilgilenmeyen bir ebeveyn emin olun sizden olacak çocuğuyla da ilgilenmeyecektir.

 
Toplam blog
: 144
: 2928
Kayıt tarihi
: 30.10.06
 
 

İzmir Cumhuriyeti'nde yaşıyorum... Sarmaşık Sanat Atölyesi'nde ebru sanatı ile uğraşıyorum. En es..