Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '22

 
Kategori
Güncel
 

DEĞİRMEN BAŞINDA VURDULAR BENİ

Sever misiniz türkülerimizi dinlemeyi; sever misiniz?!..

Türkülerimiz bizim:

-Romanıdır insanımızın… Köylünün, şehirlinin, zenginin, fakirin, sevenin, iyinin, kötünün… Cümlemizin romanıdır türkülerimiz…

-Şiirlerimizdir…

-Destanlarımızdır…

-Hikayelerimizdir…

-Ağlayışlarımızdır türkülerimiz bizim… Sevinçlerimizdir… Hüzünlerimizdir… Merhametimizdir… Kızgınlığımızdır kötüye, kötülere; zalime, zalimlere…

-Türkülerimiz, bize iyi olmamızı, iyi halde kalmamızı benimsetir…. Türkülerimiz, dünyaya değil , dünyalıklara değil; insana, insanlığa, canlı ya da cansız her bir varlığa hürmetli olmamızı sağlayan birer nasihat anıtıdır…

Bugün ve her fırsatta şu türküyü dinleseniz: (Vurma zalım vurma/Nar danesiyem oy/Anamın babamın bir danesiyem…)

“Değirmen başında vurdular beni oy…

Vurdular beni oy

Kilimli çarşafa oğul oğul oğul sardılar beni

Kilimli çarşafa oğul oğul oğul sardılar beni

Vurma zalım vurma

Nar danesiyem oy

Nar danesiyem oy

Anamın, babamın oğul oğul oğul bir danesiyem

Anamın, babamın oğul oğul oğul bir danesiyem

Atımı bağladım nar ağacına oy

Nar ağacına oy

Yâr götürdü beni oğul oğul oğul darağacına

Yâr götürdü beni oğul oğul oğul darağacına

Vurma Ragıp vurma

Nar danesiyem of

Nar danesiyem of

Anamın, babamın oğul oğul oğul bir danesiyem

Anamın, babamın oğul oğul oğul bir danesiyem” (Mehmet Şaban Atakan,Erzurum)

https://www.youtube.com/watch?v=wZ0BC2DEWZ4

Sonra da şu türküyü dinleseniz:

“Palan dağı dumandır/Erzurum dolu handır/Gitti yarim gelmedi/Yaş gözüme dolandır…

Oy canan canan canan/Hangi derdime yanam…

Palandağında kuş var/Kanadında gümüş var/Gitti yarim gelmedi/Elbet bunda bir iş var…

Oy canan canan canan/Hangi derdime yanam…” (Aziz Yıldız)

https://www.youtube.com/watch?v=_rPJrEdskiY

Peşinden de bu türküyü dinleyin: (Yeşil ördek gibi daldım göllere/Sen düşürdün beni dilden dillere/Başım alıp gitsem gurbet ellere/Ne sen beni unut, ne de ben seni…)

https://www.youtube.com/watch?v=TwtIT-snVBA

Sonra da…

Peşinden de…

Ardından da…

Dinleyin, dinleyin türkülerimizin hepsini dinleyin…

https://www.youtube.com/watch?v=vO_ar_BnLs4

Dinleyin, dinleyin, dinleyin türkülerimizi… Hepsini dinleyin türkülerimizin… Sen varsın türkülerimizde, insan var, insanlık var…

İyilik var türkülerimizde…

İyi olan sen…

Sen varsın türkülerimizde…

 

 
Toplam blog
: 94
: 202
Kayıt tarihi
: 16.08.12
 
 

Babam; okumaya, hele de gazete okumaya çok meraklıydı. Aldığı gazeteleri okur, sonra da masama bı..