Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '10

 
Kategori
Eğitim
 

Darüşşafaka

Darüşşafaka
 

Darüşşafaka


Yardımlarınızı esirgemeyin diye televizyonda seyrettiğimde Darüşşafaka ile ilgili bu yazıyı yazmaya karar verdim. Kuruluş amacı babası olmayan çocukların eğitimlerini en iyi koşullarda karşılamak olan bu okul ilk kuruluşunda bunları gerçekleştirmiş, fakat şimdiye bakacak olursak, oldukça sınırlı öğrenci alarak, kime hizmet ettiği anlaşılamayan bir kurum haline dönüşmüş.

Sormak istiyorum, babası olmayan çocuklar hangi imkanlarla bu sınavlara hazırlansın, oldukça zor ve seçici, aynı zamanda özel bir zümreye hitap ettiği bilinen bir okul. Hiç bir şekilde amacına hizmet etmemektedir. Hangi illere yaygınlaştırılmıştır, senede kaç öğrenci almaktadır, bilmiyoruz fakat duygularımızı sömürerek başarılarımıza destek verin diyerek millete çağrıda bulunmakta.. Her ne vesile ile olursa olsun babasını kaybetmiş çocuklarını anneleri Darüşşafaka'nın varlığından haberdar mı acaba.

Ben Darüşşafaka'yı şöyle biliyorum. Zengin insanların spor yaptığı, ata bindiği, belli ücretler vererek yararlandıkları yer. Halbuki gelirleri ile modern yöneticiler ile bir çok yeni okulllar açarak babasız çocuklara kolay giriş şartları sağlayan yüksek eğitim standartları olan bir kurum olmalı. Bu benim gönlümden geçen bir dilek.

Ayaklarımız yere bassın, Darüşşafaka gerçek amacına dönsün, babasız çocuklara ulaşalım. Bu okulları çoğaltalım. Kuruluşundan bu yana niçin niçin hedefleri arasına her babasız çocuk bizim hedefimiz diye bir hedef koymuyorlar. Yüksek ücretler ile zenginlerin spor yakmak için tercih ettiği bir yer olmak daha kolay belki de.

 
Toplam blog
: 259
: 442
Kayıt tarihi
: 23.04.09
 
 

Merhaba ben Manolya. Edirne doğumluyum. Eğitim'e hizmet ediyorum ve bu yolun gönüllüsüyüm.Şiir yazma..