Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '10

 
Kategori
Güncel
 

Dengir Fırat ve Nemrut Yolu!....

Dengir Fırat ve Nemrut Yolu!....
 

dengir fırat


Dengir beyi bilmeyenimiz, tanımayanımız yok gibi. Yok da yani, nihayetinde bir Adıyamanlı, Onun ötesinde AKP ‘nin genel başkan yardımcılığını yapmış hemşerimiz. Hatta kendi deyimi ile bir Tayyip Erdoğan’dan sonra bu partide genel başkanlık yapmış 2. kişi. Bu nedenler ile tanınır ve bilinir. Yılların kurt siyasetçisi. Sol partiler hariç, sağın tüm partilerine yakın bir siyasetçi. Değişik siyasi parti saflarında da yer almış biri.

Bazı basın yayın organlarında Dengir beyin önümüzdeki seçimlerde Malatya ‘dan milletvekili adayı olacağı için, bu yolun açılmasına taraftar olduğu yönünde beyanatlar yer aldı. Ben buna hiç ihtimal vermemiştim, hala da öyle düşünüyorum. Dün sayın Fırat bazı açıklamalarda bulundu. Açıklamasında Fırat; “Ben 65 yaşındayım artık hislerimle değil aklımla hareket ediyorum. Dolayısıyla Adıyaman’a iyi bir şey yapılması gerekiyorsa ben doğru olanı söylerim. Dışarda başka Adıyaman’a gelince basına ayrı konuşmam. Ben o yolun açılması taraftarıyım hemde otoyol yapılması taraftarıyım. Bu yapılırken de Adıyaman’da ki Hereon, Perre gibi tarihi yerler ve Adıyaman müzesinin de bir Kommagene müzesi olmasını isterim. Ama gelen turistin 3 gün kalmasını isterim. Gerger kalesinden tutun Besni ye Perreye kadar gezmesini isterim. Parasını almak isterim. Turizm budur Turizm ilkel milliyetçilik bölgesel milliyetçilik yâ da kendi milliyetçiliği yaparak bir yere varılamaz. Ürgüp’ü gidin gezin Ürgüp’te hiçbir şey yok, ama yılda 2 milyon turist geziyor. Hislerimizle bakmamız lazım. Sözlerimin sonunda şunu belirtmeli ve altını çizmeliyim ki Dengir Fırat’ın Milletvekili olmak için ayak oyunlarında bezi yok.”

Bu açıklamalar dün sayın Fırat’ın ağzından yapıldı. Ben bunların tümüne katılıyorum ve altına imzamı atıyorum. Ve diyorum ki Adıyaman kamuoyuna, Gelin Nemruta beraber çıkalım, Güzergah üzerindeki tarihi yerleri gezelim. Daha sonra ise Malatya tarafından çıkalım. Çıplak, dağlık arazi den başka hiçbir şey yok. İnsan çabaları ile yapılmış bir harabe motel ve alabalık tesisi, Gündemde olan beş yıldızlı bir otel. Başka ne var? ???? Hiçbir şey. Siz turist olsanız ve Malatya ‘dan nemruta gelseniz, oradan açılan yoldan Adıyaman tarafındaki tarihi ve turistik güzellikleri görseniz nerede kalırsınız? Ben olsam doğal olarak Adıyaman tarafında kalırım. Yüz küsür kilometre Malatya ‘dan geleceğim, sonra gerisin geriye Malatya ‘ya döneceğim. Olmaz böyle saçmalık. Turist eziyeti çekmez, kısa yoldan gezip görmek ister. Kaldı ki Malatya ‘dan sonra gidecek yeri yok. Bir pere antik kentini görme şansı yok. Yani anlayacağınız Adıyaman ‘a gelen turist Malatya ‘ya gitmez. Malatya’ya gelen turist Adıyaman yönünden dönüşü ve konaklamayı tercih eder. Ben buna inanıyorum. Yol açılsın ama bir şartla bu mirasın Adıyaman ‘a ait olduğu açıkça beyan edilsin ve gerekiyorsa protokol ile bir kez daha belirtilsin.

Ben buradan yineliyorum Dengir bey’e katılıyorum. Yapılmak istenen sadece ve sadece Malatya ‘lı vekillerin siyasette prim yapma çabasıdır. Kendileri prim yaparken, Adıyamanlı vekillere de prim kaybettirmeye çalışıyorlar. Olay bu.

Hidayet ÖZDEMİR hidayetozdemir_0266@hotmail.com
 
Toplam blog
: 72
: 652
Kayıt tarihi
: 11.06.08
 
 

1966 Adıyaman doğumluyum. İlk, orta ve lise öğrenimimi aynı şehirde okudum. Ankara Üniversitesi'nden..