Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Eylül '19

 
Kategori
Blog
 

Değişen Bir Şey Yok!

Yahu arkadaş! Sen şimdi bu yazının nesini beğendin de önerilerinin arasına aldın?

Yani sen şimdi bu yazıyı okudun ve bu yazı seni bir şekilde etkiledi. Sende bunu önerilerin arasına alarak değerlendirdin.

Çok iyi. Tabii böyle yapacaksın. Böyle yapacaksın ki blogda iyi yazı yazan ile yazmayan arasında bir fark oluşturacaksın. Falanca iyi yazıyor bu yüzden onun bu yazısını önerilerim arasına alıyorum.  Blog böyle güzel.

Bizler burada arkadaşlarımızın yazılarını elimizden geldiğince okumaya çalışıyoruz. İnsan anlı şanlı yazarları bile okumuyor. Nice güzel romanlar var. Sevdiğimiz yazarlar ve yazıları var. Ben şahsen çok sevdiğim değer verdiğim yazarları bile okumakta zorlanıyorum. Üşeniyorum yani.

Gelip burada sesimizi duyulsun diyerek ara sıra blog yazıyoruz. Zaten blog okuma oranı neredeyse yerlerde sürünüyor. Eskiden blog sayfaya düşmeden en az 100 kişi tarafından görülüyordu. Şimdi 5-10 kişi ile sayfada yerini alıyor. Bizde racona uygun davranarak blog ön sayfasında yayınlanan yazılardan önce kendimize yakın bulduğumuz yazarın yazısını sonra da okunma oranı ve yorumların artması için diğer yazarları da okumaya gayret ediyoruz.

Bir blog okudum. Yazar yazmış ama çoğumuzunki gibi sıradan bir yazı. Bir katkı bir öneri sunmuyor. Vakit geçirmek için yazılmış bir yazı. Ama aşağı bakıyorsun en az iki kişi tarafından önerilmiş. Kendinden şüphe ediyorsun. “Yahu arkadaş amma kaz kafalıymışım.” Demek ki bir şey kaçırdım. Bir ana fikir. Tekrar tekrar okuyorum. Bir şey yok. Yazı sıradan. Hatta tamamen sıradan bir yazı.

Yahu arkadaş! “sen nereden biliyorsun yazının sıradan olduğunu?  Biz beğendik. Yazı çok güzeldi, harikaydı bu yüzden de önerilerimizin arasına aldık” diyebilirsiniz. Vallahi tercih sizin.

Ben bunu kabul edemiyorum. İçeriğinde hiç bir şey olmayan bir yazının önerilmesini anlamıyorum.  Kıskanmıyorum. Aksine iyi yazıları destekliyorum desteklememiz lazım.

Peki, neden içeriği boş olan bir yazı öneriler kısmına alınabiliyor?  Çok basit. Çünkü ahbap çavuş ilişkisi... Blog dünyası 3-5 kişi ile sınırlı bir grup dayanışma... Kendin pişir kendin ye.

İkinci olarak çok ayıp ediyorsunuz. Çünkü aslında yazıyı okumuyorsunuz! Okusanız yazının önerilecek bir şey olmadığını anlayacaksınız. Blog yazarı için bence utanç verici bir eylem. Okumadan beğenilmek…

Sonra sizi okuyan kişilere de saygısızlık ediyorsunuz. Ben şahsen beğendiğim yazarların önerdiği blogları da fırsat buldukça okurum. Önerdiğim yazar nerede bir yorum yaptıysa bende aynı yazıya yorumla katkıda bulunurum.

Bu konu on yıllardır burada çok konuşuldu, çok tartışıldı. Ben tartışmıyorum. Konuşmuyorum...

Sadece “ayıp ediyorsunuz” diyorum. Arkadaşınıza "ayıp ediyorsunuz" diyorum. Farklı olarak tabi…

 

 
Toplam blog
: 144
: 899
Kayıt tarihi
: 06.02.07
 
 

Gazete ve kitaplara hep tersten göz atar, daha sonra okumaya başlarım. Bu özelliğim devrik cümlel..