Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mart '10

 
Kategori
Futbol
 

Diyarbekir

Diyarbekir
 

Siyaseti bir yana bırakalım. Ekonomiyi de, bir yana bırakalım. Demokratik açılımı da, bir yana koyalım. Bu ve buna benzer sorunları nasıl olsa büyüklerimiz hallederler. Biz gelelim esas konuya. Diyarbakır Spor, küme düşmeli mi, düşmemeli mi?

Aklı selim sahibi olanlar, diyecekler ki: Bu nasıl soru, topladığı puanlar yetmez ise, elbette küme düşmeli. Bu güne kadar böyle olmadı mı? Hem bu ülkede, bir Futbol Federasyonu yok mu? Bu federasyon özerk değil mi? Tüm bu sorulara, he demek mümkün, ama öyle çok da mümkün değil.. Söz konusu olan, Diyarbakır. Ortada bir de, demokratik açılım var. Kürt kardeşlerimize şirin görünmek lazım. Futbol sahalarında olanları, görmezden gelmeliyiz. Olanlar, PKK nın bir provokasyonudur. Yemeyelim, yedirmeyelim. Diyarbakırlı Kürt kardeşlerimizin PKK ile ne ilgileri var? Belediye başkanları, her ne kadar s…r çektiyse de, bunun da bir kıymeti harbiyesi yoktur. Kurşun sıkmadı ki? İnsan sinirlenince, böyle şeyler olur. Sahaya atılan taşlara da bakmayın. Taş bu, her yerde atılıyor. Taş atan çocukları zaten affetmeyecek miyiz? Bunun için kanun çıkarmıyor muyuz? Eee, ne kaldı geriye? Yaralanan yok, ölen yok Herkesin ortak düşüncesi, Diyarbakır Spor un, küme de kalması. Sporu bir yana bırakın, futbolu da öte yana atın, ülkenin selameti için, demokratik açılımın başarısı için, bu şart.

Babalarımızın dediği gibi, futbol karın doyurmuyor. Alt tarafı bir topun peşinde koşan 22 aklı evvel. Öte yanda, bir de, Denizli spor var. Onlar da düşme hattındalar. Onların maçlarında, sahaya, bırakın taşı, leblebi bile atılmıyor. Türkiye de, sahasındaki tel örgüleri ilk kaldıran onlar. Denizli Spor küme düşmeli mi, diye sorsam, bu konuda ahkam kesenlere, ne cevap alırdım? Bence Denizli Spor, iki kez küme düşürülsün, Diyarbakır Spor kalsın. Diyarbakır Spor, küme düşer ise, Habur dan, Kandilden gelenler, hangi şeref tirübününe kurulup, maç izleyecekler? Bu durumu da hesaba katarsak, Diyarbakır Sporun, lıg de kalmasının ne kadar elzem olduğu anlaşılır. Ben kendi safiyane görüşümü şöyle açıklıyorum. Diyarbakır Spor, bu olanlardan sonra, kurallar neyi emrediyorsa, aynen uygulanmalı, düşmesi gerekiyor ise, düşürülmeli. Demokratik açılıma, böylece başlanmalı. Düşmesi gerekirken düşürülmez ise, ülkede sporun dışında olan, olaylardaki karakuşi durumların, senaryolu olduğu, tescil edilmiş olacak. Bilmem anlatabildim mi? Bu konunun gölgesinde kalan, ama konuşulan öteki konu, Bursa Spor. Bursa Spor, şampiyon olabilir mi, olamaz mı? Manzara, geçen yılın manzarasının aynı. Geçtiğimiz sezon, Sivas Spor için söylenenler, bu sezon, Bursa için söyleniyor. Şimdilik, yarım ağız Bursa nın şampiyon olması isteniyor. Zira, FB ve GS henüz matematik olarak, şampiyon olabilirler. Beşiktaş ı katmıyorum. Eğer, Bursa ve Beşiktaş baş başa kalır ise, o zaman herkes, Bursa dan yana tavır koyacaktır. FB ve GS yanlıları, Beşiktaş olsun istemezler. Ama, takdir_i ilahi. Kader, geçen sezon olduğu gibi, tecelli edebilir. Ben Beşiktaş tan yana tavır koyuyorum ve inanıyorum.
 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..