Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Eylül '08

 
Kategori
Edebiyat
 

Değer-sizsiniz

Değer-sizsiniz
 

Değer-sizsiniz

Fedakarlık nedir? Önce bu sorunun cevabını vermeliyiz. Fedakarlık bir şeyin olmama ya da az olma durumudur. Bu da yoksunluktan ileri gelir. Kişinin bir şeyin az olduğu yerde, kendi payından vazgeçmesidir fedakarlık. Peki niye vazgeçer insan payından? Bunun cevabı, sorunun anahtarı gibi… Çeşitli sebepler sıralayabiliriz ama, bunun kaynağı “karşımızdaki insana kendimizden daha çok değer vermemiz” değil midir? Bir insana karşı fedakarlıkta bulunduğumuzda davranış olarak iletişim kurduğumuz insana” Ben kendime değer vermiyorum; hatta sen benden daha değerlisin. Ben senin için, kendi payımdan(payımdan kasıt her şey olabilir: özgürlük, arkadaş, aile…)vazgeçerim.” iletisini göndeririz. Bu da kişinin” Ben değerliyim, o bensiz yapamaz” düşüncesini besler. Bu düşünce de karşı tarafı “DEĞERSİZ” olarak görmesine ve saygısızca davranmasına sebep olur.

Böyle bir durumla karşılaştığımızda biz hep” diğer insan”ı suçlarız, aslında yanlış yaptığımız nokta da burasıdır. Araya girip, kendinize şu soruyu sormalısınız: Acaba ben kendime değer verdim mi? Şayet siz kendinize değer vermemişseniz başkasının size değer vermesini nasıl beklersiniz?

Eğer sizi sevdiğine inandığınız insan, sizden fedakarlık bekliyor ve siz fedakarca davranıyorsanız. Yanlış yoldasınız; duvara toslamak üzeresiniz. Lütfen dikkat edin!

İnsanlar bir şeyler bilir, en iyisi haddini bilmektir. Önce siz haddinizi bilin ve değer-siz olduğunuzu unutmayın! Kimseye fedakarca davranmayın!

 
Toplam blog
: 130
: 480
Kayıt tarihi
: 13.08.08
 
 

17 Haziran 1982 Manisa doğumluyum. Türkçe öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Yazmak yaşamak benim ..