Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Kasım '11

 
Kategori
Dilbilim
 

Dilim, Dilin, Dili

Dilim, Dilin, Dili
 

Nasıl olsa düzelmeyeceksiniz...

Yanlışlarınızı ve önerilerimizi bildirmemiz için verdiğiniz e-posta adresleri ile telefon numaraları işe yaramıyor. İlettiklerimizle sözüm ona ilgilenir gibi yapıp yanlışları düzeltmedikten sonra iletişim adresleri oluşturmanıza ne gerek var...

Turkcell'e yazılı olarak da sözlü olarak da bildirdim: "Kalan bakiye" denmez diye, yıllar sonra yalnızca "kalan" yazmaya başladılar.

Turkcell ile bankaların neden "detay" yerine "ayrıntı" sözcüğünü kullanmadıklarını yıllardır düşünürüm, içinden çıkamadım, boş durmadım; kendilerine de danıştım ama boş bir e-posta da alamadım.

Trafik polisi neden "Ticari, sağda bekleme yapma!" der, anlamıyorum; bunu demeye başladıklarından beri... Zaten soruma karşılık alamayacağımı biliyorum.

Metro sürücüsü, dün, yolculara "kızmış", şöyle diyor: "Sayın Yolcularımız! Lütfen kapı önlerinde 'bekleme yapmayınız'! Ortalara 'ilerleme yapınız'!" Bende uyanan duygunun adı da "kızgınlık". Yürüyen merdivenlerdeki "bekleme yapmak"lı uyarı yazılarını söküveresim geliyor.

Bilgisayarlar bile "Hoş geldiniz!" diye açılıyorken "Hoşgeldiniz" yazan paspasları ortadan kesiveresim geliyor.

Mustafa Hakkında neden "herşey" de, "her şey" değil?

Çünkü çatlamak işten değil!

Televizyonda "defalarca kez" diyen sunucuyu ne yapmalı?

"Değerli Misafirler, Kıymetli Konuklar ..." diye söze başlayan konuşmacı, ne dediğinin bilincinde mi?..

Sabahları "sahil kenarında" yürüyüşe çıkanları uyarmalı; yürüdükleri yol, yol değil.

Abecemizdeki sessizlere sessiz katan, seslileri yok eden züppeliklere "snob"luk da deniyor (hani, kendilerini bilirler); zaten lise, fakülte bitirmiş cahillerdir; yolları açık olsun, bir duvara çarpıncaya değin.

Bebek Patlaması kuşağının, X, Y, Z'lere öğretecekleri çokmuş; deneyimlerini, bildiklerini yazmaları gerekiyormuş ama son üç kuşağı oluşturan bireylerin yarısından fazlasının pek okuyası, dinleyesi yok. Benim de onları, olanları göresim, duyasım yok.

Yaptırım, kurumsaldır. Nasıl olsa benim dememle düzelmeyeceksiniz...

 
Toplam blog
: 101
: 2403
Kayıt tarihi
: 18.11.07
 
 

İzmir'den merhaba! İzmir'de, Göcek'te, Marmaris'te, Milas'ta, Söke'de, Bodrum'da sonra yine İzmir..