Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Nisan '20

 
Kategori
Güncel
 

Corona (Pozitif) Bakış Açısı

Her sabah bir seçim şansım var. Bugün pozitif mi yoksa negatif düşünen biri olacağım?

Ben, bu sabah ta ruhuma dolayısıyla da bedenime iyi gelen pozitif düşünmeyi seçiyorum.

Çünkü şunu gaayet iyi biliyorum ki pozitif bakış açısında olmak sözlerime, sözlerim davranışlarıma, davranışlarım alışkanlıklarıma, alışkanlıklarım da değerlerime dönüşüyor.

Peki, bu değer duygusu bende tam olarak ne yapıyor?

Öncelikle kendimle barışık, pozitif bakış açımla iç motivasyonu yüksek bir Süheyla.

Bana geeerrrçekten iyi gelen bu motivasyonla da açığa çıkan pozitif bir enerji oluyor.

Bundan sonra bana düşen mi?

Bu enerjiyi çevremdekilere bir parça da olsa bulaştırmak kalıyor.

“Süheyla ZARZIK’ın yaşam misyonu çevresinde “gülen yüzler” yaratmak ancak, bu gülen yüzleri de, kağıt üstü basmakalıp anlayışlar ile değil, özümüzde olan sıra dışı radikal, yaratıcı yönümüzü “akıllı”, “özgün” ve “ özgür”, alabildiğine özgür ancak, denenmiş koçluk yöntemleri ile yaratmaktadır.”

suheylazarzik.wix.com/motivationandpeak

Ve tüüümmm bunların sonucunda bana kalan mı?

KOCAMAN bir mutluluk.

Evet, seçimlerimle çoğunlukla mutlu ve mesut bir insanım.

Belki de kendi saadetimin mimarıyım!

Tüm bunlar şahane de, yakın yada uzak çevremde; hatta dolaylı yoldan da olsa bir anda direk yakından beni de içine alan bir sürecin içindeyim sizler gibi..

Aylardır dünyanın, haftalardır ülkemizin düzenini bir yerde dengesini bozan (COVID- 19) pandemisinden bahsediyorum.

Evet, bir şekilde herkesin hayatına dokunan bir şey…

Şey diyorum. Çünkü her birimizin bu “şey”in yerine ne koyduğuyla değişen bir terim.

Kimisi, “evde kalmak” dedi. Kimisi “tatil” dedi. Kimisi “zor şartlarda çalışmak” dedi. Kimisi “mesafeyi korumak” dedi. Kimisi… dedi de dedi.

Peki, sen ne dedin yada demeye devam ediyorsun?

Ben ne mi diyorum?

“Fırsat” diyorum.

Çünkü kaynaklarımın (yeteneklerimin) farkındayım. Daha fazla iç sesimi dinliyorum. Uzun zamandır ara verdiğim yazılarımı yazmak adına araştırıyorum, okuyorum, müzik dinliyorum ve o çoookkk sevdiğim kahvem eşliğinde bir şeyler karalamaya çalışıyorum. Parçaları (cümleleri) birleştirerek bütünü (hikayemi) oluşturuyorum. Ve belki de bir daha elime geçmeyecek bu fırsatı olabildiğince etkili kullanmaya çabalıyorum.

Değerlilerimle daha sık telefonda konuşuyorum. Ve onlara “seni seviyorum” diyorum.

Belki de “yıldızları görmek için belirli bir karanlığa ihtiyaç duyar insan.”

Ne dersiniz?

Diğer yandan da hemşirelik ünvanım ile görevimin başında üzerime düşen ne ise yapıyorum. İnsanlarla yüzyüze iletişim halinde olmayı, dokunmayı ve yeri geldiğinde sıııcacık sarılmayı seven ben, bir süredir gerekli önlemler dahilinde mesafemi koruyorum.

Ve hayata pozitif bakan ben, bu süreçte herkesin birer taşıyıcı yada pozitif olabileceği düşüncesi ile herkese pozitif bakıyorum.

Evet, zor bir süreçten geçiyoruz. Ne zaman biteceğini öngöremesem de inanıyorum ki “çok uzak değil bitecek”. Ve bazılarına göre kriz olan bu “şey”i fırsata çevirmeye çalışıyorum.

Biliyorum ki, pozitif insanlar problemlerin farkındadır ama çözüm yollarını da bilir. Zorlukları görür ama üstesinden geleceğine de inanır. Olumsuzlukları yakalar ama olumlulukları da vurgular. En kötüye açıktır ama en iyiyi de bekler. Şikayet etmek için nedeni vardır ama gülümsemeyi ve mutlu olmayı seçer.

Peki, pozitif olmak mı beni mutlu ediyor? Yoksa mutlu olduğum için mi pozitifim?

Kesiiinnnlikle, kendime güvenen, gerçekleri görebilen, değiştiremeyeklerimi kabullenen, değişime açık, yaşamı, yaşamdan keyif almayı seven ve tüüümmm bunların toplamında mutlu bir insanım.

Çabam?

Enerjik ve pozitif bu halimi, ulaşabildiğim kadar kişiye bulaştırmak.

Eğer sende yapabiliyorsan bugün, pozitif düşün.

Önce tebessüm et, sonra gül. Hatta kahkaha at.

İnan ruhuna, yani sana çoookkk iyi gelecek.

Sonra bak bakalım ne olacak?

Belki günün bir gökkuşağı gibi rengarenk olacak.

Kimbilir?

İstediğin rengi seçmek senin elinde…

Süheyla Zarzık

18. 04. 2020

suheylazarzik.wix.com/motivationandpeak

 

 
Toplam blog
: 12
: 169
Kayıt tarihi
: 06.07.16
 
 

Süheyla ZARZIK'ın yaşam misyonu çevresinde “gülen yüzler” yaratmak ancak, bu gülen yüzleri de, ka..