Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Nisan '10

 
Kategori
Yöresel Yemekler
 

Cumartesi tatları

Cumartesi tatları
 

Sevgili okuyucu, Cumartesi Tatları'nda biz Söke ve çevresinin lezzet mekanlarını da tanıtıyoruz ve bu yazı dizisi aslında 32. bölümüne ulaştı. Ama burada Milliyet Blog okuyucuları için o bölümleri çıkararak veriyorum. Bu hafta Cumartesi Tatları’nda Öğretmen Hayal Yaman’dan iki yeni yemek tarifi vereceğim.

KULAK ÇORBASI MALZEMELER:

2 yumurta, yarım fincan sıvıyağ, 2 bardak un 1 adet soğan 1 su bardağı haşlanmış nohut 200 gr kıyma 2 yemek kaşığı salça tereyağı
Tuz
Karabiber

YAPILIŞI: Yumurta sıvı yağ tuz ve su ilavesiyle hamur yoğrulur. güzelce açılır ve küçük karelere kesilir. Aynı mantı gibi. İçine, kıyma, soğan, ezilmiş nohut, tuz karabiberle hazırladığımız harctan koyup kapatılır ve fırınlanır. Yağda salça kavrulur, suyu ilave edilir, kaynayan suya hamurlar atılır ve pişirilir


KURU BÖRÜLCE SALATASI

MALZEMELER - 100gr. kuru börülce (6 saat suda beklettim)
- 2 baş taze soğan
- yarım demet maydanoz
- yarım demet dereotu
- yarım limonun suyu (Ladido biraz sirke koyuyormuş)
- 1 çorba kaşığı zeytinyağı
- tuz, biber, acı pulbiber ve biraz kimyon

YAPILIŞI


1- Börülceleri pişirin. (Ben yine düdüklü tencere kullandım. Kapaktaki ikinci halka çıktıktan sonra 4-5 dakika hafif ateşte pişirdim.) İstediğiniz yumuşaklığa geldikten sonra süzün ve soğuk suyla çok kısa yıkayın. Hemen zeytinyağı, limon suyu ve baharatlarla karıştırın.

2- Sofraya getirmeden önce ince doğranmış maydanoz ve dereotu ile karıştırın.


Sizlere geçtiğimiz aylarda Zeki Kemiklioğlu’nun içine tuz katmadan yaptığı nefis tavuk ciğeri kavurmasından söz etmiştim. Zeki orada tuz yerine ünlü Latmos kekiğinden kullanıyordu. Geçenlerde o kekikten biraz da bana verdi. Ben de fırsat bu fırsattır düşüncesiyle hemen bir tavuk ciğeri kavurması yapmak istedim ama ne yazık ki o lezzeti tutturamadım. Kaşık tutuşu mu başkadır, ateşinin tavı mı değişiktir diye düşünürken Kemiklioğlu hemen noksanı söyleyiverdi. O lezzeti yakalamak için kekik yetmezmiş. Aynı zamanda yağ olarak da Latmos’un zeytinyağını kullanmam gerekirmiş. Nereden bulacağız, Zeki kardeş? En iyisi sen pişir, biz de yemeye devam edelim.

***

Efendim, sizlere Cumartesi Tatları olarak bir güzel müjdeyi vermek istiyorum. Gazetemiz Söke Ekspres Söke Kız Teknik ve Meslek Lisemizle birlikte “Cumartesi Tatları Lezzet yarışması” adıyla bir yemek ve tatlı yarışması düzenledi. Yarışma tatlı ve yemek olmak üzere iki dalda yapılacak ve her iki alanda da dereceye girenlere ödüller verilecektir. Yarışma şartnamemizi gazetemiz sayfalarında bulabileceğiniz gibi Kız meslek Lisemize bizzat giderek ya da okulun 0256-518 48 56 numaralı telefonundan öğrenebilirsiniz.

Söke yemek kültürüne katkı amacıyla düzenlediğimiz bu yarışmaya kendine güvenen bütün lezzet meraklılarını davet ediyoruz

 
Toplam blog
: 114
: 548
Kayıt tarihi
: 18.11.09
 
 

Emekli öğretmenim. Üç yıldır Söke Ekspres gazetesinde günlük yazılar yazıyorum. 2008 Yılında röpo..