Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Beyhan BiÇKİN KOZANOGLU

http://blog.milliyet.com.tr/turk35

29 Eylül '11

 
Kategori
Yurtdışından Bildiriyorum
 

Danimarka'da İntegrasyon sorununa çözüm buldum ...

Danimarka'da İntegrasyon sorununa çözüm buldum ...
 

MİNİK'İN BAŞARISI


1986 yılından beri Danimarka'da yaşıyoruz. Canım Babam ( sarı basın kartı sahibi araştırmacı yazar/ Yurt Ansiklopedisinde yazısı olan bir gazeteci) canım Anam ve bizim aile... Burada yaşıyoruz ama asla buradan olamadık. Belki Türklüğümüzden vazgeçiremedikleri için, belki önyargılı oldukları için. Ne için bilmem ama bizi hiç kabullenemedi bu Danimarkalılar.

Danimarka'ya gelir gelmez ilk iş dil öğrendim ki iletişim güçlü olsun.. olmadı

Okullarda çalıştım.. olmadı

Devletin yeminli tercümanı oldum, olmadı

Sosyalpædagog oldum olmadi

Ishøj belediyesi İntegrasyon ( uyum) kurulunda görev aldım olmadı ( secım yolu ıle verılen bır gorev, uyum sorununu aşma ile ilgili projeler üretiliyor)

Bölgesel İstihdam kurulunda görev aldım olmadı ( secım yolu ıle verılen bır gorev tum sendıkaların sozculerı ıle bırlıkte ıstıhdamı arttırma yolunda projeler hazırlanıyor)

Ne yaptımsa Danimarkalılarla haşır neşir bir ilişki kuramadım. Hep bir mesafe hep bir tavır vardı.. Ne arkadaş olabildik ne ahbap.

Aradan çeyrek asır geçti..

Biraz sağlık sorunları nedeniyle biraz da moral niyetine bir minik köpek yavrusu edindim. 9 haftalık bir güzellik. Eve neşe, moral getirdi. Ama bunun yanında bir türlü ulaşamadığımız Danimarkalılarla aramızda köprü oldu.

Yürüşler için her dışarı çıktığımızda Danimarkalıların muhabbetli saldırısına uğramaya başladık. !' aman ne şirin adı ne, yaşı ne, cinsi ne, gece iyi uyuyor mu, mama ne veriyorsun vs.! bir muhabbet bir muhabbet..

Annemlerin binada bir komşusu var 6 senedir 6 cümle kurmadı bizimle konuşurken, merhabadan öte geçemedik, bugün ayak üzeri yarım saat sohbet yetmedi giderken bir de kucakladı beni ve minik'imi..

İşte buradan duyuruyorum Sayın Uyum Bakanı, Danimarka'da uyum sağlamak için her yabancıya bir köpek yavrusu verin, vallahi en çok 1 sene içinde uyum sorunu filan kalmaz.

Çocuğunu eğiten biri iken göstermedikleri ilgiyi köpeğim varken göstermelerine üzülsem mi sevinsem mi? bilemedim ama Minik de ben de hayatımızdan pek bir memnunuz bu aralar.

 

 
Toplam blog
: 124
: 1137
Kayıt tarihi
: 24.08.06
 
 

Danimarkada yaşayan bir İzmir'liyim. Hiç de sanıldığı gibi yurtdışında olduğum için milliyetçi değil..