Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Eylül '09

 
Kategori
Mizah
 

Dabbe-tül arz , İnternet mi?

Dabbe-tül arz , İnternet mi?
 

dalton biraderler


Dabbe-tül Arz internet değil!

Birçok yazıda ve bir Türk filminde,"Dabbe-tül Arz"ın "internet" olduğu işaretini gördüm. Sebep olarak, "ağ" sözcüğünden yola çıkılıyor.

Peki, bankalar da bir "ağ" değil mi?

***

Geçenlerde telefonuma, özel kredi kartımın bağlı olan şubeden bir teklif geldi.İlgili şahsın ismi de yazıyordu.

"Faizsiz bayram kredisi almanızı öneriyoruz"

Ben böyle palavralara inanmam ama bir kaç gün sonra, bir dene bakalım Celal dedim.

Şahsı aradım," şu krediyi verin, kredi kartımdaki borcu kapatalım."
İlgili,"Ben sizi ararım" dedi.

Aradığında, "puanınız düşük,veremeyiz" dedi.

Ulan, puanım düşük diye istedim zaten! Ben başbakanın salak dediği kartçılardanım.

***

Geçen sene 500 TL olan bağkur maaşımı aldığım banka, kredi teklifi gönderdi., 3 aylık peşin alayım dedim, lazımdı.
Başka bankada,Ticari ve cari hesabımda borç görünce vermedi.

***

Bankaların ne kadar "yamyam" olduğuna dair daha çok örnek var. Sizlerin de başınızdadır herhalde.

***

Ben, "dabbe"yi "banka" sistemi olarak görüyorum. Dalton'lar bankaları soydu, ama kökünü kurutamadı.
Dabbe, yerden bitecek derler. Banka da yerden bitti!

***

M.Celalettin Avus- Büyükada

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..