Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Mart '08

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Çocuk gelişimi

Çocuk gelişimi
 

ÇOCUKLARIMIZIN GELİŞİMİ


Bugün özel bir kreşin düzenlediği 0-6 yaş çocuk gelişimive aile içi ilişkiler adlı bir seminere katıldım.
Semineri Doç.Dr.Oktay Aydın sundu, bende kendimi bu konuya karşı duyarlı hisettiğim için katılma gereği duydum. Verilen bilgiler süperdi bu bilgilerin birazın okuyarak yaşayarak ediniyoruz zaten, burada asıl konu büyüklerin çocuklarına karşı nasıl yaklaşacak olmalarıydı, aslında teoride bildiğimiz birçok konuyu pratiğe geçirmekte nekadar eksik olduğumu farkettim, genelde seminere katılan büyüklerin ortak sorunu, çocuklarımıza teslim oluşumuzla ilgiliydi, tamam yapmayalım dediklerinde koca bir cayırtı ve kavga baş gösteriyor, onlara tatlı dille anlatılmaya çalışılıyor olmuyor oysa onların karşısında ürkütmeden istikrarlı durabilmek ama ben yapamıyorummmmmmm.
Çocuk 1 yaşına kadar evde konuşulan ana dili olduğu gibi kapıyor 3-6 yaşına kadar çocuğun isteği doğrultusunda tüm yüklemeleri almaya başladığı belirtiliyor. Çocuğun hayali arkadaşları olmasından da bahsedildi ve kesinlikle aa nerden çıktı bu gibi onu yalancı konuma sokulmaması üzerinde duruldu, yine bir başka konu çocukla iletişim kurmada empatinin önemi vurgulandı onu tarafında onun gibi düşünme ama doğruya yönlendirmenin önemi vurgulandı, duygusal gelişim sürecinden ve bu sürecin büyüyünce yansımaları anlatıldı, evde huzurlu bir aile ortamında büyüyen çocuğun yaşam savaşında başarılarının üzerindeki etkisi vurgulandı.
Çok tatmin edici bilgilerle seminerden ayrıldım. Ama Oktay beyin anlattığı birçok konuyu uygulamak için öncelikle bizim sabırlı olmamaız gerektiğini düşünüyorum.
Tüm anne babalara sevgi ve saygılar aynı zamanda sabırlar...

 
Toplam blog
: 42
: 1042
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

Hayata olumlu bakmaya gayret eden bir anneyim. 1975 Eskişehir doğumluyum, Anadolu Üniversitesi mezun..