Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Mayıs '15

 
Kategori
Kitap
 

Dil ve din

Cengiz Özakıncı'nın kitabı DİL VE DİN beni çok etkiledi.  550 sayfa olan kitabı birkaç günde okuyup bitirdim. Harika bir kitap.  Belgelerle,  kanıtlarla,, Kur'an'ı Kerim'den surelerle bize çarpıcı bilgiler veriyor. Türklerin müslümanlığı kabul etmesinde sonra Arapça Farsça sözcüklerin Türkçe'ye girmesi ve yanlış çeviriler sonucu toplumun da İslam Dinini yanlış anlaması üzerinde duruyor. Pek çok örnekle bu konuyu açıklıyor.

Kültürel kimliğimizin temel yapı taşı olan dil sorununa dinle ilişkisi açısından bakıyor,inceliyor.

Kur'an dilinin Arapça olduğu, Kur'an'ın çevrilmesinin günah olduğu yolundaki fetvalarla Arapça'nın Türkçemizi hem yazı hem de konuşma dili olarak ele geçirişi anlatılıyor bu kitapta.. Daha sonraları ise Osmanlıca denerek Farsça sözcükler yerleşiyor dilimize. Yazar ibadetin ve Tanrıya yakarışın her toplumda kendi ana dillleri ile yapıldığını açıklıyor. 

Kitaptan bazı bölümleri sizlerle paylaşayım.

Kur'an'da: 'Kişioğullarının birbirine üstünlüğünün ,dillerine,renklerine bağlı olmadığı...''açık seçik bildirilmiştir.(Rum suresi 22. ayet ).Öyleyse Arap dilini öteki dillerden üstün sayan kimi Türk din adamları Kur'an'ın bu bildirimini çiğniyor demektir.

Arapçadan Türkçe-ye aktarılan kimi sözcükler de yanlış aktarılmıştır. Arapça' Allah'' ve Türkçe ''Tanrı''aynı anlamdadır.

Tanrı Türklere:'Bana anlamını bilmediğiniz Arapça sözcüklerle seslenin,'' dememiştir.

Müslüman toplumların eksiksiz tümünün bugün yeryüzünde sömürge, yarı-sömürge durumunda sürünüyor olması,belki de onların Tanrı'ya karşı işledikleri suçların karşılığı olabilir .Kur'an'da geçen: ''Ne oluyor bunlara ki Tanrı'nın hiçbir 'hadis'ini,  sözünü anlamaya çalışmıyorlar,''ayeti, Kur'an'ı anlamaya çalışmayı buyurur; anlamaksızın seslendirmeyi değil.

Kısaca size bölümler sunduğum ''Dil ve Din '' kitabı beni çok düşündürdü. Bana çok şey öğretti. Geçmişimizi ve bugünümüzü kavramada yardımcı oldu. Gençlerimize de çok şey öğreteceğine inanıyorum. Din diyerek anlatılan hurafelerden etkilenmemek için mutlaka bu kitabı hepimiz okumalıyız. diyorum .

Sözlerimi Büyük Atatürk'ün bir sözüyle bitireyim ve esas kalacaktır...   K.ATATÜRK   (Bursa, 5 Şubat 1933

Sorunun özü din değil dildir. Kesin olarak bilinmelidir ki,Türk ulusunun ulusal dili ve ulusal benliği,bütün yaşamına egemen olacak ve esas kalacaktır.

 

CENGİZ ÖZAKINCI

Dünden Bugüne Türklerde 

DİL ve DİN

Kur'an'ı Doğru Anlamak

 
Toplam blog
: 49
: 816
Kayıt tarihi
: 14.06.07
 
 

Emekli matematik öğretmeniyim. İzmir'de yaşıyorum. Okumayı çok seviyorum. ..