Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Nisan '19

 
Kategori
Deneme
 

Çok Konuşmuyorum

Türkiye 'de kadın olmak zor. Kadın konuşamaz, kadın sesi günahtır -erkeklerin nefsi hafiftir-, kadın siyaset yapmaz, kadın okumaz, kadın gülemez, kadın seks yapmaz. Kadın ne yapar. Kadın yemek yapar, hafifçe tebessüm eder.
Kimsenin nefsini harekete geçirmeden.
Çünkü erkek nefsinin hafif olması suç değildir, kadın sesinin ince ve kibar olup erkeğe sinyaller yollaması suçtur.
 
Kadın başka ne yapar. Kadın çocuk yapar. Annesine, kayınvalidesine bakar. Yatakta pasifize olmuştur. Kocasının egosunu şişirir. Çok iyisin, der.
Görevlerinden biri de budur. Bu genleri bir sonraki nesle aktarır. Daha pasifize olmuş bir kadın neslinin adımlarını atar.
 
Hiç konuşmayan, susan kadınlar.
İsyanım kadınlara, neden susuyorlar. Çok konuşmuyorum ben, sizler çok susuyorsunuz.
 
Yapmak istediğim şeyleri yapıyorum, bunun için de her şey var. Her şey derken herşeyi kastediyorum.
Ne istiyorsam. Bazen yaptığım şeylerden utanıyorum. Bazen gülüyorum iyi ki yapmışım diyorum . Aramak istiyorsam arıyorum. Aradığımda gururum kırılacaksa kırılsın diyorum.
Affedeceksem affediyorum.  Gurur yapmadan. Edep ve ahlağın toplum tarafından dayatılmasına karşıyım. Sonra köy hikayesine benzeyecek. Köyün başında söylenen bir şeyin köyün sonunda bambaşka bir şekle bürünmesi gibi...
 
Bu kadar basit gerçeklerin niye bu kadar farklı algılandığını anlamıyorum.
Halbuki gerçek,  biz insanız. İnsanız. Canımızın istediğini yaparız. Siyaset te yaparız. Aşk da yaparız. Niye her zaman erkekler tarafından korunmak zorundayız. Neden ben yazdıklarımın sorumluluğunu alamıyorum. Ne biliyorsam onu biliyorum, bir şeylere dayandırıyorum. Elimde geçerli belgeler ve deliller var. Durup dururken ortaya bir şey atmıyorum.
 
Kadın önce insandır. Bunun aksini iddia edenin bu dünyanın işleyişi  hakkında bir fikri olduğunu sanmıyorum. Siz beyler, kitaplar, kanunu yapanlar, inananlar, elinden ağzından din kelimesini düşürmeyenler, bütün dinler için bu söylediklerim, ekonomiyi belirleyenler hey size söylüyorum  kadınlar insandır. Ve bütün bunların üstündedir.
Kadınları ötekileştirmeyin, kutsal insan kategorisine sokmayın. 
Kadınlar kutsal değildir. Annelik de kutsal değildir. Çok doğal bir süreçtir. Hiç yavrusunu koruyan bir karga için kutsal karga diyor musunuz? Doğanın kanunlarını uyguluyor. Biliyor ki, kendi bedeninden çıkan bir şey acırsa o da acır. Bilinen en basit doğa gerçeği nasıl oluyor da böyle karmaşık, kompleks  siyasi literatürü belirleyecek  kavram oluyor. Toplumun hangi kesimi daha çok suçlu
 
Cinsler ayrımcılığı ne zaman ya da nasıl başladı bilmiyorum. İlk başladığı ana gidip elimi uzatıp o anı düzeltmek isterdim. Mümkün olsa keşke..
AYRIK OTUM.
 
 
Toplam blog
: 96
: 369
Kayıt tarihi
: 05.09.07
 
 

Size hikayeler anlatmamı beklemeyin, halen büyümek istemeyen birisiyim. Daha çocuk, daha yaramaz ..