Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Kasım '09

 
Kategori
Mizah
 

Diş macunu reklamları izlenimlerim

Diş macunu reklamları izlenimlerim
 

Bir diş macunu firmasının reklamında, deniz otobüsü iskelesinin önünde beyaz önlüklü bir diş hekimi deniz otobüsünden çıkan bir yolcunun önünü kesip “Dişlerinizde bakterilerin hızla çoğaldığını biliyor musunuz?” diyor. Adam sanki tüm gemi yolculuğu boyunca dişindeki bakterilerin durumunu düşünmüş gibi konuyla ilgilenir gibi gözükünce de laptop’a bağlı morötesi ışık saçan bir aygıtı adamın dişleri üzerinde gezdiriyor ve ekranda adamın dişlerinin temsili bir görüntüsü ile diş etlerinin üzerinde yuvalanmış ve kıpır kıpır oynayan bakteriler görünüyor. Dişhekimi, bilimadamı kimliğinin gereği olarak bilimi sokaktaki insana bu kadar efektif ve hızlı aktarmasından dolayı gururlu, pazarlamacı kimliğinin gereği olarak da pazarlayacağı ürünün sokaktaki insanı dişetlerindeki bu dahili bedbahtlara karşı aynı hızda ve etkinlikte koruyacağını müjdelemesi gerektiğinden dolayı sevecen bir tavır takınarak bu mucize formülün sadece bu arkadaşın değil reklamı izleyen milyonların derdine çare olacağını bildiriyor bize. Şu kadarını söyleyeyim, bir gün deniz otobüsü dışında beyaz önlük giymiş bir adam elinde mor ışıklar saçan bir cihazla bana yaklaşırsa ağzının ortasına vururum, karakolda biter o reklam filmi...

Bir başka diş macunu firması da bu reklamı izlemiş olacak ki, nasıl daha etkileyici bir reklam yaparız diye düşünürken İstanbul’dan Berkay ile tanışmışlar. İstanbul’dan Berkay reklamda konuşurken ekrana bakmıyor, sanki kameranın sağ tarafında bir heyet var onlarla mülakata girmiş gibi o tarafa doğru konuşuyor. Hedef müşteri kitlesi ile ilgisi yok, tamamen samimi bilgiler aktarıyor havası verilmiş... İlgili heyete, genelde kullandığı ürünlerden arkadaşlarına bahsetmediğine, sadece çok beğendiği ürünleri yakınlarına tavsiye eden bir kişilik olduğuna dikkat çekiyor. Tüm üretici firmalara Ar-Ge çalışmalarına ağırlık vermeleri ve müşteri memnuniyetini kar’dan öte tutmaları gerektiği altmesajını veren etkileyici ve bir o kadar da tehditkar bir giriş... Bu giriş cümlesi bende acaba reklam canlı yayın olarak mı yayınlanıyor sorusu uyandırıyor. Ben tam üretici firmanın yayıncılık tarihinde bir çığır açmasına kuşku olmayan canlı yayınlanan ilk reklamı kesmesini beklerken İstanbul’dan Berkay canlı yayın kuşkularımı ortadan kaldıran ve üretici firmanın reklamını diğer firmanın reklamından çok yukarılara taşıyacak şu replikle devam ediyor: ”Bu ürünü kullandığımda çok heyecanlandım”. Reklam, yayıncılık tarihinde değil ama pazarlama tarihinde bir çığır açacağa benziyor. Ereksiyonu sağlayan dişmacunu bulunduğumuz yüzyılın en sıradışı buluşu gibi... Kullandığı diş macunundan tahrik olan İstanbul’dan Berkay’ın tavsiye ettiği ürün ile hiçbir firmanın ürününün, hele ki elinde mor ışık saçarak deniz iskelesinde dolaşan beyaz önlüklü dişhekiminin tavsiye ettiği ürünün yarışma şansı yok... Pazarlama dünyasındaki yaratıcı fikirlere saygı duyuyor ve en kısa zamanda reklam savaşını kazanan diş macunununu almayı kafama koyuyorum. Fakat buradan İstanbul’dan Berkay’a seslenmek isterim: Tavsiye ettiğin ürünü satın alacak olmam sende yanlış mesajlar oluşturmasın, eğer olurda bir gün bir süpermarketin dişmacunu reyonunda veya bir diş hekiminin muayenehanesinde karşılaşırsak sorgusuz sualsiz ağzının ortasına vururum...

Uzun zamandır yazamıyordum, bu iyi geldi. Herkese keyifli bir haftasonu dilerim.

 
Toplam blog
: 89
: 618
Kayıt tarihi
: 16.12.06
 
 

İlk kitabımı, 'Pal Sokağı Çocukları'nı okuduğumdan beri yazıyorum. Yazmak beni o çocuklar gibi öz..