Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '12

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

Dikkat... Burası banka burada masraf var

Dikkat... Burası banka burada masraf var
 

Son zamanlarda bankaların almış oldukları masraflara itiraz ederek,mahkemeye ya da tüketici hakem heyetine giden müşteri tiplerindeki artış dikkatimi çekti. Bir bankacı olarak o vatandaşlara seslenmek istiyorum: Siz sadece bankaların almış olduğu masraflara karşı mı duyarlısınız?

İnsanların artık şunu bilmesi lazım: BANKALAR A.Ş. ve dolayısıyla ticarethanedir. Para kazanmak için bu şubeleri açıp, bu personeli çalıştırıp, bu kredi kartlarını, kredileri vs.vs vermektedir. Siz sizden her para alan kurumu haksız görüp şikayet mi ediyorsunuz.? Ben şimdi soruyorum şimdiye kadar bankalardan bir şekilde şikayetçi olup, bu durumu biryerlere ihbar eden vatandaşlara: Başka neyi şikayet ettiniz.?

Bu konuda karar veren tüketici hakem heyeti ve mahkemelere soruyorum: Siz her tüccarın almış olduğu masrafın adil, hakkaniyetli, sözleşmeye dayalı olup olmadığını nereden biliyorsunuz? Her masrafı, her şikayet te masaya yatırma yeteneği nereden geliyor acaba?Peki tüketici dernekleri: Sizlerin bankalardan başka uğraştığınız kurum var mı acaba? Ben medyayı yakından takip ediyorum ne zaman tüketici dernekleriyle ilgili bir haber varsa, orada ya kredi kartı ya da bir bankanın aldığı masraf var.

En son konut kredisi yapılandırması ile ilgili bir vatandaş masrafa itiraz etmiş de mahkeme haklı bulmuş. El insaf diyorum ben bu insanlara. Konut kredisini 1.38 faiz oranından alıp, yapılandırarak 0.76 faiz oranına kadar indiriceksiniz. Üstelik faizi indirmezsen krediyi diğer bankaya taşıyorum diye tehdit edeceksin. Bende sana ilk kredi verilirken imzalattığım sözleşmede yapılandırmada masraf alacağımı söylememe ve sen de kabul etmene rağmen şimdi itiraz edeceksin.

Şimdi soruyorsunuz içinizden,iyide mahkemeler nasıl bankaların aleyhinde karar veriyor. Bu soruyu soranlara şunu söylemek istiyorum: Türkiye'de hakim kendi verdiği kararı bile beğenmiyorken, adalet sistemi böyle yerden yere vurulurken güldürmeyin insanı.

Bankalardan içeri giren vatandaşlara sesleniyorum: Burası ticarethane, ya bu oyunu kuralına göre oynamayı öğrenin ya da oyuna dahil olmayın. Sizi kimse zorla hesap açtırmaya, kredi kartı almaya, kredi kullanmaya zorlamıyor.

Hoşçakalın.

 
Toplam blog
: 18
: 5270
Kayıt tarihi
: 25.05.07
 
 

Bir bankada servis yetkilisi olarak çalışmaktayım. Kazanmayı, rekabeti ve insanlara yardımcı olmayı ..