Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Aralık '07

 
Kategori
Sosyoloji
 

Dedikoduyu sevmek

Dedikoduyu sevmek
 

Dedikoduyu tanımlamaya gerek var mı? Kekeleyerek tanımlayanlar, bilmezden gelenler dedikodu yapmadıklarını mı göstermeye çalışırlar? Dedikodu büyüyünce, toplumun konusu olunca da polemikleşir. Sanatçı Fazıl Say için yazılıp çizilenler gibi... Sistemin insanı olmadığınızı gösterirseniz dokuzuncu köyde son günlerinizi yaşamaya başlarsınız. Gerçekleri görmezden gelmekse, safra kesesi ameliyatını ertelemek kadar büyük risk taşır.

Sanırım bir strateji uzmanıydı -adını anımsayamadığım için üzgünüm-, bir televizyon programında, eskiden cahilliğin varlığından ama 'cahil' denen kesimin öğrenmeye aç, bilgiye meraklı ve saygılı insanlar olduğundan; bugünse toplumda yıkanmış beyinlerin egemen olduğundan söz etti. Bugün yıkanmış beyinler bıçağın sağ, çatalın sol elle kullanıldığı değişmez kuralı karşısında ''Ben buna katılmıyorum, böyle düşünmüyorum'' diyebiliyor, dedi... Evet bu da bağnazlığı tanımlarken verilebilecek bir örnek ('çaresizlik efekti'!).

Ortaöğrenimin çok üzerinde eğitim almış bir kişi, 'yapılınabilir, gidilinebilir, .. ' çekimli eylemlerini bolca kullandığı tümcelerle konuşmasını ''Dilimizde çift geçişlilik yoktur'' diye uyardığınızda ''Ben öyle öğrendim'' diye karşılık veriyorsa, araştırıp kendini denetleme gereği duymuyorsa, kendine yapılan her iltifatı gerçek sanacak kadar bilimsellikten uzak, içtenlikli insanlara karşı da kuşkulu ve ketumdur.

Dedikodular, beceriksizce ima ve taşlamalar toplumun kan damarı oldu. Web sitelerinde haberlerin altına düzeysiz, hakaret dolu, aşağılayıcı 'yorum' yazma hakkını 'demokratça' kullanmak da, bu sistemde eğitimsizlik ve güven eksikliğiyle birbirine bulaştırılan üstelik anlayışla karşılanan ucuz felsefe adlı viral enfeksiyondur.

Dedikodu üzerine kendi kendime söyleşiyordum...

 
Toplam blog
: 101
: 2403
Kayıt tarihi
: 18.11.07
 
 

İzmir'den merhaba! İzmir'de, Göcek'te, Marmaris'te, Milas'ta, Söke'de, Bodrum'da sonra yine İzmir..