Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Aralık '07

 
Kategori
Futbol
 

Derbiye doğru

Derbiye doğru
 

Derbiye saatler kala, herkesin gönlünde bir aslan yatıyor. Gazeteler günlerden beri konuyu sıcak olarak gündemde tutmaya gayret ediyorlar. Onların görevi sadece okuyucuyu heyecanlandırmak, satışları çoğaltmak.

Çoğu kez abartılı haberlerle taraftarlar bu şekilde galeyana getiriliyor.

Ben Fenerbahçe'nin psikolojik açıdan yeterince beslenemediği kanaatini taşıyorum. Takımı maça hazırlama ve motive etme konusunda, sarı lacivertli kulübe yakışan bir performans sergilenmediğini düşünüyorum. Özellikle kritik maçlarda takım bir Fenerbahçe ruhuyla sahaya çıkıp sahip olduğu gücü ortaya koyarak karşılaşmaları kendi lehine sürükleyemiyor.

Oysa bunun için her türlü imkâna sahip.

Galatasaray'da bu bağlamda daha etkili bir uygulama var. Mesela şu 20.45 meselesini ben bir Fenerbahçeli olarak unutamıyorum. Böyle bir psikoloji beni öyle coşturur ve hızlandırır ki, tutabilene aşkolsun.

Bu hafta Kalli Galatasaray'ı psikolojik olarak çok iyi hazırladı. Tatkikler mükemmeldi. En sonunda iş takımın yenilmesi halinde Galatasaray'ın başından kovulacağına kadar dayandı. Futbolcular şimdi hocalarına sahip çıkmak için canla başla saldıracaklar.

Bence bu tür oyunlar asıl Fenerbahçeli futbolcuları coşturmalı. Madem Kalli'nin Kadıköy'de yenildiği zaman gitme ihtimalu var, hadi hoca güle güle, yolun açık olsun diyerek bütün futbolcular hünerlerini ortaya koymalı ve Saraçoğlu'nu Kalli'ye ve talebelerine dar etmeli...

Kamuoyunda da öyle bir psikoloji oluştu ki, yazık yahu Kalli'ye, bari yenilmese de, takımda kalabilse filan gibi düşünmeye başladı insanlar...

Fenerbahçe cephesinde dışarıya sızan bir motivasyon göremedim. Buna karşılık maçın Kadıköy'de oynanacak olmasından dolayı favori de gösteriliyor. Biliyorsunuz derbilerde favori görünmek pek iyi değildir.

Ben maçtan ne bekliyorum, elbette galibiyet... Eğer biz Avrupa'da boy göstermeye aday bir takımsak, lig şampiyonluğunu da alacak gücümüz var demektir. Bunun yolu da Galatasaray'ı yenmekten geçiyorsa, neden kendi sahamızda bu galibiyeti almayalım?

Hem buna mecburuz. Puan farkının kapanması için bizim galibiyetimiz şart. Ayrıca puan cetvelinde hep lider olan ve hiç yenilmeyen bir takımı yenmenin zevki, kaç kere insanın ayağına gelir ki?

Galatasaray'a gol atmayanın gerçek Fenerbahçeli olamayacağı varsayımından yola çıkarak, Carlos da bugün gol atmayı hedefliyorsa eğer, bu takım bu maçı almalı...

Beraberlik bile bu yıl ki şampiyonluğun gittiğini göstermeye yetecektir. Hatta CSK maçını bile riske atacaktır. Banko Fener... Haydi Fenerbahçe....
 
Toplam blog
: 859
: 979
Kayıt tarihi
: 21.06.06
 
 

Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi ve İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi mezunu, ekonomik..